Jump to content

Storydiskussion


VickeX
 Share

Recommended Posts

Jag behöver lite hjälp, tar det i den här tråden så slipper jag med en ny för den saken, första uppdraget man gör för Elisabete eller vad hon heter.

Man ska vakta ett möte med patric och några langare med en sniper från ett tak, sen ska man ju döda alla, lyckas pricka ett par sen står det att han behöver hjälp "find a way to help patric", jag hoppar ner på stegen för att få bättre sikt men då har han dött, vet inte vem det är man ska skjuta eller vad man ska göra.

Tror uppdraget heter "Lucky Irish" eller nått, skulle vara tacksam om någon berätta vad man ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver lite hjälp, tar det i den här tråden så slipper jag med en ny för den saken, första uppdraget man gör för Elisabete eller vad hon heter.

Man ska vakta ett möte med patric och några langare med en sniper från ett tak, sen ska man ju döda alla, lyckas pricka ett par sen står det att han behöver hjälp "find a way to help patric", jag hoppar ner på stegen för att få bättre sikt men då har han dött, vet inte vem det är man ska skjuta eller vad man ska göra.

Tror uppdraget heter "Lucky Irish" eller nått, skulle vara tacksam om någon berätta vad man ska göra.

Patrick står vid en låda tror jag det är... iaf, en snubbe attackerar honom och håller på att strypa han. Då ska du skjuta "the bad guy".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Patrick står vid en låda tror jag det är... iaf, en snubbe attackerar honom och håller på att strypa han. Då ska du skjuta "the bad guy".

Tack så mycket, klarade det nu, hade zoomat in för mycket för att se att han

blev attackerad

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver lite hjälp, tar det i den här tråden så slipper jag med en ny för den saken, första uppdraget man gör för Elisabete eller vad hon heter.

Man ska vakta ett möte med patric och några langare med en sniper från ett tak, sen ska man ju döda alla, lyckas pricka ett par sen står det att han behöver hjälp "find a way to help patric", jag hoppar ner på stegen för att få bättre sikt men då har han dött, vet inte vem det är man ska skjuta eller vad man ska göra.

Tror uppdraget heter "Lucky Irish" eller nått, skulle vara tacksam om någon berätta vad man ska göra.

Patrick står vid en låda tror jag det är... iaf, en snubbe attackerar honom och håller på att strypa han. Då ska du skjuta "the bad guy".

Tack så mycket, klarade det nu, hade zoomat in för mycket för att se att han

blev attackerad

Tre praktexemplar på hur spoilertags ska användas! Bra, bra! :P

EDIT: Slänger in en quote från "hur långt har ni kommit".

Jag är på uppdraget The Snow Storm.

Man ska hämta Elizabet's kokain. Jag har tyvärr fastnat, poliserna bara förstör när de stormar sjukhuset.

;)

(Tips på hur man klarar det. Inga egentliga spoilers.)

Ta armor i samma rum som "varan", ta den AK47 (eller var det en M4?) som ligger i rummet längst in. Rensa din väg mot huvudutgången, och när du just ska åka iväg springer du till baksidan av huset och väntar på helikoptrarna som kommer. Snajpa skyttarna och även piloten, om det går. Sen tar du din bil och åker mot den Pay'n'Spray som finns ganska långt västerut (tror jag) på Algonquin. På så sätt slipper du helikoptern och har "bara" bilarna att bekymra dig över, men de är lättare än helikoptern.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag klarade precis spelet...

Jag försökte fixa en Deal med Dimitri, istället för att döda honom. Därför dödade Dimitri Roman utanför kyrkan. Jag förlät nästan alla i min väg, till och med Darko.

Nästa omspelning, då FAN SKA ALLA DÖ!

R.I.P. Roman

Choises:

Ivan - Död

Playboy X - Död / Dwayne - Lever

Dwaynes flickvän - Lever

Francis - Död - Derrick - Lever

Darko - Lever

Jimmy P - Dödad av Dimitri / Dimitri - Död

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har precis klarat Russian Revolution

och nu flyr Niko och Roman till Bohan. Min fråga är: Romans Taxcifirma brann upp. Betyder det att om man inte har gjort dem så försvinner de? För alltid?

En annan fråga är vad som händer de uppdrag man har kvar på första ön. T ex har jag kvar hos Brucie samt Brucies leveransuppdrag. Kommer de att finnas kvar?

Skulle vara bra att snabbt få svar så jag vet om jag ska ladda min förra sparning för när autosave slår in så är det försent. (Jag sparade inte innan)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har precis klarat Russian Revolution

1.

och nu flyr Niko och Roman till Bohan. Min fråga är: Romans Taxcifirma brann upp. Betyder det att om man inte har gjort dem så försvinner de? För alltid?

2.

En annan fråga är vad som händer de uppdrag man har kvar på första ön. T ex har jag kvar hos Brucie samt Brucies leveransuppdrag. Kommer de att finnas kvar?

Skulle vara bra att snabbt få svar så jag vet om jag ska ladda min förra sparning för när autosave slår in så är det försent. (Jag sparade inte innan)

1.

Den försvinner inte, han skaffar en ny senare i spelet.

2.

Dom kommer finnas kvar! Ön blir ju inte direkt farligare. =P

Spelar det någon roll

vem man väljer att döda av Francis/Derrick?

Om du dödar Francis får du ett uppdrag att gå på hans begravning.

Dödar du Derrick belönar Francis dig med en funktion som gör att om du ringer ett nummer han ger dig kan, ibland, din Wanted level gå ner/försvinna.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1.

Den försvinner inte, han skaffar en ny senare i spelet.

2.

Dom kommer finnas kvar! Ön blir ju inte direkt farligare. =P

Jättebra, då behöver jag inte oroa mig för det. :confused: Det var mest

Taxi

uppdragen jag oroade mig för. Jag har bara gjort 3 hitils.

Men som sagt, bra att veta. Tack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver hjälp med uppdraget Undress to kill.

Jag klarar det helt enkelt inte... Har försökt flera gånger! Någon som kan ge lite tips? :)

Försök att gå in i dans-rummen (alltså private dans rummen) och avlossa dina första skott mot den första managern som provkör tjejerna. Efter det tar du cover och bara skjuter alla guards som kommer in tills alla är döda, lätt som en plätt, höhö. Är inte tidspress, även om det står att de försöker komma undan. Det är först när du kommer ut de tar en bil och börjar åka och då ska du fånga dom.

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försök att gå in i dans-rummen (alltså private dans rummen) och avlossa dina första skott mot den första managern som provkör tjejerna. Efter det tar du cover och bara skjuter alla guards som kommer in tills alla är döda, lätt som en plätt, höhö. Är inte tidspress, även om det står att de försöker komma undan. Det är först när du kommer ut de tar en bil och börjar åka och då ska du fånga dom.

Annars så kan du börja från andra hållet. Med managern som räknar pengar i båset vid baren. Även där är en bra plats att ta skydd och döda Security.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver hjälp med uppdraget Undress to kill.

Jag klarar det helt enkelt inte... Har försökt flera gånger! Någon som kan ge lite tips? :)

Jag gick till

första managern och högg ner han med kniv, sedan gick jag till andra och gömde mig bakom en pelare, (det är han som säger bitch hela tiden) och skjöt alla, sen tog jag sista

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver hjälp med uppdraget Undress to kill.

Jag klarar det helt enkelt inte... Har försökt flera gånger! Någon som kan ge lite tips? :)

Jag gick till

första managern och högg ner han med kniv, sedan gick jag till andra och gömde mig bakom en pelare, (det är han som säger bitch hela tiden) och skjöt alla, sen tog jag sista

:D

Jag tog ut den första

managern med ett oneshot-weapon (shotgun, ett eller två skott) medans han reste sig upp (han i kontoret, direkt till vänster när man kommer in). Sedan sprang jag ut genom framdörren för att begå Grand Theft Auto och sedan i äkta GTA-stil göra en hederlig biljakt.

:wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...