Jump to content

Raketer


kire21
 Share

Raketer  

73 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 67
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Blir la för runt 300-500kr. Kanske mindre, inte mer iaf. Visst det är kul att skjuta tigerraketer på kompisarna men vafan. Inte värt att lägga för mycket pengar på't. Blir som sagt ett större antal mindre raketer och sen några större.

Räknar med att det kommer gå åt ett x antal hundra på sprit. Man måste ju göra det roligt på nått sätt iaf :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Raketer? :) Roligt kommersiellt skit isåfall. Du lär ju inte ha menat raketen i sig, ändå. :confused: Är det bara jag som tycker det är roligt att spränga saker, heh?

Kommer ihåg att jag köpte stora raketer och tejpade dem noga med en plastpåse runt, bröt av pinnen och lade den i en ölburk full med bensin. Förlängde stubinen litet och knep igen locket på burken något. Smällde rätt så bra, speciellt på en scen där det ekar. Dock måste man tänka på brandrisken ;)

Det var tider då man var 8-13 år och smällde tejpade tigerskott och street crackers i trapphus på natten. Dock var man inte där inne då de smällde av.. Det lät som satan själv. Eller då jag och några polare varje nyår gick till denna scen och sprängde glasflaskor och sköt med raketer och sånna där tanks på varann. MINNEN!!! :unsure:

Var även roligt att spränga leksaker i luften.

Tyvärr har man inte samma intresse idag vid denna ålder men nyårsafton är endå mäktig med alla raketer som lyser upp himmlen! Det är en tradition för mig att smälla av några raketer helt enkelt. :P

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

0kr. Meningslöst att köpa fyverkerier. Det "riktiga" smäller mycket högre och finare ändå.

Tweak: Smälla upp saker var kul när man var liten och riktiga smällare var lagligt.

Min pappas barndomsvän smällde av sig handen när han var liten så vi har aldrig kört med smällare på nyår. Kanske därför jag fortfarande tycker sådant är roligt. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...