Jump to content

LEK: Filmleken


Umberto
 Share

Recommended Posts

1.

2. Une femme est une femme (The Dude)

3. The Lady From Shanghai (The Dude)

4. Dial M For Murder (The Dude)

5. Spellbound (The Dude)

6. The Pianist (kicken)

7. Mulholland Dr. (KvaddadPadda)

8. Blazing Saddles (Master_812)

9. A Clockwork Orange (Misterwhoopee)

10. L.A. Confidential (kicken)

http://pici.se/pictures/OHfinBLKR.jpg

Ledtrådar:

1: Fransk film av en känd regissör. Barndomsskildring.

Btw så går det bra med svenska titlar för min del.

Redigerad av Pico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det lika regler här, att om ingen gissat rätt efter 24 timmar så går hatten vidare? För om ingen gissar rätt på Picos sista film så har jag ett kollage klart. :naughty:

Nope. Inte enligt reglerna i förstaposten iallafall. Och hatten skulle väl isåfall gå vidare till den som haft flest gissningar rätt? (vilket iofs skulle vara en rätt bra regel, då det känns lite segt när det är en-två filmer kvar, och omgången redan är avgjord)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast nu är det ju jag som leder :shifty:

Gör du? Didn't see that. :naughty:

Nope. Inte enligt reglerna i förstaposten iallafall. Och hatten skulle väl isåfall gå vidare till den som haft flest gissningar rätt? (vilket iofs skulle vara en rätt bra regel, då det känns lite segt när det är en-två filmer kvar, och omgången redan är avgjord)

Ah, tänkte inte på det. Well, sparar mitt kollage utifall att jag skulle få hatten någon gång. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det lika regler här, att om ingen gissat rätt efter 24 timmar så går hatten vidare? För om ingen gissar rätt på Picos sista film så har jag ett kollage klart. :naughty:
Nope. Inte enligt reglerna i förstaposten iallafall. Och hatten skulle väl isåfall gå vidare till den som haft flest gissningar rätt? (vilket iofs skulle vara en rätt bra regel, då det känns lite segt när det är en-två filmer kvar, och omgången redan är avgjord)

Det är meningen att hattinnehavaren ska ge ledtrådar om ingen gissar.

--

Btw. Jag påpekar ännu en gång att ni helst ska undvika att briljera med fin filmsmak i den här tråden genom att ha med så många obskyra filmer i era kollage, det leder ändå bara till svårigheter för dem som gissar och inaktivitet i tråden.

Keep it close to mainstream. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...