Jump to content

Windows XP.


den0m
 Share

Recommended Posts

Precis. Hur vet du, Boomer. Att inte den gode vännen köpte IMG-filen i en nerladdning till en vald IP-adress t.ex?

1. God vän köper Windows XP Professional SP 2.IMG

2. God vän väljer IP-adressen vars IMG-filen ska laddas ner till.

3. God vän skriver in;

A) Sina kontouppgifter

eller:

^_^ Postuppgifter

4. Bekräftar köpet.

5. Filen börjar automatiskt laddas ner till den0m's dator (ungufär som automatiska uppdateringar), och fakturan skrivs ut och postas/pengar dras från God vän's konto.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis. Hur vet du, Boomer. Att inte den gode vännen köpte IMG-filen i en nerladdning till en vald IP-adress t.ex?

1. God vän köper Windows XP Professional SP 2.IMG

2. God vän väljer IP-adressen vars IMG-filen ska laddas ner till.

3. God vän skriver in;

A) Sina kontouppgifter

eller:

^_^ Postuppgifter

4. Bekräftar köpet.

5. Filen börjar automatiskt laddas ner till den0m's dator (ungufär som automatiska uppdateringar), och fakturan skrivs ut och postas/pengar dras från God vän's konto.

Det var en IMG-fil som skickades, inget jävla erbjudande som betalades av en kompis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man nu betalar för att ladda ner XP så kommer det inte genom en IMG-fil, det vågar jag sätta en tjuga på!

Denom, kunde du inte nöjt dig med att fråga hur man bränner en IMG-fil? Eller kanske bara googlat? ^_^

Jag skulle tro att det gör det faktiskt :wub:

När jag va med i Testgruppen för Vista så fick man det som IMG-fil.

Så hit med tjugan :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en IMG-fil som skickades, inget jävla erbjudande som betalades av en kompis.

Min poäng var, att det bara för att det talades om en IMG-fil för en copyrightskyddad.. sak, inte behöver vara olagligt.

Det är ju ungufär som om någon skulle köpa en skiva åt dig i julklapp, och skicka den på posten. Bara för att du har fått en skiva utan att betala betyder det inte att du är olaglig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min poäng var, att det bara för att det talades om en IMG-fil för en copyrightskyddad.. sak, inte behöver vara olagligt.

Det är ju ungufär som om någon skulle köpa en skiva åt dig i julklapp, och skicka den på posten. Bara för att du har fått en skiva utan att betala betyder det inte att du är olaglig.

Spelar ingen roll vad du kan hitta på för bortförklaringar åt lilla den0m, vi vet alla att det handlade om warez. Dock bryr vi oss inte ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...