Jump to content

GTA IV till pc använder SecuROM


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Den stundande pc-versionen av Grand Theft Auto IV kommer att använda SecuROM - samma kopieringsskydd EA och Ubisoft använt för en rad titlar och fått hård kritik för. Rockstar kommer dock att ha mildare restriktioner: spelet måste aktiveras över Internet en gång (aktivering ska också kunna ske genom en annan dator, om den man installerar på saknar uppkoppling), men har ingen begränsning på antal installationer.

Detta gäller retailversionen, som för övrigt också kräver att skivan är i; köper du digitalt slipper du förstås skivkravet, men då är det å andra sidan återförsäljarens policy som gäller i fråga om antal installationer. Spelet dyker upp på svenska butikshyllor den 3 december.

KÄLLA: IV SecROM fz

Ytligare källa: IGN

Bra att de används av SecROM iallafall så man kan installera spelet på fler datorer. Och frågan är nu hur länge kommer det ta för alla crackers att cracka spelet vad tror ni om detta? Tror ni dom kommer få en hård match?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig hört om det, varför ar det så dåligt?

Är lite överkänsligt om man säger så. Om den märker att du har Daemon tools installerat så går den "LOL! PIRATKOPIERING!1!1ett!1"

och den ber dig bara att sätta in rätt skiva (Fastän att du har skivan i.) Hade detta problem med FEAR som använder Securom. Något som ledde till att jag blev tvungen att cracka det, fast att jag hade köpt det. :confused:

Redigerad av Rixxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.gtalegende.com/imgdivers/1227990201ReadMe.txt

GTA IV Readme!

"During the Grand Theft Auto IV installation you will be prompted to register with Games for Windows - LIVE and Rockstar Games Social Club. Please note that registration into either is not mandatory to play the single player campaign. In order to experience the maximum functionality of Grand Theft Auto IV PC, including the ability to play multiplayer, share your own user-created videos online, and compete and share stats with friends and other gamers, we highly recommend that you sign up for both."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är lite överkänsligt om man säger så. Om den märker att du har Daemon tools installerat så går den "LOL! PIRATKOPIERING!1!1ett!1"

och den ber dig bara att sätta in rätt skiva (Fastän att du har skivan i.) Hade detta problem med FEAR som använder Securom. Något som ledde till att jag blev tvungen att cracka det, fast att jag hade köpt det. :confused:

Ah, okej. Jag har FEAR och har aldrig själv haft något problem med det så det är nog lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har förhands bokat spelet, men har ett stort problem. Jag har ingen DVD-läsare på min huvuddator (ingen ledig IDE kontakt), bara på servern. Funderar på att bränna in skiven på servern och sedan dra in den på min dator och efter det får deamontools hjälpa mig.

Vet någon program som låter mig brännan in skivan? :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har förhands bokat spelet, men har ett stort problem. Jag har ingen DVD-läsare på min huvuddator (ingen ledig IDE kontakt), bara på servern. Funderar på att bränna in skiven på servern och sedan dra in den på min dator och efter det får deamontools hjälpa mig.

Vet någon program som låter mig brännan in skivan? :D

Tjöp SATA-brännare/läsare. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjöp SATA-brännare/läsare. :confused:

Jag vill :D , men vill ju hellre ha en sata HDD och använda min IDE-läsare, får ju då snabbare huvud hårddisk. Men där har ju min ekonomi satt stopp, samtidigt det låter NÄSTAN som att det blir en sata dvd-läsare.

Men vet någon något program som låter mig kopiera in GTA IV till hårddisk.

EDDIIITTT:

;)

Bara processorn...

post-3210-1228065309_thumb.jpg

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt funkar för mig på recommanded utan mitt jävla grafik kort :confused:

Sicken osis för mig, jag har CPU speed 2.11 och man måste ha 2.40 eller där står iaf 2.4 så antar dom menar 2.40 på rekommenderad...men jag har allt på minimum, kommer det lagga mkt om man har allt på minimum men fattas typ lite CPU speed? Om någon vet :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...