Jump to content

Bygg ihop den ultimata (alternativa) Julcdn!


KalleR
 Share

Recommended Posts

Jag behöver hjälp. Vill ha en julskiva i bilen.

Jag vill ha en julskiva med artister som faktiskt är bra på ritkigt, och låtar som faktiskt är bra utöver att det just är jullåtar. Jag vill inte ha uttjatad mainstreamjulmusik. Förutom The Pogues - Fairytale Of New York som är så jävla mysig att den får vara med även om den är the mainstreamest of the mainstreamest när det kommer till julmusik.

Låtar jag vill ha med är:

The Killers - A Great Big Sled

The Knife - Christmas Reindeer

Mew - She Came Home For Christmas

The Pogues - Fairytale Of New York

(kanske, om det passar)Trans-Siberian Orchestra - Wizard in Winter

Så.. Hjälp mig att hitta fler passande låtar så kan vi tillsammans bygga den bästa julcdn någonsin!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tycker att du ska kolla in hela Oh No, Its Christmas, egentligen. Sveriges indie-elit gjorde en kollaboration förra året och släppte år 2006's bästa julskiva.

Michiganiten Sufjan Stevens har också släppt en julskiva, ney, ett julepos,bestående av fem julskivor, med namnet 'Songs for Christmas'. Har inte lyssnat igenom dem än, men jag tvivlar inte på att det är bättre än majoriteten av 'vanlig' julmusik som göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att du ska kolla in hela Oh No, Its Christmas, egentligen. Sveriges indie-elit gjorde en kollaboration förra året och släppte år 2006's bästa julskiva.

Michiganiten Sufjan Stevens har också släppt en julskiva, ney, ett julepos,bestående av fem julskivor, med namnet 'Songs for Christmas'. Har inte lyssnat igenom dem än, men jag tvivlar inte på att det är bättre än majoriteten av 'vanlig' julmusik som göra.

Skivan .. Kan man ladda/lyssna vart? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Damn. Jag kom precis på en sak! (Lånar tråden snabbt). Hade man inte kunnat göra en JulSkiva tillsammans med GTAsajten?. Dom som vill får vara med. Man kan antigen sjunga eller spela något eller mixa ihop något med ett program. Och sedan så zippar vi allt och kallar det för GTAsajtens Julskiva och då kan medlemmarna ladda ner det :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...