Jump to content

Hur spelar du?


MiRRe
 Share

Recommended Posts

Tänkte starta en tråd om hur folk spelar Gta IV, har för mig att den fanns en runt Vice citys tider.

Alltså vad jag menar är att kanske få lite tips på vad man kan göra när man spelar och se hur andra spelar IV.

Själv gör jag storyn eftersom jag inte är klar med den. Men när jag inte gör uppdrag så kör jag runt, letar roliga ställen, ibland kör jag helt lagligt och letar efter snygga bilar eller motorcyklar.

Så hur spelar ni Gta IV? Tips på roliga saker man kan göra i spelet osv (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tvångstanke: Bilen ska inte få en enda buckla (om det är en snygg bil), om någon råkar köra in i min bil så blir jag förbannad och slår ner dem.

Annars försöker jag köra på rätt sida av vägen och saktar in i bilköer för att sen sakta ta sig fram utan att skada bilen. Annars är det full fräs framåt, på rätt sida av vägen (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör storyn just nu men brukar också dejta en hel del, göra polisuppdragen ( (w00t) ) och så brukar jag slå ner de där predikanterna som står utanför Safehouse i Bohan.

Oftast så försöker jag inte bruka våld i onödan, bara om någon gör mig förbannad t ex kör på mig så jag förlorar liv när jag är på ett uppdrag eller liknande.

Jag brukar också slå ner prostituerade som vägrar gå in i bilen... eller brukar och brukar, har gjort dett ett par gånger.

Freeroaming har det inte blivit så mycket av för tillfället. Lite ibland sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag freeroamar nog mest av alla här. Om jag spelar runt 4 timmar är 3-3,5 timmar bara freeroam medans 0.5 timmar går till uppdrag. Så fort jag får sidouppdrag så klarar jag alla uppdrag och lämnar inte kvar det. Har även klarat av alla polisuppdrag, så det är över. Brandbil och ambulans går inte. Sedan så blir det mycket att börja hitta i Algonquin. Jag försöker "lära" in mig ett par viktigare vägar och brukar ofta få efter mig 3-4 stjärnor bara för att få en sjuhelsikes biljakt (Som bara är älskvärda). Men ja...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag freeroamar nog mest av alla här. Om jag spelar runt 4 timmar är 3-3,5 timmar bara freeroam medans 0.5 timmar går till uppdrag. Så fort jag får sidouppdrag så klarar jag alla uppdrag och lämnar inte kvar det. Har även klarat av alla polisuppdrag, så det är över. Brandbil och ambulans går inte. Sedan så blir det mycket att börja hitta i Algonquin. Jag försöker "lära" in mig ett par viktigare vägar och brukar ofta få efter mig 3-4 stjärnor bara för att få en sjuhelsikes biljakt (Som bara är älskvärda). Men ja...

Det var länge, men förstår dig, freeroama i IV är underbart :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tar det väldigt lugnt med storyn.

Runt 80% av tiden jag spelar freeroamar jag.

Utforskar, krashar lite bilar, slåss, fixar lite polisjakter, åker runt lagligt och lyssnar på musik m.m.

Vill inte klara ut spelet för fort. :wub:

Jag har bestämmt mig för att inte köra multiplayer innan jag klarat ut storyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så här kör jag alla GTA spel:

Kör ett/två/tre uppdrag om dagen sedan freeroamar jag resten av tiden. På det viset håller storyn väldigt länge, och jag lär känna varje gata och eventuella shortcuts.

Så gör jag också. Max tre uppdrag per dag ungefär. Gjorde väl fler när jag just fått spelet, fast de inledande uppdragen är ju inte riktigt så svåra och tidskrävande. Jag har spelat i 35 timmar nu tror jag och klarat av ca 40 - 43%, och jag fick spelet när det kom ut för två veckor sedan. Känns som det kommer hålla länge till. :wub:

Gjorde ett skönt uppdrag idag med Little Jakob och sedan ett med Packie. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

när jag inte snor någonting och blir jagad som en fnittrig skolflicka så brukar jag leta bilar och mest kolla runt. har läst så mycket om gäng och liknande så jag försöker hitta bilar med fler än 1 person i, boxas med dom, försöker få polisen inblandad så dom börjar skjuta varandra medans jag smiter etc.

eller döda civila på så roliga sätt som möjligt :wub: fysikmotorn är verkligen underbar.

Redigerad av 7.62 hiberNative
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...