Jump to content

Förhandsköp GTA IV till 360


Adrian G
 Share

Recommended Posts

Ja, så låter rubriken och här kommer resten :whistling:

"Ett erbjudande du inte kan tacka nej till" - med de orden hoppas Microsoft ge Rockstar ytterligare draghjälp när gangsterpangaren Grand Theft Auto 4 släpps i svenska affärer 29 april. I en notis på Xbox.com fastslår man att den som förhandsköper spelet kostnadsfritt får koder till en hög så kallade avatarbilder samt 500 Microsoft Points (värde runt 45 SEK) - krediter som kan lösas in mot ett Xbox Live Arcade-spel. Huruvida erbjudandet kommer att påverka försäljningen åt något håll är emellertid tveksamt - den fjärde titeln i Grand Theft Auto-serien kan på goda grunder redan nu antas bli ett av årets bäst säljande 360-spel."

Inte så mycket men ändå något för 360-ägare

Källor:Fz.se

XBOX.xom

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bokat mitt, men hur får jag tag på mina points and shit?

Dom återkommer väl med mer information. Jag har bokat mitt också, men det är SE på Gameshop, som förmodligen inte är en av de utvalda butikerna så jag lär inte fånågra poäng. Dock är det ju osäkert om alla får sina SE's, och jag ska nog gå till EB-games och be dom lägga undan ett av bara spelet så att jag kan spela skiten på releasedagen även om jag inte får mitt förhandsbokade SE :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte vart jag ska ta detta. Om ingen svarar här får jag ta det i TROMS-tråden.

Nu har man ju förbeställt GTA IV, inte där som det hänvisas till i tråden, utan på ett annat ställe.

Frågan är då. Kommer dom som ger ut paketet veta att det är ett 18+ spel i förpackningen och eftersom man ska visa upp leg. ser dom att jag inte är 18. Eller vet dom inte det och bara ger paketet? Så, kan jag gå och ta/köpa ut det själv, eller måste jag ha målsman med eller måste målsman ge fullmakt om det är möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte vart jag ska ta detta. Om ingen svarar här får jag ta det i TROMS-tråden.

Nu har man ju förbeställt GTA IV, inte där som det hänvisas till i tråden, utan på ett annat ställe.

Frågan är då. Kommer dom som ger ut paketet veta att det är ett 18+ spel i förpackningen och eftersom man ska visa upp leg. ser dom att jag inte är 18. Eller vet dom inte det och bara ger paketet? Så, kan jag gå och ta/köpa ut det själv, eller måste jag ha målsman med eller måste målsman ge fullmakt om det är möjligt?

Det är väl bara rekommenderat att man ska vara 18 i Sverige? Alltså inte förbud eller liknande så du borde få köpa även om du inte är 18.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Upptäckte att dom har fixat ett fint erbjudande på Game iaf till just 360 versionen.

Förutom MS pointsen så får man även en t-shirt och 12 månaders live guld gratis till sin förhandsbokning allt till det facila priset av 579:-. Nån som har sett ifall fler butiker har haft det?

http://www.game.se/acatalog/info_3289220.html

Siba hade ett liknande erbjudande fast då fick man bara t-shirt + spelet för 579:-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte vart jag ska ta detta. Om ingen svarar här får jag ta det i TROMS-tråden.

Nu har man ju förbeställt GTA IV, inte där som det hänvisas till i tråden, utan på ett annat ställe.

Frågan är då. Kommer dom som ger ut paketet veta att det är ett 18+ spel i förpackningen och eftersom man ska visa upp leg. ser dom att jag inte är 18. Eller vet dom inte det och bara ger paketet? Så, kan jag gå och ta/köpa ut det själv, eller måste jag ha målsman med eller måste målsman ge fullmakt om det är möjligt?

Jag skulle inte vara orolig om jag var du. De bryr sig nog inte om artonårsgräns här. Förresten är Mature = 17+. After all, ifall de inte vill sälja dig spelet kan du ju bara gå dit med målsman så är det lugnt. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Upptäckte att dom har fixat ett fint erbjudande på Game iaf till just 360 versionen.

Förutom MS pointsen så får man även en t-shirt och 12 månaders live guld gratis till sin förhandsbokning allt till det facila priset av 579:-. Nån som har sett ifall fler butiker har haft det?

http://www.game.se/acatalog/info_3289220.html

Visst är det så att 12 månaders Live inte har något utgångsdatum som man måste använda det innan?

Isåfall är det ju rätt najs att köpa det där, men om det nu inte skulle vara så vore det lite onödigt eftersom jag köpte live för nån månad sen bara.. :shifty:

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är det så att 12 månaders Live inte har något utgångsdatum som man måste använda det innan?

Isåfall är det ju rätt najs att köpa det där, men om det nu inte skulle vara så vore det lite onödigt eftersom jag köpte live för nån månad sen bara.. :shifty:

Nej det är bara att trycka igång när du vill, eller lägga på ditt redan existerande live, det blir ju 12 månader plus det du har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...