Jump to content

Kan en kvinnlig president...


luddee
 Share

Kan en kvinnlig president för krig?  

54 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Kan du, när du känner att det är konstigt, tänka så pass långt att du inser att det bara beror på att du, och många andra, är tröga?

Alltså. Det är helt och hållet min personliga åsikt.

Och jag vet inte varför det känns konstigt att en kvinna, enligt mig, inte kan föra krig. Det är bara en djupliggande känsla.

Visst, jag har säkerligen fel angående det ovanstående. En kvinna kan säkert leda en nation i krig lika bra som en man, men det är just det att det är en "vanesak" att män leder sina länder in i krig.

Jag vill inte starta ett flamewar eller något i den stilen, så kan vi bara lägga saken åt sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är rätt intressant, en diskussion är inte ett flamewar. :>

Men när du säger att det är din personliga åsikt, det är det ju inte. Du förstår väl att samhället du växt upp och levt i under hela ditt liv har påverkat din personliga åsikt? Att om vi hade haft en värld styrd av bara kvinnor med en man som nykomling hade du tyckt att det kändes konstigt, eller hur?

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du förstår väl att samhället du växt upp och levt i under hela ditt liv har påverkat din personliga åsikt? Att om vi hade haft en värld styrd av bara kvinnor med en man som nykomling hade du tyckt att det kändes konstigt, eller hur?

Ja, det har du rätt i.

Och nu verkar det även som att du har sett anledningen till varför jag tycker det skulle kännas konstigt om en kvinna förde ett krig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...