Jump to content

Spoiler forum till GTA IV delen.


LunCh
 Share

Recommended Posts

Nu närmar ju sig GTA IV releasen och strax är det fullt med spoliers och sånt i IV delen. Jag tycker det skulle sakapas ett spolier forum så folk som vill uptäcka saker själv inte ska bli ledsna. Ja jag vet att det finns spolier tagar (heter det så?) Men alla använder ju inte dom och oftast så ser man inte att det är en spolier på tråd titeln

Är det bara jag som tycker det här skulle vara en bra ide? :(

(Ja kasnke lite dålig skrivet men klockan e mycket och farbor LunCh är trött. Hoppas ni förstår ändå)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det hoppas jag verkligen. Tänkte själv göra en tråd, men nu hann Lunch före. Hur som helst, man vill knappast få storyn spoilad när man läser eller någonting alls spoilat. Och då det kommer mest röra sig om nya medlemmar är jag säker på att minst 80 % av dessa inte kommer använda spoilertaggarna. Ett (kanske) bra förslag vore att alltid skriva dit uppdragets namn i trådbeskrivningen, för då vet man om man har gjort det eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det hoppas jag verkligen. Tänkte själv göra en tråd, men nu hann Lunch före. Hur som helst, man vill knappast få storyn spoilad när man läser eller någonting alls spoilat. Och då det kommer mest röra sig om nya medlemmar är jag säker på att minst 80 % av dessa inte kommer använda spoilertaggarna. Ett (kanske) bra förslag vore att alltid skriva dit uppdragets namn i trådbeskrivningen, för då vet man om man har gjort det eller ej.

Vettiga trådtitlar är A och O. "Hjälp!!", "SNÄLLA GJÄLP mig!!" etc. kommer direkt ändras (om själva inlägget är vettigt) eller låsas om tråden inte har värde. Ska förstås inte banna folk och låsa trådar till höger och vänster, bara hålla god ordning så gott det går.

By the way blir det intressant att se hur aktiv jag kommer vara de första dagarna pga att jag själv måste spela igenom innan jag kan säga vad som är spoilers och inte. :(

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att man till viss del, får ta lite eget ansvar.

Visst skall man visa respekt och inte hej vilt avslöja hur uppdrag mm slutar, men vissa avslöjanden får man räkna med om man befinner sig i den forumsdelen.

Tex om någon frågar efter hjälp med ett uppdrag, då kan man inte förvänta sig att personen skall ha användt spoiler-funktionen på hela sin text.

Och att skriva om ett uppdrag är ju ett avslöjande för dem som inte kommit dit.

Är ni med på hur jag tänker? Lite luddigt beskrivet kanske... =/

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att man till viss del, får ta lite eget ansvar.

Visst skall man visa respekt och inte hej vilt avslöja hur uppdrag mm slutar, men vissa avslöjanden får man räkna med om man befinner sig i den forumsdelen.

Tex om någon frågar efter hjälp med ett uppdrag, då kan man inte förvänta sig att personen skall ha användt spoiler-funktionen på hela sin text.

Och att skriva om ett uppdrag är ju ett avslöjande för dem som inte kommit dit.

Är ni med på hur jag tänker? Lite luddigt beskrivet kanske... =/

Just därför kommer vi kräva vettiga trådtitlar.

Topic title: HJÄLP

Description: snälla hjälp mig

Post: Okej nu har jag precis dödat XXXX och ska just göra slutuppdraget för backstabbern YYYY men ZZZZ är ju kidnappad så jag vet inte hur man ska göra.

...är ett praktexempel på hur det inte ska se ut. Står det uppdragets namn i titeln behöver inga gå in och få avslöjanden om både X, Y och Z eftersom man helt enkelt låter bli tråden när man ändå vet vad den handlar om, och man själv inte kommit så långt i spelet. Man ska ju heller inte skriva "Hjälp med att döda XXXX" som trådnamn. Ett uppdragsnamn räcker, och om det inte gäller uppdrag utan mer diskussionstrådar får man såklart sätta "Obs! Innehåller spoilers" eller motsvarande i description eller den inledande posten - om diskussionen till exempel gäller "var det rätt att döda XXXX i sista uppdraget".

Inga konstigheter, bara sunt förnuft och respekt för att andra inte vill ha ett helt års längtan körd i botten för att folk klantar sig och struntar i spoilertags.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nåt skilt spoilerforum kommer väl knappast att behövas, men något som däremot skulle behövas är en klistrad tråd (främst för nykomlingar, äldre medlemmar klarar det säkert) där just information om spoilers och hur de ska användas, trådtitlarnas formateringar och liknande bör finnas att läsa. Alla kommer naturligtvis inte att ens se den, men chansen bör iaf vara lite större att spoilers används där det behövs. Detta tillsammans med en FAQ och eventuellt allmänna forumregler.

...är ett praktexempel på hur det inte ska se ut. Står det uppdragets namn i titeln behöver inga gå in och få avslöjanden om både X, Y och Z eftersom man helt enkelt låter bli tråden när man ändå vet vad den handlar om, och man själv inte kommit så långt i spelet. Man ska ju heller inte skriva "Hjälp med att döda XXXX" som trådnamn. Ett uppdragsnamn räcker, och om det inte gäller uppdrag utan mer diskussionstrådar får man såklart sätta "Obs! Innehåller spoilers" eller motsvarande i description eller den inledande posten - om diskussionen till exempel gäller "var det rätt att döda XXXX i sista uppdraget".

Inga konstigheter, bara sunt förnuft och respekt för att andra inte vill ha ett helt års längtan körd i botten för att folk klantar sig och struntar i spoilertags.

Och även om man skriver vettiga trådtitlar, t.ex "Hjälp med uppdraget xxxxx", så bör spoilers också användas i själva inlägget.

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nåt skilt spoilerforum kommer väl knappast att behövas, men något som däremot skulle behövas är en klistrad tråd (främst för nykomlingar, äldre medlemmar klarar det säkert) där just information om spoilers och hur de ska användas, trådtitlarnas formateringar och liknande bör finnas att läsa. Alla kommer naturligtvis inte att ens se den, men chansen bör iaf vara lite större att spoilers används där det behövs. Detta tillsammans med en FAQ och eventuellt allmänna forumregler.

Och även om man skriver vettiga trådtitlar, t.ex "Hjälp med uppdraget xxxxx", så bör spoilers också användas i själva inlägget.

Håller med till 100%! En klistrad FAQ, en "Forumets Regler" och en klistrad tråd med spoilerinfo och we're good to go. Det lär vara de enda klistrade grejerna vi behöver, om vi inte för nöjes skull sätter upp nån multiplayerlista med nicks, turneringar etc. :(

Och ja, självklart har vi fått spoilertags för att de ska användas. :doh:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nåt skilt spoilerforum kommer väl knappast att behövas, men något som däremot skulle behövas är en klistrad tråd (främst för nykomlingar, äldre medlemmar klarar det säkert) där just information om spoilers och hur de ska användas, trådtitlarnas formateringar och liknande bör finnas att läsa. Alla kommer naturligtvis inte att ens se den, men chansen bör iaf vara lite större att spoilers används där det behövs. Detta tillsammans med en FAQ och eventuellt allmänna forumregler.

Och även om man skriver vettiga trådtitlar, t.ex "Hjälp med uppdraget xxxxx", så bör spoilers också användas i själva inlägget.

Håller med till 100%! En klistrad FAQ, en "Forumets Regler" och en klistrad tråd med spoilerinfo och we're good to go. Det lär vara de enda klistrade grejerna vi behöver, om vi inte för nöjes skull sätter upp nån multiplayerlista med nicks, turneringar etc. :unsure:

Och ja, självklart har vi fått spoilertags för att de ska användas. ^_^

Det finns ju redan en klistrad tråd för de 'nya' i IV-delen. Tror att ni redan dock visste det, eller? Eller är det inuti den ni vill redigera något eller vill ni ha en till klistrad tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ju redan en klistrad tråd för de 'nya' i IV-delen. Tror att ni redan dock visste det, eller? Eller är det inuti den ni vill redigera något eller vill ni ha en till klistrad tråd?

Har inte några särskilt detaljerade planer och det var länge sen jag läste den, så vi får se. 4 klistrade trådar eller mer blir lite mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vettiga trådtitlar är A och O. "Hjälp!!", "SNÄLLA GJÄLP mig!!" etc. kommer direkt ändras (om själva inlägget är vettigt) eller låsas om tråden inte har värde. Ska förstås inte banna folk och låsa trådar till höger och vänster, bara hålla god ordning så gott det går.

Damn straight!

ORDNUNG FTW!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan stå er GTA-spelande mods till tjänst. Om ni inte vågar in och ändra i en topic för att ni är rädda för spoilers så kan jag gå in i förväg och läsa. ^_^

That goes for all of you!

Låter bra! <_< Det märkliga och smått besvärliga är ju att spelet har flera slut och flera vägar till slutet, så trots att man spelat klart det kan man fortfarande få saker spoilade för sig :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör en låst, pinnad tråd där ni tydliggör hårda regler mot spoiler. Ni är mods/admins förfan, ni måste såklart kunna ta initiativ själv. Känns inte som ni ska behöva fråga Hultan om allt.

Vi håller på. Jag skrev en tråd redan första dagen men vi måste revidera den tillsammans så inte jag kör över alla andra med "såhär ska det vara :o ". Jag, Quattro, Whoopee och Hultan har tillsammans reviderat tråden flera gånger och den är tills vidare gömd i vårt modforum tills alla godkänt den. Jag tror den kommer upp idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...