Jump to content

Ett tredje världskrig?


StellHell
 Share

Recommended Posts

Trådens egentliga syfte var att lyfta fram Islam som religion och hur urbotligt korkad den är jämfört med andra religioner, vilka inte heller är specielt klipska. Ur sann agnostikeranda ville jag få fram att Islamismen är ett samhällesfara i långa längden, vilket urartade i ett PK vs Icke-PK samhälle. Kan också medge att jag matade på ordentligt med skitsnack för att få fler att faktist haka på, men rörde visst på fel punkter.

Detta är såklart också ett "mata inte trollen"-inlägg, för det finns inget bättre än att ha någon annans arga åsikt rakt i nyllet när man kommer hem från jobbet. Bra jobbat Axel att kommentera allt jag skrev och försöka övertala mig att ditt ord är så mycket bättre än mitt. Tyvärr skiter jag fullständigt i det, och som folk antagligen kan förstå så bryr jag mig egentligen inte och det var det som gjorde att förstaposten blev ett ganska dåligt inledande ord.

Men, men. Ni har klagat på att det finns för lite diskussionstrådar på forumet och nu har vi fått tre bra ämnen under bara ett par dagar, "9/11", "Abort", "WW3". Me like, \o/.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 68
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Trådens egentliga syfte var att lyfta fram Islam som religion och hur urbotligt korkad den är jämfört med andra religioner, vilka inte heller är specielt klipska. Ur sann agnostikeranda ville jag få fram att Islamismen är ett samhällesfara i långa längden, vilket urartade i ett PK vs Icke-PK samhälle. Kan också medge att jag matade på ordentligt med skitsnack för att få fler att faktist haka på, men rörde visst på fel punkter.

Detta är såklart också ett "mata inte trollen"-inlägg, för det finns inget bättre än att ha någon annans arga åsikt rakt i nyllet när man kommer hem från jobbet. Bra jobbat Axel att kommentera allt jag skrev och försöka övertala mig att ditt ord är så mycket bättre än mitt. Tyvärr skiter jag fullständigt i det, och som folk antagligen kan förstå så bryr jag mig egentligen inte och det var det som gjorde att förstaposten blev ett ganska dåligt inledande ord.

Men, men. Ni har klagat på att det finns för lite diskussionstrådar på forumet och nu har vi fått tre bra ämnen under bara ett par dagar, "9/11", "Abort", "WW3". Me like, \o/.

Bah, det enda jag fick ut av tråden var att jag skrev halvt offtopic och fick både idiot- och rasiststämpel för att jag inte hade vett att formulera mig på rätt sätt (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är fritt fram för alla att vara stolta över sin religion och sin bakgrund. ÄVEN SVENSKAR!

I dagens PK-sverige är man fascist om man gör värnplikten, och främlingsfientlig om man sjunger nationalsången. Man ställer fram specialmat, som oftast är både finare och dyrare till muslimer i skolorna, men till katoliker kan man inte ens visa artigheten att ställa fram fisk sista veckan innan jul, eftersom att katoliker fastar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte läst igenom tråden, så blir inte förbannad på mig.

Minns jag såg en dokumentär om självmordsbombare i mellanöstern, och de intervjuade en kille som bomben inte lösts ut på. han hade fått sagt till sig att "man kommer till himlen och 70 oskulder, om man dör, medans man dödar" och det låter helt sjukt. troligen (vad JAG tror) är att det är några blodstörstiga personer som "raggar upp" unga killar/ medelålders män som är osäkra på olika saker och snackar dynga om att man kommer till himlen bla bla bla bara man dödar hit och dit och njuter av att se sina "lärljungar" spränga bussar, affärer och dylikt i luften tillsammans med ett flertal oskyldiga människor. dessa "fanatiker" till lärare säger även att deras familj och/eller fru ska få massa stålar om de självmordsbombar, men dessa pengar existerar inte.

sen minns jag att jag läste i tidningen för ett antal år sedan, då någon högt uppsatt muslim ville ha egna lagar för troende muslimer, där de fick banka på sina fruar och annat sjukt, dock vet jag inte hur många muslimer som verkligen tog ställning till detta uttalande, men det förvånadem ig att inte staten gick med på det i sin PK-kamp.

sen ska man alltid vara stolt över sitt ursprung, jude, turk, svensk, neger, muslim, vad man än vill bli kallad är man ändå en människa, med samma rättigheter som alla andra. ingen är bättre eller mer värdefull än någon annan, däremot avskyr jag när invandrare blir insläppta i ett land och tror de är bättre än de andra på något sätt. sett flera invandrare som kallar svenskarna för svennejävel och rasistjävel. MYCKET tråkigt är det att det blivit tabubelagt och rasistiskt att vara stolt över sverige och använda svenska flaggan.

går en svensk på gatan och skriker "jag är svensk! helt svensk!" tillsammans med en svensk flagga skulle han bli klassad rasist på en röd sekund, men skulle en irakier gå på gatan och gapa "jag är irakier! endast irakiskt blod!" med en matchande flagga, skulle folk bara tro han var lite knäpp som gapar som en dåre, men inte på något sätt vara en rasist. det verkar som folk tror att endast svenskar kan vara rasister i dagens samhälle.

detta var mitt ord.

QUICK EDIT: tro inte jag är en av dessa köttnackade idioter som hatar allt av utlänsk härkomst. jag är inte rasist...

Redigerad av guardian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sörjer ibland det faktumet att människor från olika delar av världen inte bara kan komma till the conclusion that WE'RE ALL FUCKING HUMANS! Vi delar samma förfäder och är (vare sig man är mörkare till hudfärgen eller har smalare ögon) alla rassyskon. Ändå har vissa människor med sin oändliga dumhet fått andra människor (med deras ännu mer oändliga dumhet) att tro att det finns någon fundamental skillnad mellan oss. Att det finns ett 'vi' och ett 'dom'.

Historiens stormar med alla sina konflikter, krig och politiska maktspel har nu delat in rasen Homo Sapiens ("Den tänkande människan" för övrigt - ironiskt, huh?) i tusentals länder med tusentals nationaliteter och tusentals små skitskillnader som en blåses upp till gigantiska proportioner av diverse svamlande präster och ledare. Anledningen till att vi ser lite olika ut är för att människan under sin uppkomst har utvecklats olika beroende på den miljön hon försöker anpassa sig till. Betänk att psyket funkar på ungefär samma sätt. Psyket anpassar sig till sin miljö för att överleva. Ni som gnäller på invandrare som kommer till Sverige och 'bara förstör' glömmer det faktumet att det är VI som skapat denna fientliga miljö och att de på grund av OSS måste anpassa sig för att överleva här genom att t ex. flytta ihop tillsammans med sina landsmän i förorterna eller säga "va gloru på, svennejävel?" till oss för att skrämmas.

Vi är djur; vi är EN ras av miljontals som lever på jorden tillsammans med oss och ändå ska vi hålla på och kriga, förolämpa, håna och förtrycka varandra för att vi tror att vi är olika.

FUCK RELIGION, FUCK NATIONALITETER OCH FUCK RASUPPDELNING!

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FUCK RELIGION, FUCK NATIONALITETER OCH FUCK RASUPPDELNING!

Man får inte glömma om att religion har givit upphov till mycket gott. Polackerna väcktes av katolska kyrkan till att göra uppror mot kommunisterna, vilket de sedermera lyckades med. Religion är inget farligt, det är bara när analfabeter övertygas att blint följa vad någon fjant påstår att det står i den heliga boken som det går illa. Hade inte religionen funnits hade man krigat i ideologiernas namn. Det är ju det som skedde i Vietnam, under första Afghanistankriget och det är det det tredje världskriget hade handlat om.

Fuck nationaliteter är också ett idiotiskt påstående man hör från vänsterfolk. Hur skulle en värld fungera utan olika nationer? Föreställ dig att din röst i valet skulle vara en på fyra miljarder röstberättigade. Då skulle man antagligen rösta igenom sharialagar illa kvickt, och det skulle vara tillbaka till 40-talet då man ordnar koncentrationsläger för att slakta judarna. Sen skulle det nog bli kommunism av det hela.

Eller om man skulle avskaffa nationer helt, och alltså införa anarki så skulle världen gå tillbaka till stenåldern illa kvickt.

Fuck BETYDELSELÖSA SLAGORD som inte är anknutna till en realistiskt gångbar värld.

Jag anser som tidigare sagt att svenskar ska behandlas med samma värdighet som alla andra i deras egna land. Jag vill inte höra gnäll över att vi åker till kyrkan på skolavslutningen, eller att vi sjunger nationalsången.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bah, det enda jag fick ut av tråden var att jag skrev halvt offtopic och fick både idiot- och rasiststämpel för att jag inte hade vett att formulera mig på rätt sätt :wub:

Hey, det där är dina egna ord. Har aldrig kallat dig (eller antytt att du skulle vara) varken rasist eller idiot, beklagar om det verkade som det. Jag tycker däremot att du är väldigt fördomsfull, av att döma från din förstapost. Har inte direkt heller sett någon annan som sagt något nedsättande om dig.

edit: formuleringsändringar

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle till viss del påstå att det är religionernas fel att vissa blir terrorister. De påstår ju trots allt att det finns en gud i himlen och att om du pratar med honom får du svar. Om någon då får för sig att tankarna i huvudet är gud så är det ju helt klart religionens fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hey, det där är dina egna ord. Har aldrig kallat dig (eller antytt att du skulle vara) varken rasist eller idiot, beklagar om det verkade som det. Jag tycker däremot att du är väldigt fördomsfull, av att döma från din förstapost. Har inte direkt heller sett någon annan som sagt något nedsättande om dig.

edit: formuleringsändringar

Jo, fast om vi bara ska sitta och påpeka hur "fördomsfulla", "intoleranta", etc folk är leder diskussionen ingen vart. Det blir en intellektuell återvändningsgränd. Dessutom pratade Henkibojj om folk han gått i skolan med, etc, vilket imo inte direkt är fördomsfullt. Att vara fördomsfull är att döma folk/en folkgrupp innan man träffat dem och sedan bete sig på ett visst vis inför dem. Om du ser en blöjraggare, med sydstatsflaggan på ryggen, uppe på stan antar du nog att han är intresserad av fordon, kör epa, lyssnar på Meduza och är allmänt rasistisk och trångsynt. Är det fördomsfullt? Nej. Är det ett antagande du baserar på tidigare efarenhet från människor som ser ut på det viset? Ja.

Jag skulle till viss del påstå att det är religionernas fel att vissa blir terrorister. De påstår ju trots allt att det finns en gud i himlen och att om du pratar med honom får du svar. Om någon då får för sig att tankarna i huvudet är gud så är det ju helt klart religionens fel.

Du kan nog hitta stöd för det mesta i bibeln/koranen, varför skulle folk annars mörda i guds namn? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, fast om vi bara ska sitta och påpeka hur "fördomsfulla", "intoleranta", etc folk är leder diskussionen ingen vart. Det blir en intellektuell återvändningsgränd. Dessutom pratade Henkibojj om folk han gått i skolan med, etc, vilket imo inte direkt är fördomsfullt.

Fast det tycker jag inte du kan beskylla varken AngryAxel eller mig (eftersom jag var den som använde 'hårdast' ord från början) för. Tycker man att folk är främlingsfientliga måste man få säga det, och det var inte som att vi inte utvecklade sådana åsikter. Däremot kan jag hålla med om att det är viktigt att inte kalla folk främlingsfientliga direkt, jag kanske borde väntat, men bara för att folk direkt tar ett kliv ner och skyller på dåliga formuleringar/att man inte bryr sig egentligen när deras puckade åsikter blir emotsagda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast det tycker jag inte du kan beskylla varken AngryAxel eller mig (eftersom jag var den som använde 'hårdast' ord från början) för. Tycker man att folk är främlingsfientliga måste man få säga det, och det var inte som att vi inte utvecklade sådana åsikter. Däremot kan jag hålla med om att det är viktigt att inte kalla folk främlingsfientliga direkt, jag kanske borde väntat, men bara för att folk direkt tar ett kliv ner och skyller på dåliga formuleringar/att man inte bryr sig egentligen när deras puckade åsikter blir emotsagda.

Jo, fast jag menade mer på att säga att någon är "rasist" som om det vore end of discussion. Nu har ju varken du eller Axel gjort det, och mitt inlägg var inte riktat endast mot Axel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns visserliggen ett fåtal skötsamma invandrare, men till mästa dels är de bara en hög störiga jävla idioter som inte kan visa nån tacksamhet alls som får komma in i vårat "vackra land" Tycker de är förjävligt att dom ska kalla oss "rassar" när vi spelar nationalsången och om vi tex har en tröja med svenska fanan på så bli man kallad rasist.

Jag tycker som svensk medborgare att om dom sköter sig, och inte begår nå brott, kan dom skötsamma med jobb stanna, men gör dom minsta lilla brottet, ska dom fara med skallen före tillbaka till sitt jävla fädernesland.

Jag syftar på ALLA invandrare, likaväl afrikaner som européer.

Var ett band som spelade nationalsången i skolan förut, som fick avbryta, för att inte "blattarna" skulle ta illa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns visserliggen ett fåtal skötsamma invandrare, men till mästa dels är de bara en hög störiga jävla idioter som inte kan visa nån tacksamhet alls som får komma in i vårat "vackra land" Tycker de är förjävligt att dom ska kalla oss "rassar" när vi spelar nationalsången och om vi tex har en tröja med svenska fanan på så bli man kallad rasist.

Jag tycker som svensk medborgare att om dom sköter sig, och inte begår nå brott, kan dom skötsamma med jobb stanna, men gör dom minsta lilla brottet, ska dom fara med skallen före tillbaka till sitt jävla fädernesland.

Jag syftar på ALLA invandrare, likaväl afrikaner som européer.

Var ett band som spelade nationalsången i skolan förut, som fick avbryta, för att inte "blattarna" skulle ta illa upp.

Det känns som kvalitén på ditt inlägg är -2/10 medans alla andra skriver väldigt intressanta och läsvärda texter som håller sig någonstans vid 9-10/10 kvalitétsmässigt.

Nu lät jag bara petig och dum :wub:

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns som kvalitén på ditt inlägg är -2/10 medans alla andra skriver väldigt intressanta och läsvärda texter som håller sig någonstans vid 9-10/10 kvalitétsmässigt.

Nu lät jag bara petig och dum :unsure:

Ja, jag är faktiskt usel på att skriva texter, desutom stavar jag som en påse hundskit ibland.

Har faktiskt inte heller haft nå annat o arbetat med i skolan förutom engelska sedan jag sluta nian (har dock inge problem med engelska, var bara lite slarvig 9:an) :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns visserliggen ett fåtal skötsamma invandrare, men till mästa dels är de bara en hög störiga jävla idioter som inte kan visa nån tacksamhet alls som får komma in i vårat "vackra land" Tycker de är förjävligt att dom ska kalla oss "rassar" när vi spelar nationalsången och om vi tex har en tröja med svenska fanan på så bli man kallad rasist.

Har du några siffror på det eller är det bara vad du tror? Jag har nämligen svårt att tro att de flesta (<50% av en miljon = <500 000), en halv miljon invandare, begår brott.

Självklart finns det sådana som begår brott, men det är ju likadant med svenskar.

Jag tycker som svensk medborgare att om dom sköter sig, och inte begår nå brott, kan dom skötsamma med jobb stanna, men gör dom minsta lilla brottet, ska dom fara med skallen före tillbaka till sitt jävla fädernesland.

Då är det ju just så att sveriges bild på fängelse och påföljder är inte som ett straff utan snarare som en chans att tänka om och avvänja sig vid brott. Ingen straffas, dom ges bara en möjlighet att själva (och med hjälp) ta sig bort från fel spår.

Den bilden skulle helt förvridas om man började skicka hem invandrare som begick brott. Då blir det trots allt ett straff.

Varför ska invandrare som på pappret är precis lika mycket svenska medborgare som "vanliga" svenskar få ett högre straff?

Jag syftar på ALLA invandrare, likaväl afrikaner som européer.

:wub:

Var ett band som spelade nationalsången i skolan förut, som fick avbryta, för att inte "blattarna" skulle ta illa upp.

Ja, där kan jag faktiskt hålla med. Sådant är helt fel. Sjukt jävla fegt att vika sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hey, det där är dina egna ord. Har aldrig kallat dig (eller antytt att du skulle vara) varken rasist eller idiot, beklagar om det verkade som det. Jag tycker däremot att du är väldigt fördomsfull, av att döma från din förstapost. Har inte direkt heller sett någon annan som sagt något nedsättande om dig.

edit: formuleringsändringar

Nejnej, det har jag inte heller menat att du sagt.

Tycker man att folk är främlingsfientliga måste man få säga det, och det var inte som att vi inte utvecklade sådana åsikter. Däremot kan jag hålla med om att det är viktigt att inte kalla folk främlingsfientliga direkt, jag kanske borde väntat, men bara för att folk direkt tar ett kliv ner och skyller på dåliga formuleringar/att man inte bryr sig egentligen när deras puckade åsikter blir emotsagda.

När man ska gå in i en så här "kontroversiell" diskussion är det bäst att vara garderad med bra argument, vilket jag definitivt inte hade i min förstapost. (Kollade igen, och så låg klass har jag sällan haft i diskussioner.) Jag utvecklade vad jag menade i de senare inläggen. NUMERA är jag absolut inte fördomsfull, men mina tidigare erfarenheter av den skolan gör ju situationen helt annorlunda. Jag var inte fördomsfull innan och ganska snart efter den skolan släppte jag fördomarna alla fick gentemot varandra.

Att vara rasistisk enbart pga hudfärg eller ursprung är helt värdelöst eftersom det inte finns orsaker till det. Jag hade orsaker till det på den tiden eftersom man hela tiden blev kallad svennejävel och rasist så fort man sade åt folk att inte spotta på tjejerna (svenska eller med invandrarbakgrund) som gick förbi "tuffa gänget" i korridoren. Anledningen till att man sade till att de inte borde skrika i korridorerna var inte att man hatade invandrare, utan att det var jobbigt att höra tio olika konversationer över avstånd på 100 meter. När man sade till folk att de trots allt inte borde slänga in varandra i skåpen, röka precis utanför dörren, spotta i taken och slänga snus överallt var INTE att jag hatade invandrare. Det tillhör vanligt folkvett i Sverige att lyssna på vad folk har att säga om en istället för att skylla ifrån sig och genast utbrista att personen ifråga är rasist. Dagarna i ända, vecka efter vecka i tre år. Nån gång blev man ju såklart trött på "hela packet", som man sade, eftersom det på den skolan till väldigt nära 100% var invandrarna som stod för bråk och elände. P-Cs argument att det är vi som skapat deras oroliga, aggressiva beteende för att vi tvingat dem bli sådana är absolut befängt för mig med de erfarenheter jag har. Vi räddar dem från ett krigshärjat Bosnien och vem vet vad för andra länder, och kan de inte försörja sina familjer får de ta del av våra skattepengar. Jag ser ingen som helst anledning till att det är vi som är skyldiga till deras* dåliga beteende. De står egentligen i enorm tacksamhetsskuld, och att spotta på oss är inte det rätta sättet att säga, "tack så mycket. I mitt hemland hade min far torterats och min mor hade våldtagits. Min syster hade sålts som sexslav och mina bröder hade tvingats gå med i armén. Här i Sverige får jag fri skola och gratis vård, och mina föräldrar får hjälp när de inte klarar ekonomin.". Det är istället ett sätt att säga, "Hörru svennejävel. Nu skaru fanimej ha spö för att du sade åt min kusin att inte loska på din brorsa".

(*Återigen, inte alla. Men otroligt många på min gamla skola.)

Det som är fel med Sverige är att vi är så förbaskat blyga och att vi har ett enormt hysch-hysch när det kommer till invandringsfrågor. Om vi nu är så blyga/fega/överöppna för andra kulturer, får vi väl se det till den ekonomiska aspekten istället. Vi har inte råd att ta emot fler invandrare, och det är inte så konstigt om man jämför med de siffror man får höra på nyheterna om Sveriges invandring jämfört med andra länders. Arbetslösheten är hög nog som det är och det blir inte bättre av att vi får fler invånare. "De tar våra jobb" är ett argument jag aldrig använt och inte gör nu heller, men funkar ett samhälle dåligt rent ekonomiskt är det inte vettigt att ta in fler.

Tråden handlar egentligen om Islam, men den religionen är lika korkad som alla andra. "Lyd gud, annars dör du." Islam har en extra touch på detta: "Få andra att lyda gud, annars ska de dödas. Av dig.". Det är ju långtifrån alla muslimer som följer den lagen, men den finns där och är sjuk. Ännu sjukare är att det finns de som tror så blint på Koranen att de gör som det står och inte tänker själva eller ser några moraliska fel i det.

Tack till Jacker för försvaret, btw.

Debattinlägg ftw!

EDIT: Hade lite oavslutade stycken, tydligen.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför tror du att invandrarna (som verkade fruktansvärt överjävliga, är du säker på att allt du sa var 100% sant?) på din förra skola betedde sig som de gjorde, Henkibojj?

Dålig uppfostran, men varför "invandrarföräldrar" ska misslyckas så kapitalt på den fronten jämfört med svenskar har jag ingen aning om. Har du svaret är jag idel öra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men högstadiet.. Jag känner igen mig i Henkeboiis beskrivning av högstadiet. Ibland kunde jag vara livrädd när jag gick genom korridoren. Skillnaden är att på mitt högstadium gick det knappt några invandrare. Istället för grupperinga mellan "raser" var det grupperingar mellan orterna vi kom från. Man ska inte bygga sina värderingar på det som hände på högstadiet. En patetisk tid då pojkar ska bli män och måste hävda sig, mobbas och slåss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...