Jump to content

Jack Thompson Inför rätta


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Tror han dock slipper undan.

Det tror inte jag, faktiskt. Det vore väldigt orimligt. Det finns ju ett antal bestämmelser för hur advokater ska bete sig, och sköter man sig inte kommer påföljder. Själv har jag då aldrig hört talas om någon som varit så odräglig i rätten som Jack Thompson. Jag följde en serie på GamePolitics om JTs fall mot Blank Rome, om jag minns rätt. I vilket fall så var försvarsadvokaten en kvinna som anställts av Take Two för att försvara Manhunt 1 från att dras in, samtidigt drar JT upp en massa skit om Manhunt 2 som inte släppts vid den tidpunkt fallet handlade om. ("Objection, your honor!". "Sustained.")

GP är nere så jag kan inte leta upp artikeln. Men jag vet att kvinnan från Blank Rome började gråta i rätten för att han var så jävla elak hela tiden. Han ringde hennes föräldrar, trakasserade henne inför hela firman, mass-skickade halvsanningar och lögner som smutskastade henne inför både sina föräldrar, kollegor, chefer, underställda, andra anställda och även hennes man. Han stod även och klankade ner på det kvinnliga könet och sa att det var hennes plikt att göra som hennes make sade åt honom, eller hur han nu fick ihop det.

Jag kan dra ett citat som jag minns väldigt bra, men kanske inte ordagrant.

X: ...for such a person as you, mister Thompson.

JT: And what sort of person and I?

X: You're the kind of harassing person that sends eight, ten, even twelve e-mails a day to me and our lawfirm.

JT: Seriously, you can't be saying that. Twelve e-mails a day?

X: Yes.

JT: Are you really saying that under oath? Twelve e-mails a day?

X: Mister Thompson.

JT: Yes?

X: I want you to listen to me very carefully.

JT: I am listening very carefully.

X: I am telling you that under oath.

JT: Twelve e-mails a day.

Jag kan säga att jag aldrig varit så jävla upprörd när jag läst en text, som då. Så jävla elak person alltså, det var hemskt att läsa. Fruktansvärt ond människa.

Jag minns en kommentar som sade "Jack Thompson has now officially been told by the judge to back off, sit down, and shut the fuck up." Vilket var exakt vad som hände. Varenda protest från JT slogs ned i den rättegången.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I quoted the biblical passage where Jesus says, reportedly: 'If any one of you should cause one of these little ones to stumble, it would be better that a millstone be tied around your neck and that you be cast in the uttermost depths of the sea.

Markerar följande quote med " :P ".

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...