Jump to content

Hjälp en skiträdd forumit!


Kebab
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Onödigt dyrt om han ska köpa ny burk. Köpt ett begagnat från 6600-6800-serien, eller kanske ~x800.

Okej, tack. Ska kolla runt lite. :D

Jag brukar använda en liten blå ballongpump, fungerar finfint :P

Hmm, låter smart! Men jag tänkte kånka ut datorn i verkstaden i morgon, och blåsa lite lätt med kompressorn. :)

D... Det luktar möjligtvis inte målarfärg i rummet datorn står i?

Mina grafikkort har dampat upp sig 4 ggr.. Och varje gång spred dom en lukt av bränd målarfärg.

Ojdå! Nej något sådan har jag inte känt av..

Edit: Fit... :whistling: Precis nu blev skärmen rosa igen.. Den höll sig faktiskt ordentlig i tjugo minuter.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, låter smart! Men jag tänkte kånka ut datorn i verkstaden i morgon, och blåsa lite lätt med kompressorn. :whistling:

Passa dig JÄVLIGT noga.

Min fd.burk blev överhättad ofta och vad fylld med damm. Jag gick ut och blåste rent den med kompressorn. Med det trycket så är det lätt att du förstör kullager i fläktarna, vilket hände med mig CPU fläkt som i sin tur när jag drog igång den igen brände min processor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Passa dig JÄVLIGT noga.

Min fd.burk blev överhättad ofta och vad fylld med damm. Jag gick ut och blåste rent den med kompressorn. Med det trycket så är det lätt att du förstör kullager i fläktarna, vilket hände med mig CPU fläkt som i sin tur när jag drog igång den igen brände min processor.

Tack för varningen.. Jag tog ut den i verkstaden och blåste med väldigt lätt stråle. Den blev jätteren och fin, men tyvärr så var felet fortfarande kvar när jag testade igen. Satte i ett annat gammalt skitkort och det funkade utan problem, så med andra ord är får jag säga bye bye till mitt kära grafikkort.. :unsure:

Jag fick igår samma jävla problem på mitt Radeon 9800 Pro, det är väl hållbarheten som går ut nu... Fast för mig kommer det oregelbundet olika sträck och prickar på skärmen. Ska prova nya drivrutiner, annars får jag byta kort till nåt som ligger och skräpar här hemma.

Jo, de har ju några år på nacken. Inte så konstigt att det händer egentligen.. Men jobbigt är det.

Ska se mig om efter ett nytt kort nu. Har ni några tips så är det bara att säga till. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hittade ett GeForce Ti 4200 128mb med trasig fläkt.

Satte på en större kylfläns istället som jag kör utan fläkt. Spände upp den med värmeledande lim, extra superlim och äkta björntråd som spändes ytterligare med två Ak47-hylsor, real ghetto mod :unsure:

Desvärre blir det satans varmt, funderar på att ställa upp en 120mm-fläkt som får blåsa på det men vet inte, skulle vara skönt att slippa ljudet.

c81fhshvwyug.jpg

haz3lhykc7d5.jpg

r9qu9u0yl708.jpg

rj3cls5n94s9.jpg

myvyokwe1p0k.jpg

dnvf0k2erg2v.jpg

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...