Jump to content

Tillräckligt stort eller?


yoonaz
 Share

Recommended Posts

Hur stort är GTA IV jämfört med San Andreas? Är ni som spelat nöjda med hur stor stan är eller skulle ni vilja haft större?

Jag har inte spelat än men tycker att det verkar lite litet. Jag hade väntat mig att GTA IV skulle vara enormt med flera städer o.s.v. men som sagt kul om ni skriver lite om hur ni upplever storleken på spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur stort är GTA IV jämfört med San Andreas? Är ni som spelat nöjda med hur stor stan är eller skulle ni vilja haft större?

Jag har inte spelat än men tycker att det verkar lite litet. Jag hade väntat mig att GTA IV skulle vara enormt med flera städer o.s.v. men som sagt kul om ni skriver lite om hur ni upplever storleken på spelet!

Det är lagom stort. Och så går det verkligen inte jämnföra med San Andreas då San Andreas map hade 50% SKIT i sig (Öken, skog där man aldrig var) medans IV är en fylld map med rörelse runt om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lagom stort. Och så går det verkligen inte jämnföra med San Andreas då San Andreas map hade 50% SKIT i sig (Öken, skog där man aldrig var) medans IV är en fylld map med rörelse runt om.

Det gav väldigt mysig känsla att ha öken och skog runtom, köra ute på landsbygden och köra in på en liten väg i skogen med en gammal bil :ph34r: Det var härligt :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det är en tillräckligt stor karta, kanske lite för stora avstånd med tanke att man bara har en minut på sig att hämta upp en kompis/flickvän. Kan ju i och för sig vara för lite tid. :ph34r:

Taxi + Instant drive = Great om det är långt att åka. :ph34r:

San Andreas är i storlek större, då med vattnet imellan städerna och countryside inräknat. Men Liberty City är en enda stad, full med vägar. Och den staden är nästan lika stor som San Andreas. Så ja. Vi är nöjd med storleken. Åtmindstonde jag.

Samma här, inte för litet, inte för stort. (:!!!:)

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud. Jag tycker denna karta är riktigt stor eller rättare sagt grymt stor. Jag skulle vilja säga att den är ungefärligt lika stor som SA, men här som någon annan redan nämnde finns det ingen 'tom' mark. Allting är fyllt och detaljerat som få spel är. Sedan funderade R* på att göra hela staten New York när dom började tillverka spelet men insåg att det skulle bli alldeles för stort. Jag tycker då det är helt normal karta och jag tror ingen är riktigt besviken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte kommit till Alderney än men jag tycker stan är lämpligt stor. Som Tackle skrev skulle en större värld bara gör allt jobbigare, jag tar dock aldrig taxi när jag åker omkring eftersom det förstör spelet imo.

Jag tycker det är riktigt trevligt att sitta i taxin och titta ut genom fönstret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På tal om storlek och så, hur är det när man kommer till den yttersta gränsen på kartan? Är det en osynlig vägg eller ett berg, eller hur är det?

Det är som i San Andreas. Vatten vatten, bara vanligt vatten. Oändligt med vatten. Fast när man kör mp så är det lite annorlunda. En överaskning för er som inte testat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...