Jump to content

Det oförklarliga & det förklarliga


I lol
 Share

Recommended Posts

Har du något på hjärtat som du söker en förklarning på eller vill du bara dela med dig av något?

Har länge varit av den typen som har sett världen som något materiellt och allt har en logisk förklarning.

Men började ifrågasätta detta och började läsa på lite efter att jag var i närheten av en snubbe

som kunde använda sig av telepati (Kunskapen om att "skicka" och "ta emot" information utan att yttra sig).

Snubben hade också kunskap av mycket annat.

Sen till sånt här: Telepati, HAHA, I don't believe you!!!

Tro vad du vill, men klandra inte andra för vad dem tror på. Telepati har också trotts allt en logisk förklarning,

det är naturens språk. Det mest naturliga sättet att kommunicera, alla djur använder det,

även människan innan hon insåg att detta språk inte räckte till för dess intelligens och började

använda talspråket som innehåller många fler sätt att få fram information på.

Och telepati blev helt glömt och oanvändbart.

Telepati i vardagen.

Du är ledsen, går och sätter dig på någon plats i ditt hus och tänker igenom, nu ser du

din hund kommer som också är på ett ledsamt humör, han viftar inte på svansen eller

något, och kommer för att trösta dig. Varför? Han har känt att du är ledsen.

Du går in i hästhagen, trots att du har lite rädsla för hästar, men du försöker dölja det.

Och försökar vara modig och gå mot hästen. Hästen sätter öronen bakåt och

springer iväg eller försöker försvara sig. Varför? Hästen har känt att du döljer något.

Finns många exempel, men nu till det sista jag delar med mig av.

Du går in till ett rum, alla är ledsna utan att ge ytliga tecken,

men du känner ledsamheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Inte för att förstöra din vackra tråd men vad du talar om och ger exempel på är kroppsspråk och inte telepati, och detta är verkligen inte oförklarligt.

Edit: Eller jo, jag vill förstöra din dumma tråd eftersom folk som tror på saker baserat på knäppgökar/pseudovetenskap borde hitta bättre saker att göra i livet.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att förstöra din vackra tråd men vad du talar om och ger exempel på kroppsspråk och inte telepati.
Jag kände på mig att du skulle säga sådär och ändå kunde jag inte se dig förklara det är du snäll? =)

Skoja. Men grej: var man död innan man föddes??! En annan grej jag inte fattar liksom (som alltså räknas till oförklarligt) är vad (andra) bisexuella människor menar med att procentuellt visa hur mycket dom tänder på ett kön och hur fan gör dom för att få reda på dessa siffor?

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fasen menas med den där meningen.
Jag antar att det där är en fråga :)

Det var en dåligt formulerad mening, det kan jag erkänna. Men så var det ett dåligt skämt också. "Jag kände på mig att du skulle säga sådär och ändå kunde jag inte se dig, förklara det är du snäll" ska det väl stå. Alltså, det var ett skämt om telepati. Det... var inte roligt :( Jag ska sluta skoja om saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att förstöra din vackra tråd men vad du talar om och ger exempel på är kroppsspråk och inte telepati, och detta är verkligen inte oförklarligt.

Edit: Eller jo, jag vill förstöra din dumma tråd eftersom folk som tror på saker baserat på knäppgökar/pseudovetenskap borde hitta bättre saker att göra i livet.

Nej, att förstå andra genom att känna personens känsla är inte kroppspråk.

Och jag tänker inte försöka övertala dig att tro heller, ditt val, din synvinkel och din åsikt.

Men jag tänker inte byta min syn före mannen är fake-stämplad, och det finns en logisk

förklarning på allt som hände på platsen där han var. Tänker inte berätta vad som hände

p.g.a. existensen av dessa personer med en skärpt synvinkel här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, att förstå andra genom att känna personens känsla är inte kroppspråk.

Och jag tänker inte försöka övertala dig att tro heller, ditt val, din synvinkel och din åsikt.

Men jag tänker inte byta min syn före mannen är fake-stämplad, och det finns en logisk

förklarning på allt som hände på platsen där han var. Tänker inte berätta vad som hände

p.g.a. existensen av dessa personer med en skärpt synvinkel här på forumet.

När du går in i hästhagen och har känslan rädd så visar du detta genom att använda olika rörelsemönster och tonlägen ifall du pratar, inte genom magiska vågor från din hjärna till hästens.

Maimstream: skämta gärna men se till att alltid inkludera en förklaring på slutet av inlägget, helst skriven uppochner ifall det går =D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I min kusins stuga (Lidingö tror jag det var) har det hänt oförklarliga saker. Min kusins mor litar jag inte precis fullt ut på eftersom hon t.o.m inbillade sig att hon hörde fotsteg vid våran stuga. Nåja. De hade satt upp ett ställ för tallrikar och annat på väggen och gick därifrån. Brak, tallrikarna hade brakat ner i golvet - dock endast tallrikarna. Hyllan stod kvar. Det var heller inte det att tallrikarna hade varit nära kanten, utan de hade varit intryckta mot väggen. Min kusin berättade även att han, hans mamma och pappa brukar höra någon som bankar på väggen ibland. Det bankade som knytnäveslag, sa han.

Btw, vill ni hitta fler trådar så sök på ''Cyper'', tror det poppar upp då. Förstod nästan att någon skulle nämna mig. Så är det alltid om det är om té eller andar. :)

EDIT: Hittade andra trådar ifall någon är intresserad.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...t=0&start=0

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...=andar/sp%F6ken

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...=andar/sp%F6ken

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...=andar/sp%F6ken

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...=andar+sp%F6ken

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I min kusins stuga (Lidingö tror jag det var) har det hänt oförklarliga saker. Min kusins mor litar jag inte precis fullt ut på eftersom hon t.o.m inbillade sig att hon hörde fotsteg vid våran stuga. Nåja. De hade satt upp ett ställ för tallrikar och annat på väggen och gick därifrån. Brak, tallrikarna hade brakat ner i golvet - dock endast tallrikarna. Hyllan stod kvar. Det var heller inte det att tallrikarna hade varit nära kanten, utan de hade varit intryckta mot väggen. Min kusin berättade även att han, hans mamma och pappa brukar höra någon som bankar på väggen ibland. Det bankade som knytnäveslag, sa han.

Btw, vill ni hitta fler trådar så sök på ''Cyper'', tror det poppar upp då. Förstod nästan att någon skulle nämna mig. Så är det alltid om det är om té eller andar. :)

Så ifall man hade placerat en videokamera samt en seismograf som observerade tallrikarna när detta hände, tror du då att man hade sett dessa lyftas från bordet, röras ut mot kanten och sen släppas?

Bankande knytnävslag, jesus Crice... hur kan de veta att det var en knytnäve från ett spöke som slog och inte något annat föremål som rördes t.ex. av vinden? Varför gör man ens den antagelsen? Jo vidskeplighet! Idioter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så ifall man hade placerat en videokamera samt en seismograf som observerade tallrikarna när detta hände, tror du då att man hade sett dessa lyftas från bordet, röras ut mot kanten och sen släppas?

Bankande knytnävslag, jesus Crice... hur kan de veta att det var en knytnäve från ett spöke som slog och inte något annat föremål som rördes t.ex. av vinden? Varför gör man ens den antagelsen? Jo vidskeplighet! Idioter.

Jag har ingen aning alls men ser det som en möjlighet. Kan dock inte påstå att jag tror att dom skulle lyftas då chansen att dom puttas till är större.

Jag ser ingen logisk förklaring till det. That's it. Om man lägger en tallrik på en hylla, ett bort, på sängen eller whatever, och den ramlar ned på golvet så får man sina misstankar. Jag sa heller aldrig att det var knytnäveslag, utan att min kusin sa att det lät som om någon med kraft slog näven i väggen.

Jag frågade hur tallrikarna var placerade, hur hyllan var placerad före och efter, hur slagen lät (min kusin slog näven hårt i väggen för att demostrera ungefär hur det lät) och jag frågade även om det var träd i närheten, eller någon form av prydnad som kunde slå mot väggen. Det är även något som har hänt upprepade gånger, dvs inte en eller två gånger där alla tre i huset har uppfattat ljudets styrka lika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ingen aning alls men ser det som en möjlighet. Kan dock inte påstå att jag tror att dom skulle lyftas då chansen att dom puttas till är större.

Jag ser ingen logisk förklaring till det. That's it. Om man lägger en tallrik på en hylla, ett bort, på sängen eller whatever, och den ramlar ned på golvet så får man sina misstankar. Jag sa heller aldrig att det var knytnäveslag, utan att min kusin sa att det lät som om någon med kraft slog näven i väggen.

Jag frågade hur tallrikarna var placerade, hur hyllan var placerad före och efter, hur slagen lät (min kusin slog näven hårt i väggen för att demostrera ungefär hur det lät) och jag frågade även om det var träd i närheten, eller någon form av prydnad som kunde slå mot väggen. Det är även något som har hänt upprepade gånger, dvs inte en eller två gånger där alla tre i huset har uppfattat ljudets styrka lika.

Jesus Crice, give me a fucking break. Jag skiter i de idiotiska detaljerna som mycket väl kan ha varit påhittade eller överdrivna från dina värdelösa källor.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du går in i hästhagen och har känslan rädd så visar du detta genom att använda olika rörelsemönster och tonlägen ifall du pratar, inte genom magiska vågor från din hjärna till hästens.

Och vad får då grisen att fatta att det är han som inte lever nästa dag när han ser dig med en klubba, gevär,

eller något man har i fickan. Om det är första gången han ser det strax före han skall dö?

Visst jag är inte emot kroppspråkets existens, eftersom hjärnan fungerar ihop med omgivningen.

Bevisat genom flera vetenskapliga tester.

Läste i illustrerad vetenskap att samma hjärnceller aktiverades i en apa när någon annan tog tag i en

apelsin som när apan tog tag i apelsinen själv.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jesus Crice, give me a fucking break. Jag skiter i de idiotiska detaljerna som mycket väl kan ha varit påhittade eller överdrivna från dina värdelösa källor.

Jag skiter ännu mer i dina kommentarer om filmkameror som bör placeras ut. Det som inte tillför något alls. Sen om det är värdelösa källor eller inte har du ingen aning om. :)

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vad får då grisen att fatta att det är han som inte lever nästa dag när han ser dig med en klubba, gevär,

eller något man har i fickan. Om det är första gången han ser det strax före han skall dö?

Visst jag är inte emot kroppspråkets existens, eftersom hjärnan fungerar ihop med omgivningen.

Bevisat genom flera vetenskapliga tester.

Läste i illustrerad vetenskap att samma hjärnceller aktiverades i en apa när någon annan tog tag i en

apelsin som när apan tog tag i apelsinen själv.

Var har du läst att grisen fattar det, och definiera "fatta". Nu tror jag inte ens detta med grisen stämmer för grisar är förjävla tröga, men ifall det kommer någon med en klubba in i hagen så kan man anta att denne är på helspänn, rör sig metodiskt, defensivt, skarp blick och ifall grisen har blivit slagen förut så vet den vad som väntas när klubban höjs. Grisen kommer däremot inte reflektera över vad som händer nästa dag, för just det är en unik förmåga hos människan.

Inga av dina exempel på vardagstelepati är exempel på telepati, försök förstå. Däremot finns det ju många som tror på telepati men det är andra saker man talar om då. Ifall två personer hade suttit i ett helt kolsvart rum och utan pratat lyckats förmedla känslor och läsa av tankar mellan varandra, DET hade varit telepati och DET finns det inga vetenskapliga belägg för.

Jag skiter ännu mer i dina kommentarer om filmkameror som bör placeras ut. Det som inte tillför något alls. Sen om det är värdelösa källor eller inte har du ingen aning om. :)

Jo, jag har gått gymnasiet och där har jag lärt mig källkritik, så jag vet visst att det är en värdelös källa. En anonym medlem på ett internetforum's moster... Ifall det hade stått i ett respekterat vetenskapsmagasin hade det varit en bra källa.

Edit: Att du länkar till de där trådarna som om du vore stolt över det är ju bara pinsamt....

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...