Jump to content

Alone in the Dark


Crusader
 Share

Recommended Posts

Destu mer jag ser om det här spelet destu mer längtar jag.

Det hela ser bara så jäkla coolt ut hur man kan mixa items, använda typ allt man hittar. Man kan skjuta ned en lampa och använfda som ljuse, sätta dubbelhäftande tejp på en flaska bensin, skära hål på flaskan och kasta den på en fiende så den fastnar på honom och sedan sätta fyr på spåret av bensin från flaskan så att fienden exploderar.

Alla möbler kan slås sönder, lyftas upp och flyttas.

Och spelet ser cokså rätt snyggt ut. Tyvärr så utvecklades spelet först för PS2 och de nya konsollerna har uppdaterad grafik men inte den allra snyggaste som finns. Men alla coola ljus och skugg effekter ser riktigt häftiga ut.

Spelet, till skillnad om de första 4 spelen, utspelar sig i nutid istället för 40-talet och det nya är en typ av reboot men har ändå en koppling till de gammla spelen då det tekniskt sätt är en uppföljare och en del av handlingen är hur det kommer sig att huvudkaraktären inte har åldrats sedan dess.

Trailers och klipp

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad ja längtar efter det. Men var det inte ett rykte att det skulle komma i maj? Eller fel bestämnt? För ja har för mig det var det och det skulle komma denna månad/april. Men aja ska bli kul att spela detta

Jag vet inte. Jag går efter GameSpot. I USA är det inte fören Juni.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad heter det mer än Alone in the dark?

Det heter bara Alone in the Dark. Atari ville inte skräma bort de som inte spelat de tidigare spelen och detta ska vara en ny start för en ny serie spel.

Från början hette spelet Alone in the Dark 5: Near Death Investigation men de kortade titlen till bara Alone in the Dark.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det heter bara Alone in the Dark. Atari ville inte skräma bort de som inte spelat de tidigare spelen och detta ska vara en ny start för en ny serie spel.

Fan i helvete vilket illdåd av At-fucking-ari.

Det finns bara ett "Alone in the Dark" och det kom ut 1989 (och det har 95% av er syndromsmurfar inte spelat).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan i helvete vilket illdåd av At-fucking-ari.

Det finns bara ett "Alone in the Dark" och det kom ut 1989 (och det har 95% av er syndromsmurfar inte spelat).

Det finns 4 Alone in the Dark (om man inte räknar med de 2 spin-off spelen) och det nya blir det 5:e spelet i serien. Första spelet (som kom 1992, inte 1989) har typ nästan ingen spelat för det var innan folk fick intresse för survival horror trots att spelet var baserat på Cthulhu Mythos. Inte fören Resident Evil så började folk få intresse för den typen av skräckspel. Men Alone in the Dark har alltid varit i skuggan av Resident Evil.

Undrar hur mycket Cthulhu Mythos som kommer vara i det här spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns 4 Alone in the Dark (om man inte räknar med de 2 spin-off spelen) och det nya blir det 5:e spelet i serien. Första spelet (som kom 1992, inte 1989) har typ nästan ingen spelat för det var innan folk fick intresse för survival horror trots att spelet var baserat på Cthulhu Mythos. Inte fören Resident Evil så började folk få intresse för den typen av skräckspel. Men Alone in the Dark har alltid varit i skuggan av Resident Evil.

Undrar hur mycket Cthulhu Mythos som kommer vara i det här spelet.

Nej, det finns bara ett Alone in the Dark, de övriga heter AitD 2, AitD 3 etc. :whistling:

Och jag har spelat 1, 2, 3. Jag har t.o.m. köpt nr 3 (Slaughter Gulch).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Lolbump, vet inte om någon har det än men jag har kommit till muséet med såna där jävlar som inte dör av eld. Dom kastar knivar och jävlar sig.

Har ingen healing spray och är ganska skadad (ingen countdown dock, jag har bandage isåfall) så det ser ganska skitmörkt ut för mig. :lol:

Några tips...?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lolbump, vet inte om någon har det än men jag har kommit till muséet med såna där jävlar som inte dör av eld. Dom kastar knivar och jävlar sig.

Har ingen healing spray och är ganska skadad (ingen countdown dock, jag har bandage isåfall) så det ser ganska skitmörkt ut för mig. :(

Några tips...?

Hmm, det gick med en Molotov Cocktail. Jag kanske inte använde NOG med eld. :mellow:

Aja, tack ändå

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån mera som har testat detta spel? Är det nåt att ha eller? Finns denna lilla härliga pirriga känslan när man spelar?

Recensioner är bra att ha.

Här har du en: http://gamesquare.se/recensioner/alone_in_the_dark.html

Här har du en till: http://xbox360.ign.com/articles/883/883153p1.html

Här har du en tredje: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=154462

Vi hittar kanske en fjärde: http://xbox360.gamespy.com/xbox-360/alone-...0/884413p1.html

Hittar vi en femte?

Skulle inte tro det! Jag är trött och ska sova, god natt.

Redigerad av gamemaster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...