Jump to content

Förslag om GTA IV delen


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Sry för dålig trådnamn ber en admin byta namnet om det inte duger!

Nu till min idé, Nu har ju Releasen av GTA IV kommit för ett tag sen och nu har det hänt att nya medlemmar dras sig till GTA IV delen och ställer frågor om updrag etc.

Med "Hjälp mig med ett uppdrag" som tråd titel oftast så kollar de inte de klistrade trådarna sen oftast så använder de inte spoilertagen som finns och med att de inte använder det så ser jag att dom förstör för de som har börjat med spelet och kommit en bit i själva spelet.

Så min fråga är; kan man inte göra nån popup fönster som hänvisar till dom klistrade trådarna eller nåt sånt som gör att de måsta läsa så de inte förstör för de andra som har kommit en bit i spelet eller precis börjat.

Skulle vara synd om de kommer och förstör för folk som har börjat med själva spelet eller kommit en bit. Så ja undrar om vi kan införa nåt sånt som gör att de måste läsa de klistrade trådarna så slipper folk bli missnöjda med detta.

Redigerad av Tikki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sry för dålig trådnamn ber en admin byta namnet om det inte duger!

Nu till min idé, Nu har ju Releasen av GTA IV kommit för ett tag sen och nu har det hänt att nya medlemmar dras sig till GTA IV delen och ställer frågor om updrag etc.

Med "Hjälp mig med ett uppdrag" som tråd titel oftast så kollar de inte de klistrade trådarna sen oftast så använder de inte spoilertagen som finns och med att de inte använder det så ser jag att dom förstör för de som har börjat med spelet och kommit en bit i själva spelet.

Och min fråga är kan man inte göra nån popup fönster som hänvisar till dom klistrade trådarna eller nåt sånt som gör att de måsta läsa så de inte förstör för de andra som har kommit en bit i spelet eller precis börjat.

Skulle vara synd om de kommer och förstör för folk som har börjat med själva spelet eller kommit en bit. Så ja undrar om vi kan införa nåt sånt som gör att de måste läsa de klistrade trådarna så slipper folk bli missnöjda med detta.

Det är en bra idè, men jag tror att det kan vara lite krångligt att införa detta? Eller har jag fel? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sry för dålig trådnamn ber en admin byta namnet om det inte duger!

Nu till min idé, Nu har ju Releasen av GTA IV kommit för ett tag sen och nu har det hänt att nya medlemmar dras sig till GTA IV delen och ställer frågor om updrag etc.

Med "Hjälp mig med ett uppdrag" som tråd titel oftast så kollar de inte de klistrade trådarna sen oftast så använder de inte spoilertagen som finns och med att de inte använder det så ser jag att dom förstör för de som har börjat med spelet och kommit en bit i själva spelet.

Så min fråga är; kan man inte göra nån popup fönster som hänvisar till dom klistrade trådarna eller nåt sånt som gör att de måsta läsa så de inte förstör för de andra som har kommit en bit i spelet eller precis börjat.

Skulle vara synd om de kommer och förstör för folk som har börjat med själva spelet eller kommit en bit. Så ja undrar om vi kan införa nåt sånt som gör att de måste läsa de klistrade trådarna så slipper folk bli missnöjda med detta.

Tycker detta låter som en bra ide, kanske går att testas för att se om det håller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Men detta kan vara bra för de nya medlemmar vet ju att det blir ett jävla liv fort om nån kommer och avslöjar nåt genom GTA IV. Tänk dig själv Vice när du är tex på näst sista uppdraget så kommer en och berättar typ allt om det uppdraget och sista. Utan att spoila då vet ja att du kommer lacka ur. Men jag säger inte detta för att vara otrevlig mot dig. Detta är ju till för att hjälpa de nya medlemmarna så de inte förstör för oss andra.

Iförsig alla har sina egna syn punkter om saker och ting.

Redigerad av Tikki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån gräns får det ju finnas. Är egentligen emot de klistrade trådarna med. Finns allt i guider så kommer det ju inte finnas någon poäng med att skapa trådar. Då är det meningslöst med ett forum. Döda inte det sista av forumet...
Behövs inga popups, reglerna står klart och tydligt längst upp i forumet.

Grattis, två urbota korkade inlägg på raken. Först säger du att klistrade trådar är idiotiska och sedan hänvisar du nya medlemmar till klistrade trådar. Brah-voue.

Det är klart vi behöver klistrade trådar. Kolla bara på FAQen, hur många views den har och hur mycket trådar vi skulle fått annars. Det är alltid samma sak, först är folk nejsägare till klistrade trådar och sedan gnäller man över folks inkompetens när de inte söker eller läser igenom klistrade trådar. Hur ska ni ha det egentligen? Varför, I say, VARFÖR skulle ett forum dö ut för att vi förhindrar 200 dagliga nya trådar? FAQen är extremt, extremt nödvändig för att forumet inte ska dra ner sig till en så låg nivå att stammisar lämnar forumet = forumdöd. Kom inte och hyckla, du vet ju själv att de behövs.

För övrigt ser vi inte särskilt mycket rapporter, börja rapportera så kan vi göra nåt åt de saker ni ogillar. Själv läser jag igenom samtliga inlägg i samtliga trådar, även om jag inte är intresserad av tråden. Då blir det mest igenomskummande av de trådar/inlägg man egentligen skulle märka som lästa i vanliga fall. Har många gånger sett stora spoilers och inga rapporter har kommit in utan vi får själva söka upp felarna. Det är ju inte alltid man hinner läsa igenom allt, så rapportera mer och vi kommer ordna ännu bättre. Själv måste jag säga att vi tre gör ett väldigt bra jobb eftersom vi ser en allmänt hög standard på inläggen. Inget spam, inga påhopp och ganska flitigt användande av spoilertags. Inte ett skit av det här skulle funnits om det inte var för regler och klistrade trådar.

"Hjälp mig med ett uppdrag" är en skandalöst värdelös trådtitel och jag har döpt om ett antal. Sen hinner man ju inte ändra på allihopa men några rapporter ser vi då inte.

En popup vore väldigt bra eftersom folk ofta inte aktivt går in och läser forumregler/andra viktiga trådar. Det skulle säkert bespara oss och resten av medlemmarna mycket besvär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis, två urbota korkade inlägg på raken. Först säger du att klistrade trådar är idiotiska och sedan hänvisar du nya medlemmar till klistrade trådar. Brah-voue.

Förvisso så kanske inte det framgick tydligt i mitt inlägg, men det borde ändå ha framgått kan jag tycka, men jag menade klistrade FAQ, inte regler.

Men dock har även FAQ har sina fördelar, har själv kollat i den iband och den är tydlig och välarbetad. Men allt för detaljerad bör den inte bli eftersom att behovet av nya trådar då minskar.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...