Jump to content

Kollektivtrafiken i Liberty City


kompis
 Share

Recommended Posts

Vad tycker ni om kollektivtrafiken i staden?

Använder ni någon av dem ofta? Taxi, tunnelbana eller buss är det som finns va? Eller är det verkligen tunnelbana? Den går ju ovanför marken.. Jag gillar tunnelbanan iaf, smidigt fast lite synd att det inte finns mer stationer.

Buss har jag inte testat ännu men de ska gå va? Är de bara att ställa sig vid en busstation och vänta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte man kan åka buss, och tågsystemet är precis lika bökigt som det varit i alla GTA-spel sen tidernas begynnelse. För få stationer och för dåligt nätverk, dessutom kan man inte kvicka på processen (= tråkiga cutscenes) på nåt sätt utan man vinner bara några minuter att använda till toalettbesök istället för att själv köra till platsen.

Taxi använder jag en del, men ju fler snabba bilar jag låst upp (Infernus finns t ex inte på första ön förrän man kommit till den sista, då den börjar dyka upp på alla öar) desto mindre har jag åkt taxi.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite tråkigt att man inte kan åka eller köra buss.. När jag tänker efter så har jag nog inte sett någon buss i Liberty City ännu, men ganska många busstationer.

Därimot gillar jag tunnelbanan. Lär mig hitta bra genom den, precis som i verkligheten. Utgår alltid efter vad närmaste tunnelbanestation ligger, fast tyvärr är de inte så många, speciellt inte på Dukes/Brokes sidan där jag fortfarande är.

Gillar vyn man får över staden när man glider fram i tunnelbanan, de är snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bussar finns det att köra. Men inte att åka med, vad jag vet. Har inte sett dem köra omkring heller utan de står bara parkerade.

Well, jag har lyckats åka buss en gång. Fast ja, inte med egen vilja så att säga.

Jag misslyckades med något uppdrag, så Niko och Roman fick skjuts till Romans företag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder Taxi när jag är på dejt och har druckit. Samt någon gång om jag har en lång väg att köra och inte orkar. Men jag snabbspolar alltid för Taxin kör alltid fast. (w00t)

Tåg har jag bara använt en gång och det var under ett uppdrag då man var tvungen.

Åker taxi väldigt ofta, för ofta.

That's what i do.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte man kan åka buss, och tågsystemet är precis lika bökigt som det varit i alla GTA-spel sen tidernas begynnelse. För få stationer och för dåligt nätverk, dessutom kan man inte kvicka på processen (= tråkiga cutscenes) på nåt sätt utan man vinner bara några minuter att använda till toalettbesök istället för att själv köra till platsen.

Taxi använder jag en del, men ju fler snabba bilar jag låst upp (Infernus finns t ex inte på första ön förrän man kommit till den sista, då den börjar dyka upp på alla öar) desto mindre har jag åkt taxi.

Man kan kvicka till processen! På samma sätt som i taxi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nämen Henki, i taxi åker man. Inga fyrkanter där inte. :wub:

Med fyrkant säger man ju åt chauffören att skynda sig, utan att man skippar åkturen. Jag har nog bara åkt tåg en gång och då såg jag inget om fyrkanter, däremot kunde man trycka X för att hoppa till nästa station. Trots att det finns är det ändå ett evighetsgöra att ta sig från det ena stället till det andra eftersom man måste skippa varje station för sig, så vill jag åka nånstans snabbt är det taxi som gäller. Eller helikopter, min ständiga favorit. Synd bara att de är ganska få i LC.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...