Jump to content

Mobilen


Wallsten82
 Share

Recommended Posts

Hur använder man mobiltelefonen??

Jag kan inte slå in siffror,kan faktiskt inte göra ett skit med den.

Har förvisso precis börjat spela,testade spelet 10 min igår.

Sen en annan sak,är det bara jag som tycker att grafiken är konstig,det känns...ja hur ska man förklara.

Suddig,grynig typ...eller är det jag som måste fixa inställningarna kanske??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur använder man mobiltelefonen??

Jag kan inte slå in siffror,kan faktiskt inte göra ett skit med den.

Har förvisso precis börjat spela,testade spelet 10 min igår.

Sen en annan sak,är det bara jag som tycker att grafiken är konstig,det känns...ja hur ska man förklara.

Suddig,grynig typ...eller är det jag som måste fixa inställningarna kanske??

1. Mobilen har flera olika användningsområden. Du kan ringa eller bli uppringd av personer du kommer träffa i spelet för att få uppdrag eller meddelanden. Du har en telefonbok för alla du känner. Du startar multiplayerfunktionen med telefonen också. För att ringa så måste du trycka på telefonknappen (pil upp på PS3, vet ej xbox) för att få fram knappsatsen.

2. Har du ställt in allt på ditt PS3/Xbox? Har du ställt in TV'n? Har du ställt in grafikinställningarna för GTA? Har du en HDTV med HDMI-uttag? Sitter du med okonfade saker och en gammal "tjockTV" så kommer du ha "dålig" grafik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Med en xboxkontroll trycker du upp en gång på den knappen jag har markerat.

- För att komma in i telefon-menyn klickar du på den gröna knappen (kan inte bokstäverna i huvudet och sitter i skolan så kan inte gå och kolla)

- För att kunna ringa så trycker du en gång till på uppåt-knappen som jag har markerat på bilden.

29uvfh3_1005945_0.png

Redigerad av Kimpan24
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet med mobilen är att när man får den för första gången så kan man bara gör en endaste sak och det är att trycka multiplayer. Så jag tror att det enda du ser på mobilen är multiplayer-knappen? Du måste göra 2-3 uppdrag för att sedan så kommer du börja få nummer och sådant och då låses mobilen upp liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Mobilen har flera olika användningsområden. Du kan ringa eller bli uppringd av personer du kommer träffa i spelet för att få uppdrag eller meddelanden. Du har en telefonbok för alla du känner. Du startar multiplayerfunktionen med telefonen också. För att ringa så måste du trycka på telefonknappen (pil upp på PS3, vet ej xbox) för att få fram knappsatsen.

2. Har du ställt in allt på ditt PS3/Xbox? Har du ställt in TV'n? Har du ställt in grafikinställningarna för GTA? Har du en HDTV med HDMI-uttag? Sitter du med okonfade saker och en gammal "tjockTV" så kommer du ha "dålig" grafik.

Nej fan jag har en 32 tums HD Ready tv,har ingen koll på om jag har HDMI uttag i tv:n,vet dock att jag inte har det i Xbox:en.

Jag kan inte så mycket om det här med teknik,så om du kan hjälpa mig lite så att jag får rätt inställningar på både tv och Xbox hade det varit väldigt snällt.

Jag har förutsatt att allting är rätt inställt från början,men så är kanske inte fallet??

Problemet med mobilen är att när man får den för första gången så kan man bara gör en endaste sak och det är att trycka multiplayer. Så jag tror att det enda du ser på mobilen är multiplayer-knappen? Du måste göra 2-3 uppdrag för att sedan så kommer du börja få nummer och sådant och då låses mobilen upp liksom.

Aha,det förklarar ju allt hehe.

Men då kan man ju inte fuska innan man gjort de 2-3 uppdragen,bull läge ifall det är svåra uppdrag.

Tack för svaret...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur använder man mobiltelefonen??

Jag kan inte slå in siffror,kan faktiskt inte göra ett skit med den.

Har förvisso precis börjat spela,testade spelet 10 min igår.

Sen en annan sak,är det bara jag som tycker att grafiken är konstig,det känns...ja hur ska man förklara.

Suddig,grynig typ...eller är det jag som måste fixa inställningarna kanske??

Alltså grafiken ska ju vara lite suddig, inte hela tiden men horisonten ska iaf vara så (tror jag iallafall? :blink:)

Det är väl som en specialeffekt att allt långt bort ska vara lite suddigt och så... Men själva spelet ska inte vara suddigt och grynigt som du säger, men jag tror ändå att du bara är nojjig ;)

Du kör väl med xboxens komponentkablar? Och kolla så att du ställt in HDTV på den.

Redigerad av kallelito
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså grafiken ska ju vara lite suddig, inte hela tiden men horisonten ska iaf vara så (tror jag iallafall? :naughty:)

Det är väl som en specialeffekt att allt långt bort ska vara lite suddigt och så... Men själva spelet ska inte vara suddigt och grynigt som du säger, men jag tror ändå att du bara är nojjig :unsure:

Du kör väl med xboxens komponentkablar? Och kolla så att du ställt in HDTV på den.

Ja jag kör med de kablar som följde med när jag köpte mitt Xbox.

Okej men då ska jag ändra den,tror den är inställd på tv nu,får se om det gör någon nytta.

Vet du vad de 3 kablarna som sitter fast i varandra ska vara bra för,där är en grön,en röd och en blå.

Innan vi flyttade hade jag Xbox:et inkopplat på stora tv:n och då kopplade vi inte in de kablar jag nu snackar om,nu har jag den lille tv:n och den är nyare,den är HD Ready med HDMI.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antingen kör du HDMI, AV Multi RCA eller Komponentvideo.

HDMI ska in i HDMI-uttag eller kopplas genom en DVI-port om TV'n saknar HDMI-uttag. HDMI stödjer dom större bildformaten.

AV Multi kopplas till en SCART-adapter eller direkt in i TV'n om den har RCA-uttag. stödjer inte större bildformat.

Komponent ska kopplas direkt till TV'n. Koppas till RGB uttagen om TV'n har det. Stödjer större bildformat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte hängt med riktigt nu, men har du kollat Display options (tryck på Start)?

Öka kontrast å sånt, blir grymt mycket ljusare då också.

Jag ber dig, fuska inte ännu :wub:

Ja jag har varit där inne och ändrat lite fram och tillbaka,kanske ska testa lite olika så kanske jag blir nöjd till slut =)

Okej inget fusk än då hehe...

Ja jag kör med de kablar som följde med när jag köpte mitt Xbox.

Okej men då ska jag ändra den,tror den är inställd på tv nu,får se om det gör någon nytta.

Vet du vad de 3 kablarna som sitter fast i varandra ska vara bra för,där är en grön,en röd och en blå.

Innan vi flyttade hade jag Xbox:et inkopplat på stora tv:n och då kopplade vi inte in de kablar jag nu snackar om,nu har jag den lille tv:n och den är nyare,den är HD Ready med HDMI.

Jag testade det igår,att slå över från tv till HDMI men då kom det upp något om ingen signal på skärmen,så det fungerade inte speciellt bra.

Fick tillbaka signalen (bilden??) när jag slog tillbaka till tv igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill inte vara påträngande men:

300px-Train_wreck_at_Montparnasse_1895_1007898_0.jpg

Tråden har spårat ur. Snälla, back on topic!

Hur skilljer sig den nya mobilen mot den gamla? Går det att använda poly signaler på den nya?

Japp, finns en sida på nätet där man kan ladda ner till sin mobil i spelet, teman och låtar samt sfx ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...