Jump to content

Ghostbusters The Video Game (Föredetta Ghostbuster III)


Crusader
 Share

Recommended Posts

Ghostbusters III var en ny datoranimerad film på G, som skulle göras av samma gäng som gjorde de första filmerna, med samma skådespelare som röster.

Teasern till Ghostbusters III kan ni nu ladda ner HÄR! (fast den ger absolut inget alls)

Fast jag vill varna för att saker och ting har tagit en väldigt stor och oväntad vändning. Filmen har förvandlats till ett TV-spel istället (antagligen efter att de fick mycket dålig kritik ang. manuset till filmen). Så Ghostbusters III är nu ett TV-spel som kommer släppas på alla konsoller (och jag menar verkligen ALLA konsoller) samt PC i slutet av 2008. Fortfarande samma Manus fortfarande skrivet av Harold Ramis, Dan Akroyd (Fast en ny story. Ghostbusters Goes to Hell-storyn har skrotats) och Harold Ramis, Dan Akroyd, och Bill Murray kommer fortfarande göra rösterna. Bara mediet som har förändrats. :mellow:

Det ryktades mycket om ett TV-spel var på G i somras och nu visade det sig vara den nya filmen som oväntat blivit spel istället.

Spelet påbörjades redan 2006 men höll på att skrotas då de förlorade rättigheterna antagligen pga den kommande filmen. Dan Akroyd räddade sedan spelet genom förslaget att slå ihop dem båda till ett projekt.

Jag känner mig lite orolig att spelet ska bli dåligt genom att vara på så många platformar. Oftast tar grafik och kontroll stryk. Men spelet ser rätt snyggt ut på bilderna.

Bilder

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 months later...
Skrivet (redigerad)

Ser mörkt ut för Ghostbusters. :(

Activision, som har köpt Sierra, verkar inte ha några planer på att släppa spelet och har helt strukit det från sina listor.

Just nu verkar det som att de antingen kommer sälja rättitgheterna eller helt enkelt lägga ned spelet.

Verkligen surt så här nära inpå releasen. ;)

I dess ställe har de istället lagt Crash Bandicoot och Ice Age och har satt full koncentration på The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor och ett nytt Spyro. :)

Väldigt irriterande att precis efter att spelet blivit hyllat att journalisterna som prövat det så händer det här. :mellow:

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var ser du faktan som bekräftar att det inte kommer att släppas?

"50 Cent: Blood on the Sand, Brütal Legend och Ghostbusters - tre spel vi mest sannolikt aldrig får se röken av som en följd av att Activision Blizzard inte vill satsa på dem. Så sent som förra året var Gamereactor iväg och spelade Ghostbusters hos Terminal Reality och kan meddela att det såg klar mycket bättre ut än de flesta filmlicensspel. Håll tummarna för att det blir av."

http://www.gamereactor.se/nyheter/14749/Ac...r+fram+yxan%3F/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"50 Cent: Blood on the Sand, Brütal Legend och Ghostbusters - tre spel vi mest sannolikt aldrig får se röken av som en följd av att Activision Blizzard inte vill satsa på dem. Så sent som förra året var Gamereactor iväg och spelade Ghostbusters hos Terminal Reality och kan meddela att det såg klar mycket bättre ut än de flesta filmlicensspel. Håll tummarna för att det blir av."

http://www.gamereactor.se/nyheter/14749/Ac...r+fram+yxan%3F/

Fortfarande inte bekräftat att det inte kommer att släppas. Så sluta vara gnällig och bitter. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för fel på grafiken? :)

Och vadå "inte ens snygg grafik"? Grafiken är väl inte direkt det lättaste att få till.

jag kan ju säga som såhär; detta ser direkt ut som ett barnspel typ. kan riktigt tänka mig att storyn och allt är utvecklad för yngre.

så själva spelet och kontrollerna kommer inte va särskilt roliga eller avancerade för äldre personer.. vilket är ett annat ord för tråkigt :(

och snygg grafik är väl inte lätt att få nej, men om man kollar på dagens spel. så ser vi tydligt att tekniken finns för det. och oftast barn spel är simpla i sig, vilket lämnar mkt plats åt ingenting på skivan, så dom kan väl iaf slänga in lite extra tid på grafiken så det ser bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...