Jump to content

Är du feminist?


Patrik
 Share

Feminism  

52 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag håller med kicken att feminismen var bättre förr. DÅ handlade det om att kvinnor skulle få samma rättigheter som män, t.ex. gällande rösträtt och liknande. Fullt förståeligt och korrekt.

NU däremot, handlar det, som alla vänsterideologier, ofta om att störa den fria marknaden.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men samtidigt - vem fan bryr sig om orättvisor mot män? De är så sjukt små och få i proportion till vad kvinnor får utstå. Det kommer alltid finnas orättvisor, man borde koncentrera sig på att lösa de största.

Feminister bearbetar allt från de största orättvisorna för kvinnor till dom allra minsta obetydliga. Om obetydliga orättvisor spelar roll när det gäller kvinnor, varför då inte för män?

Och jag tycker att mänstringsplikt för killar är en ganska stor orättvisa. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är för jämnställdhet och emot könsroller. Men vad hade hänt om det hette maskulinism istället?

Feminister säger att varför det heter feminism är för att tala om att kvinnor har det sämre i samhället. Om det är det feminismen strävar efter - att ta bort orättvisorna för kvinnor, kan jag tänka mig många "feminister" glömmer bort att det finns orättvisor för män också.

Till exemepl, varför inte göra mönstring könsneutral? Undra hur många feminister som kämpar för det målet? :confused:

Feminism är kvinnornas kamp för jämställdhet. Anledningen till att det inte har funnits någon motsvarande mansrörelse är för att det inte har behövts. Men visst, den fråga maskulinismen främst skulle driva hade kanske varit värnplikten.

Retard: Varför skriver du ens något när du vet att du är sjukt opåläst, FI vill inte att kvinnor ska ha det bättre än män.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Feminism är kvinnornas kamp för jämställdhet. Anledningen till att det inte har funnits någon motsvarande mansrörelse är för att det inte har behövts. Men visst, den fråga maskulinismen främst skulle driva hade kanske varit värnplikten.

Retard: Varför skriver du ens något när du vet att du är sjukt opåläst, FI vill inte att kvinnor ska ha det bättre än män.

Men varför inte kalla det något annat och bearbeta alla könsrelaterade orättvisor - samtidigt? Är inte det mer effektivt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men varför inte kalla det något annat och bearbeta alla könsrelaterade orättvisor - samtidigt? Är inte det mer effektivt?

Nej, jag tror inte att det är mer effektivt.

Umberto: jag gillar heller inte mansskatter, kvotering och liknade som förstör arbetsmarknaden, men som jag skrev först är det främst föräldrar och skola som ska påverka till jämställdhet, att uppfostra barnen till detta. För uppenbarligen är det inget som växer fram automatiskt.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte? Att kämpa mot bådas orättvisor är väl bättre än att kämpa mot den enas. Tror dessutom många fler hade engagerat sig i det då.

Nu är det ju så att kvinnors orättvisor är mycket starkare än mäns. Om man först ser till att kvinnor kommer upp till samma nivå som män, då kan man börja bearbeta bådas problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sociologi och biologi hör ihop här tycker jag. Människor får (har fått?) det inpräntat i barndomen att kvinnan är det klenare könet och att hon ska göra både det ena och andra bestämda ting i hemmet etc. Mycket skit kommer från manschauvinisters munnar, likaså från ”feministerna”. I grund och botten anser jag dock att alla människor har ett eget ansvar att se över vår situation och hindra att vi utnyttjas, oavsett om man är man eller kvinna, svart eller vit etc.

Trender idag visar på att tjejer förväntas vara traditionellt sett ”tjejiga”, något som mer skapar olikheter än styrker de som finns inom det biologiska. Det finns inget som säger att kvinnor biologiskt sett bör stå vid spisen, eller att de inte kan hantera ekonomi.

Struntprat som detta hävdas endast av idioter, som blir orsaken till att fåniga trender som ”feminism” uppkommer (som förvärrar med ”extrakompensation”).

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det ju så att kvinnors orättvisor är mycket starkare än mäns. Om man först ser till att kvinnor kommer upp till samma nivå som män, då kan man börja bearbeta bådas problem.

Sålänge någon har det värre har man ingen anledning att önska bättring menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Umberto: jag gillar heller inte mansskatter, kvotering och liknade som förstör arbetsmarknaden, men som jag skrev först är det främst föräldrar och skola som ska påverka till jämställdhet, att uppfostra barnen till detta. För uppenbarligen är det inget som växer fram automatiskt.

Ja, det håller jag med om. Att informera och uppfostra är viktigt.

Jag har personligen träffat män/killar som har en minst sagt för jävlig syn på kvinnor och som ser kvinnor som lägre stående. För dem är kvinnor inte mycket mer än hål. Gemensamt brukar de ha ganska trassliga uppväxter bakom sig med dålig uppfostran och bristande skolframgång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...