Jump to content

Guild Wars 2


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Blev så less på att PvPa efter rank 20, så jag bestämde mig att börja levla "som vanligt". Gjorde en Necromancer och jäääävlar vad saker det finns att göra i PvE! Det jag gillar mest, som inte finns i så många andra MMOs, är att det faktiskt känns värt att utforska zonerna. Man vet aldrig vad man hittar!

Sprang ihop med min första World Boss igår också. Behemoth, tror jag det var. Vi måste fan ha varit typ hundra pers som slogs mot honom.

Aldrig har jag varit med om ett sånt "levande" MMO som GW2!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev så less på att PvPa efter rank 20, så jag bestämde mig att börja levla "som vanligt". Gjorde en Necromancer och jäääävlar vad saker det finns att göra i PvE! Det jag gillar mest, som inte finns i så många andra MMOs, är att det faktiskt känns värt att utforska zonerna. Man vet aldrig vad man hittar!

Sprang ihop med min första World Boss igår också. Behemoth, tror jag det var. Vi måste fan ha varit typ hundra pers som slogs mot honom.

Aldrig har jag varit med om ett sånt "levande" MMO som GW2!

Vänta tills endgame <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Och där hände det....

2 set delar kvar

Rank 10 i pvp (som f.ö är värdelöst om man jämför med första spelet)

Alla i guildet har slutat spelat

WvWvW är endless zerging

Maxxat crafting

3 lvl 80's

62% map completion i en värld som är totalt ointressant i mina ögon

Har avinstallerat spelet tills det kommer en content patch som faktiskt ger mig nått att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns som att GW2 dör ut om man lyssnar på folk man spelade med.

Har själv mer intresse av Dayz just nu.

GW2-suget kanske kommer tillbaka senare

Märkte det häromdagen.

Brukar vara assvårt att zona in i sin egna server på Lions Arch typ mitt på dagarna.

Av någon underlig anledning lyckas jag aldrig hamna i overflowen utan hamnar på min riktiga server med ett 20 tal personer som står vid trading posten.

Märks att populationen i spelet droppade snabbt, första veckan var ett helvete att spela under due to server lagg och svårt att komma in, men nu är det kolugnt.

Nåväl, förhoppningsvis kommer det en contentpatch!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Märkte det häromdagen.

Brukar vara assvårt att zona in i sin egna server på Lions Arch typ mitt på dagarna.

Av någon underlig anledning lyckas jag aldrig hamna i overflowen utan hamnar på min riktiga server med ett 20 tal personer som står vid trading posten.

Märks att populationen i spelet droppade snabbt, första veckan var ett helvete att spela under due to server lagg och svårt att komma in, men nu är det kolugnt.

Nåväl, förhoppningsvis kommer det en contentpatch!

Troligtvis, annars blev GW2 kortlivat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...
  • 2 months later...

*wall of text incoming, var inte menat att bli så långt, men whatever*

You guys, i'm back in business!

Har även intressanta nyheter för er som fortfarande spelar GW2 eller kommer börja med det inom en snar framtid.

Dev teamet har annonserat att, iomed hur deras content patches funkar nu med living story och det kommer nyare saker med det, om detta fortsätter vara lika populärt som det är nu kommer exakt allt i hela spelet bli helt gratis forever!

Detta innebär att alla sorts expansioner som kommer till spelet blir gratis.

Det enda som kommer kosta är små roliga cosmetics man kan få tag på i TP, vilket man ändå kan köpa för ingame cash!

Vad händer annars i spelet?

Iomed denna Living story där vi återbesöker Crystal Desert, och den nya PvP mapen Skyhammer så är det garanterat att vi kommer få se Elona i en patch väldigt snart (Nightfall för er som spelade första spelet)

Det kommer ständigt balanseringar i spelet vilket har livat upp det hela sjukt mycket och min hemserver (Gandara) har gått från att vara medium population till High Population igen.

Det enda jag vill se i en framtida patch är en spell rework på hur systemet fungerar.

För er som inte spelat Guildwars 1 kan jag göra en snabb förklaring på hur det systemet är och varför det är relevant till systemet nu.

Guildwars1 har crossproffesions vilket innebär

  • Total customization gällande din karaktär
  • Över åtminstone 500 spells att leka runt med

Hur systemet funkade var att när du skapade din karaktär valde din main proffesion.

Låt oss säga att jag tar en Warrior, detta innebär att jag har full access till alla Warrior skills.

Senare in i spelet kan jag välja en andra proffesion utöver Warrior att lägga in mer spells på, typ Warrior/Monk (paladin är väl enklast att förklara på)

Warrior/Necromancer (DPS lifesteal Warrior)

osv osv osv.

Hur det är i Guildwars 2 så är det att du får dina 1-5 spells beroende på vapen du har equippat

6 är alltid en healing spell

7-9 är proffesion spell

0 är alltid en elite spell.

Jag ser fortfarande samma sorts system, på ett ungefär i spelet.

Se dina 6-0 spells som din main proffesion spell, medans 1-5 är dina "crossproffesion" spells.

En rework på det här systemet hade varit att man lägger in även Weapon spells som gör att du kan customiza det hela ännu mer. Där Weapon spells alltid kommer vara output spell completely.

Jag kan tyvärr inte se hur spelet kan räddas (även om det är populärt nu) i framtiden med att bara lägga in fler vapen, för det kommer aldrig funka för alla klasser.

För ärligt, det är bara löjligt om ex. Necromancer kommer börja kunna använda Greatsword helt plötsligt. You get the idea!

Men som det är nu, Guildwars2 har fått ett nytt liv, och börjar bli större. Det kommer tyvärr nog aldrig bli större än WoW (tack vare alla fanboys som sitter och praisar spelet och vägrar se i nya perspektiv)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat sedan februari, och spelet lever fortfarande för mig.

Känns för det mesta som spelet bara blir bättre och för att redan vara

bra så finns det fortfarande rum för mycket förbättring.

Living story och den dynamiska världen gör spelet riktigt trivsamt,

och gillar att jag bara kan logga och göra vad jag vill utan något

behov av att farma gear för att komma ikapp spelare och vänner som

spelar mer och längre än mig.

Spelar thief på Seafarer's rest, är rank 20 i sPvP och ganska låg

i WvW eftersom jag för det mesta roamar. Gillar också dungeons och skit,

men gör dem inte så ofta.

Ghostwolf.9863 om någon har lust att trolla mig eller

om någon har frågor angående thieves, gillar att diskutera dem! :D

Kanske lägger upp några screenshots senare idag när jag är hemma, om jag kommer ihåg.

För övrigt så har spelet förbättrats en hel del sen release månaderna.

Och till framtiden har vi blivigt lovade helt nya vapen, många fler traits och högre level cap.

Trait systemet är vad som utgör den största variationen mellan olika classer i GW2, inte

antalet spells, även om vi troligtvis kommer att få många nya weapon spells och utilities i framtiden.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...

Det kommer en rätt big uppdatering till GW2 vid nästa patch vilket är den 15'e nästa månad som jag förstått det som kommer förändra PvE'n betydligt mycket mer.

https://www.guildwars2.com/en/news/traits-unleashed-forty-new-traits-and-more/

Spelet börjar se bra ut och att det äntligen tar tillbaka lite bra saker från GW1, det här ska bli intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...