Jump to content

Guild Wars 2


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Ja hej!

Nu startade jag en ny topic eftersom det fanns typ 6-7 Guild Wars trådar uppe redan.

Den här tråden handlar då om Guild Wars 2 som kommer släppas nån gång nu i höst.

Arena-Net har varit ganska tysta om det kommande GW spelet

Det Här! är istortsett all info som läckt ut!

Som ni ser så kommer många saker förändras

  • Lvl cap på högre än 20
  • Storyn utspelas 250 år efter dom äldre spelen
  • Nya raser kommer att komma till spelet (Human, Charr, Norn, Asura, Sylvari)
  • Genom EotN kommer man kunna överföra några sorts minnen till karaktärerna i 2.an
  • "Real life" enviroment, t.ex om du har quest att skydda en by från en drake eller nått och draken förstör byn så kan det ta dagar/veckor för byborna att bygga upp byn igen
  • Fortfarande ingen monthly fee

Dessutom kommer även det här med CORPG att förändras (såsom jag har förstått allt)

Eftersom det kommer komma nya raser i spelet så kommer det finnas World PvP, hur det systemet kommer funkar återstår att se!

Jag vet inte hur ni ser på GW2 men jag däremot kan knappt bärga mig tills det kommer ut :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får provas. det första GW-spelet var ju underbart, får se om de lyckas igen.

Av det jag har läst hittils så kommer det absolut bli mycket mycket mycket bättre än det första =D

Och en nyhet jag missade var att man ska kunna hoppa och göra andra saker som att typ "Slidea" på marken, förmodligen för att dodgea ett slag och man ska också kunna simma =D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte spelat guild wars över huvudtaget innan : P Lät bara kul att det skulle vara en superfunktion att kunna hoppa -_-
Tror fanimej att det var DET jag inte klarade av när jag försökte komma tillbaks till GW från WoW. Att plötsligt inte kunna hoppa längre, otroligt irriterande.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror fanimej att det var DET jag inte klarade av när jag försökte komma tillbaks till GW från WoW. Att plötsligt inte kunna hoppa längre, otroligt irriterande.

Det var också en sak jag störde mig på i GW efter att jag hade spelat WoW!

Markerar man en mob, står man stilla och trycker på enter så springer han dit... Liek w0000t? ungefär

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som en riktig hoppoman så skulle jag aldrig kunna spela GW. Det är omöjligt för mig att spela ett MMO som inte man kan hoppa i (Såvida strukturen inte är uppbygd på det sättet. 2D t.ex.)

Mjo, jag började med Guild Wars. Levlade till level 16 på en dag. Sen började jag med WoW istället. Jag hoppar hela tiden. Även i instancer springer jag runt och hoppar överallt. Sen försökte jag gå tillbaka med Guild Wars, spelade i 10 min sen var jag redan trött på att inte kunde hoppa.

Men det blir väl att införskaffa GW 2 och ge det ett försök :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 months later...

Hård bump.......

Uppföljaren till ArenaNets MMO Guild Wars har nu enligt uppgifter flyttats fram till sent 2010 alternativt 2011. Anledningen ryktas vara ekonomin då uppgifterna kommer från budgetdokument. Guild Wars 2 som från början skulle släppas redan 2008 med tillhörande beta 2007 skjuts nu alltså ytterligare på framtiden.

NSofts senaste MMO Aion: Tower of Eternity har även det fått en framflyttad release i USA till slutet av 2009. Releasedatum för den europeiska marknaden är fortfarande okänd.

Ovanstående information pekar antingen på att man vill lägga ytterligare tid på utveckling av produkten alternativt att man fått skära ner på personal som jobbar på den samma.

Saxxat från FZ.

ÅHHHH :whistling:;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...
Nu minns jag inte Proph storyn såpass bra, men om jag inte minns helt fel så dör kungen av dvärgarna och dvärgarna evakuerar shiverpeak.

Ska tamejtusan spela igenom proph igen för att se hur det var!

jävligt längesen man spelade igenom prophecies, jag minns inte riktigt hur allt slutade =(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...