Jump to content

PS3 har fått GTA IV-troféer


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag använde två-steg-vänster-bak-1sek-fram-metoden. :rolleyes:

Har du skickat in din PS3 på lagning, eller hur ska du göra?

Ska tagga till stan på lrdag (22'a) för Hideo Kojima är i Webhallen och ger autografer så jag tänkte varför inte lämna in den då (den är köpt där). Tänkte även ta med mig två polare för att få mitt MGS3 och MGS2 signerat medans jag tar MGS4 och får det signerat... sen säljer jag dem på ebay och tjäner en hacka mohahahahaha... ska även sälja lite skivor och köpa kläder. heltag på stan kan man säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska tagga till stan på lrdag (22'a) för Hideo Kojima är i Webhallen och ger autografer så jag tänkte varför inte lämna in den då (den är köpt där). Tänkte även ta med mig två polare för att få mitt MGS3 och MGS2 signerat medans jag tar MGS4 och får det signerat... sen säljer jag dem på ebay och tjäner en hacka mohahahahaha... ska även sälja lite skivor och köpa kläder. heltag på stan kan man säga.

Signerar han inte bara MGS4?

Ska också dit, så vi kanske ses. :rolleyes:

Lite offtopic nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Hokay, jag har fått pippi på troféer just nu och jag behöver nån skillad PS3-spelare till att klara Fly The Coop med mig. Nån som ställer upp?

Deal Breaker:

[youtube-old]TCAKTs8oyCk[/youtube-old]

Hangman's Noose:

[youtube-old]Q_mpG7it-Mc[/youtube-old]

Bomb da Base II:

[youtube-old]7nQww0cwX6w[/youtube-old]

Jag har kollat på delar av Bomb Da Base II, hela Hangman och större delen av Deal Breaker, och fan vad coolt det verkar!

Headset är ett MÅSTE, och på Hangman behövs en till spelare så vilka är med? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kollat på delar av Bomb Da Base II, hela Hangman och större delen av Deal Breaker, och fan vad coolt det verkar!

Har du aldrig kört dem eller?

Dom är väldigt roliga. Men jag och mina polare gillar att spela dom på vårat egna vis, och göra det lite coolare och verkligare. Eller ja. Alternativt bara. Släpper av ett antal personer på några byggnader runt båten, och sedan får det stå där och börja snipa alla på utsidan av båten medans en / två personer springer upp på båten och tar ut personer snipers kanske inte kan ta från där dem står. Sedan när alla på däck är döda så springer alla snipers in och hjälper personen/personerna som redan är på båten. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du aldrig kört dem eller?

Dom är väldigt roliga. Men jag och mina polare gillar att spela dom på vårat egna vis, och göra det lite coolare och verkligare. Eller ja. Alternativt bara. Släpper av ett antal personer på några byggnader runt båten, och sedan får det stå där och börja snipa alla på utsidan av båten medans en / två personer springer upp på båten och tar ut personer snipers kanske inte kan ta från där dem står. Sedan när alla på däck är döda så springer alla snipers in och hjälper personen/personerna som redan är på båten. :D

Jodå, visst har jag kört dem, men aldrig på det sätt han förklarar. Med extremt teamwork och minutiös planering, det är det jag tycker verkar skitcoolt.

Fråga: På Deal Breaker, är det inte snabbare att låta någon kliva ur på toppen medan man själv landar helikoptern på marken vid hörnet? Då rensar man ju uppifrån och nerifrån samtidigt, bara det att man då måste kuta genom hela våningarna själv. Vilket inte borde göra nåt för det som slukade mest tid för mig var att springa och hämta alla keycards som man missat genom att rusha igenom våningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

Bumpar lite hära.

Jag har kört allt som behövs för Auf Wiedersehen Petrovic, men på grund av Rockstars servrar (eller var det kanske PS3s trofépatch för länge sen) så gills inga scores man samlat på sig före den 17:e december 2008, enligt ett mail från R* själva.

http://boardsus.playstation.com/playstatio...ssage.id=505051

Surt att jag gjorde ett stort AWP-race i somras för att få den där trofén men jag har den fortfarande inte. Troligen är det nåt kajko med Cops n Crooks eller nåt annat av teamlägena, för jag har inte "Taking it for the team" heller.

Jag får göra om en tredjedel av AWP-trofén med väldigt noggrann koll på om statsen registreras eller inte, fy fanken :( Hade blivit tvungen att göra om hela skiten om det inte var för att jag turligt nog laddade upp en bild en gång i tiden som var innan min stora jakt. Troligen är några av de där kryssen från innan 2008-12-17, så det är just dem jag kommer köra om. :unsure:

VickeX: Har du AWP?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bumpar lite hära.

Jag har kört allt som behövs för Auf Wiedersehen Petrovic, men på grund av Rockstars servrar (eller var det kanske PS3s trofépatch för länge sen) så gills inga scores man samlat på sig före den 17:e december 2008, enligt ett mail från R* själva.

http://boardsus.playstation.com/playstatio...ssage.id=505051

Surt att jag gjorde ett stort AWP-race i somras för att få den där trofén men jag har den fortfarande inte. Troligen är det nåt kajko med Cops n Crooks eller nåt annat av teamlägena, för jag har inte "Taking it for the team" heller.

Jag får göra om en tredjedel av AWP-trofén med väldigt noggrann koll på om statsen registreras eller inte, fy fanken :( Hade blivit tvungen att göra om hela skiten om det inte var för att jag turligt nog laddade upp en bild en gång i tiden som var innan min stora jakt. Troligen är några av de där kryssen från innan 2008-12-17, så det är just dem jag kommer köra om. :unsure:

VickeX: Har du AWP?

Nej. Kör nästan bara free mode. Känns drygt att fixa också fast egentligen är det väl en utav de lättare jag har kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Gah!

NU fick jag Taking It For The Team. Om allt vill sig väl borde jag bara ha elva GTA-race kvar till AWP, sen har jag platinum sånär som på den pyttelilla Wanted. Har gjort hur många listor som helst nu för att checka med servern. Jag börjar bli less. Men om tre veckor kommer ju EFLC! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
Henk, om du fortfarande inte har the trophy for klara de tre uppdragen på tiden, så kan jag nog hjälpa dig. Petrovic är buggad som bara den. Även om man gör allt finns det endå en chans att den inte blir upplåst. Wanted är långdragen även den. :wub:

Jodå, den fick jag för ett år sen. Däremot har jag inte AWP fastän jag redan borde gjort rubbet flera gånger om. Wanted betvivlar jag att jag nånsin kommer orka göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå, den fick jag för ett år sen. Däremot har jag inte AWP fastän jag redan borde gjort rubbet flera gånger om. Wanted betvivlar jag att jag nånsin kommer orka göra.

Slösat bort många timmar på att försöka få både de troféerna. Så här efteråt funderar jag, was it worth it?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slösat bort många timmar på att försöka få både de troféerna. Så här efteråt funderar jag, was it worth it?

Troligen inte. Wanted är ju galen, och AWP är ganska ovärd också egentligen men i mitt fall har jag ju redan gjort allt så om man på nåt sätt kunde få reda på vad som saknas är det ju värt nån timme till. Men det är sant, vad ska man egentligen med troféer till? De är ju ingen valuta och fastän man i vissa spel kan tänka sig göra en skitjobbig sista trofé för att få platinum finns det ju gränser.

Resistance 2 till exempel, där har jag nästan allt utom att få 10k kills i deathmatch, för det var en kille jag snackade med som spelat många timmar dagligen och fick den efter fyra månader. Fuck that, säger jag. Warhawk är ett annat spel med störda troféer, det handlar om hundratusentals kills och tusentals speltimmar. Fallout 3 är stort men långtifrån omöjliga troféer på. Och så mycket behöver man faktiskt inte nöta; de flesta kommer vartefter man spelar storyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Red dead redemtion är ett spel jag är sugen på, blir väl att skaffa det i framtiden när jag får tid.. Anyway saken är den att jag såg på en sida alla troféerna till spelet. Säger bara; mycket värre och tidskrävande än GTA IV!

Rockstar verkar ha något slags problem med att göra troféer som inte tar 100 år att få.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...