Jump to content

The Epsilon Cult


Recommended Posts

Har inte läst nåt om det här, men på andra GTA-sidor snackas det om The Epsilon Cult. Det är en kult som R* skapat i GTA: San Andreas.

Ledaren heter Chris Formage, Lazlow intervjuar honom på WCTR en gång. The Truth är också inblandad. Kulten har möten på farmen man besöker i uppdraget "Body Harvest" med The Truth. Där finns inget mystiskt förutom att fönstrena lyser blåa på natten, och ljusblått hade nåt med kulten att göra. "Cowboyen" vid Lil' Probe Inn verkar ha nåt med dom att göra.

Svårt att förklara, läs själva på www.epsilonprogram.com och www.myepsilon.org.

Nåt med en här kulten kan ju vara en stora hemligheten som inte avslöjats än?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte mycket om vad kulten handlar om, men den omnämns i Vice City Stories av Tina James (radiokanalen VCFL):

Come on, we're lovers, not haters! Although we do make exceptions. If another idiot calls me and tries to make me join that damn Epsilon Project or whatever that nonsense is, I might just puke. Kifflom my ass!

Jo, "whatever that nonsense is" stämmer väl perfekt med vad jag tycker om det. En stor myt som kom igång iom SA-släppet, men vad handlar den om? Aliens?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...
Jag vet inte mycket om vad kulten handlar om,

Jag ska berätta för dig vad Kulten handlar om, Så här ligger det till: "Kifflom, Brother-Uncle!". He he. :D

Iallafall, Epsilon är en Kult som är R*'s Parodi på "Scientologi'n" som är en Kult IRL, Epsilon's Mötesplats verkar vara vid Farmen du åker till i uppdraget "Body Harvest", Inget konstigt där förutom att fönstrena i huset på Farmen lyser Blåa på natten, Åså förstås det faktum att det är jävligt läskigt där på natten när det är dimma. En annan grej som är lite mysko är ju att det är just denna Bondgård som "The Truth" skickar dig till när du ska göra "Body Harvest", Trots att det finns gott om Bondgårdar i området. Tillfällighet? Vad tror du om det? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...