Jump to content

Senast sedda tv-avsnitt


kicken
 Share

Recommended Posts

Okej, låt mig först förklara innan ni anser att denna tråd är onödig.

Det finns som sagt två sorters trådar som kan associeras med denna

1) Tråden om tvserier

2) Seriens egna officiella tråd

Nu. Tråden om tvserier anser jag mer vara en tråd där man diskuterar olika tvserier och rekommenderar andra serier för folk och pratar om serier generellt. Därför anser jag att detta inte är en tråd som bör förknippas med denna.

Seriens egna officiella tråd. Ja, okej, det är väl lite mer likt denna. Där kan man prata och diskutera om senaste avsnittet och så¨, det går jag med på. Denna är istället tänkt som en systertråd för Senast sedda film-tråden.

Det som är bra med denna är:

1) Man kan prata hej vilt och ge sina åsikter om avsnittet man har sett.

2) Det behöver inte vara senaste avsnittet, utan kan vara ett avsnitt från Vita lögner om man så vill.

3) Recensera ett avsnitt och tipsa om just det specifika avsnittet till andra

3) Alla serier har ingen officiell tråd och Tråden om tvserier känns mer som en diskussionstråd där man som jag sade rekommenderar och pratar om serier.

Denna tråd är i ett helt annat syfte. Det är som sagt att skriva en sorts recension om man så vill av det senaste avsnittet man såg ur en tv-serie. Betygsätta det och massa annat. Allt annat snack angående t.ex senaste Lost-avsnittet hur Jack blev dödad eller så (exempel) kan tas i Lost-tråden.

Sedan så kan andra hänga med vad för serier du kollar på, vilket avsnitt du såg, man kan bli tipsad avsnitt och så vidare..

Och! - Om ni finner trots allt denna tråd värdelös/onödig/något annat så kan ni slänga bort den och stänga den.

---

Så jag kan väl börja :P

CSI S08E09

Efter E08 var jag lite besviken. Riktigt tråkigt avsnitt, men så kommer detta.

Riktigt bra bakgrund och för första gången på länge får vi följa honom lite närmare.

Och introna till alla CSI-avsnitt är så välgjorda och bra så det är bara att älska dom allihopa. Samma sak med denna.

Well, sedan följer allt som det ska och så kommer slutet. Wow! Sjukt bra slut med en enormare cliffhanger än den i säsongsavslutningen!

Well!

4/5

En utbränd Warrick tampas med sina frustrationer och problem.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade precis på Amazing Race S12E07. De 5 kvarvarande lagen åkte i det här avsnittet till Italien. Eftersom att det förmodligen inte finns någon annan på forumet som följer serien så skriver jag bara att det var ett bra och spännande avsnitt.

Nu ska jag kolla på Naruto 40-41.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade precis på Amazing Race S12E07. De 5 kvarvarande lagen åkte i det här avsnittet till Italien. Eftersom att det förmodligen inte finns någon annan på forumet som följer serien så skriver jag bara att det var ett bra och spännande avsnitt.

Nu ska jag kolla på Naruto 40-41.

Amazing Race. Är inte det där dom åker världen runt och ska åka till olika checkpoints? 12 säsonger, det var oväntat. Har bara sett 2 stycken, trodde dom la ner efter det.

---

CSI Miami S06E01

Väldigt bra säsongsöppnare(?).

Horatio hittar sin son, som han inte visste att han hade

och hela avsnittet handlar i stort sett om det och lite annat.

Sedan har jag aldrig sett Horatios min/uttryck vara så .... svårt att beskriva...så sårbart som i inledningen av avsnittet.

s9mr5gej2gj2.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Amazing Race. Är inte det där dom åker världen runt och ska åka till olika checkpoints? 12 säsonger, det var oväntat. Har bara sett 2 stycken, trodde dom la ner efter det.

Precis, själv började jag kolla när TV3 visade säsong 1 och 2 för ca 4 år sen. Blev senare skitglad när jag hittade resten av serien på internet.

Serien var rätt stor i USA tidigare vad jag har förstått, men intresse har svalnat de senaste säsongerna och är lite tveksam om det kommer en till :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den senaste serieavsnittet jag såg måste nog varit CSI S08E10, där Warrick fortsätter

leta reda på personen som försöker sätta dit honom, men det löser inte han och dem andra på CSI än, utan vi får nog se det i nästa avsnitt.

Riktigt bra avsnitt med ett spännande sidofall. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den senaste serieavsnittet jag såg måste nog varit CSI S08E10, där Warrick fortsätter

leta reda på personen som försöker sätta dit honom, men det löser inte han och dem andra på CSI än, utan vi får nog se det i nästa avsnitt.

Riktigt bra avsnitt med ett spännande sidofall. :P

Såg samma avsnitt alldeles nyss. Riktigt spännande faktiskt. Speciellt det där i slutet :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sag nago som om jag minns ratt hette Judge Alex. en kvinna hade lanat ut 50$ ill en annan kvinna och inte fatt tilbaka pengarna exakt den tid de bestamt. Vart att ta med sig sitt lilla problem till en tv domstol? Only in america...

Inte judge Judy då? För det går här i Sverige också, det brukar jag och en kompis glo på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Simpsons-avsnittet som gick på 6:an nyss, vet inget namn so dont kill me.

Riktigt roligt avsnitt! Parodi på serien 24(?) med pipande klockor och flera bilder i en ruta osv.

Skolan har ordnat ett Anti-skolk-system för att se vilka som skolkar, de har kameror utsatta över hela springfield.

Blir ni förvånade om jag säger att det slutar i kaos?

4/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vet inget namn so dont kill me.

S18E21 - "24 Minutes"

-----

Har inte kollat några tv-serier på jätteeeeeelängeeeee känns det som, p.g.a. den där äckliga strejken + alla juluppehåll.

Troligtvis var det senaste Prison Break S03E08. Kommer inte ihåg exakt vad som hände (thank God for "previously on Prison Break"). Men det jag kommer ihåg var att det slutade spännande (no shit?) och att det snart är 14 januari, vilket betyder E09.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

CSI: Miami S06E12

Sista avsnittet innan uppehållet. Inget bra slut, ingen cliffhanger, inget. Det brukar ju vara något innan uppehåll.

CSI hade en bra avslutning, men inte Miami. I alla fall. Dom hittar en mördad gravid kvinna och som vanligt så går det.

Ett bra/mindre bra avsnitt. Vill inte ge det för högt betyg, men ska vi säga 2.5/5. Räcker :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...