Jump to content

Kollektivtrafiken i Liberty City


kompis
 Share

Recommended Posts

Med fyrkant säger man ju åt chauffören att skynda sig, utan att man skippar åkturen. Jag har nog bara åkt tåg en gång och då såg jag inget om fyrkanter, däremot kunde man trycka X för att hoppa till nästa station. Trots att det finns är det ändå ett evighetsgöra att ta sig från det ena stället till det andra eftersom man måste skippa varje station för sig, så vill jag åka nånstans snabbt är det taxi som gäller. Eller helikopter, min ständiga favorit. Synd bara att de är ganska få i LC.

Jag tror du missförstod mig (Eller inte förstod skämtet).

Stämmer bra att fyrkant står för att han ska stressa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har också upptäckt hur mycket tid man sparar på att åka Taxi i stan. Är den bästa kollektivtrafiken även om tunnelbanan ger mer känsla. Men man kan bara välja vissa ställen att åka till eller? Tex. Safehouse, Roman, BurgerShot etc. Alltså de man väljer framme på taxins instrumentbräda. Vore ju bättre om man kunde åka till valfritt ställe i Liberty City

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har också upptäckt hur mycket tid man sparar på att åka Taxi i stan. Är den bästa kollektivtrafiken även om tunnelbanan ger mer känsla. Men man kan bara välja vissa ställen att åka till eller? Tex. Safehouse, Roman, BurgerShot etc. Alltså de man väljer framme på taxins instrumentbräda. Vore ju bättre om man kunde åka till valfritt ställe i Liberty City

Läste du inte svaret du fick tidigare? Läs posten ovanför dig.

Det är ju bara att sätta ut en waypoint så åker taxin dit.
Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

dessutom kan man inte kvicka på processen (= tråkiga cutscenes) på nåt sätt utan man vinner bara några minuter att använda till toalettbesök istället för att själv köra till platsen.

Vad jag vet så kan man skippa cutscenen genom att trycka A (360), X(PS3), då ser man tåget köra in till nästa station. Eller? :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag vet så kan man skippa cutscenen genom att trycka A (360), X(PS3), då ser man tåget köra in till nästa station. Eller? :P

Med fyrkant säger man ju åt chauffören att skynda sig, utan att man skippar åkturen. Jag har nog bara åkt tåg en gång och då såg jag inget om fyrkanter, däremot kunde man trycka X för att hoppa till nästa station. Trots att det finns är det ändå ett evighetsgöra att ta sig från det ena stället till det andra eftersom man måste skippa varje station för sig, så vill jag åka nånstans snabbt är det taxi som gäller. Eller helikopter, min ständiga favorit. Synd bara att de är ganska få i LC.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bussar finns det att köra. Men inte att åka med, vad jag vet. Har inte sett dem köra omkring heller utan de står bara parkerade.

Bussar finns alltid parkerade på Star Junction, motsattsen till Time Sqare eller hur det nu stavas..De finns också i downtown på första ön, under motorvägspåfarten österut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste du inte svaret du fick tidigare? Läs posten ovanför dig.

Aah fan ursäkta mig :)

Kollade in det och nu fattar jag, går ju skitsnabbt att ta sig precis vart man vill i stan.. Innan fick jag åka dit de va närmast, tex. Russian Shop om jag skulle någonstans runt Mohawk Avenue.. Nu går de snabbare.

Men jag åker mer och mer tunnelbana, det ökar verkligen på känslan att man befinner sig i New York City :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker tunnelbanan kunde gjorts lite roligare. Man skulle t ex kunna gå omkring fritt inne i vagnen när den kör. Stöta på gäng etc som skulle kunna råna folk inne i vagnen. Hade varit kul om man kunde placera en bomb i en vagn för att sedan springa till sista vagnen och hoppa av i farten för att sedan detonera, PAAAAAANG!

Se hela tunneln fyllas av tjock svart rök. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...