Jump to content

Ghostbusters The Video Game (Föredetta Ghostbuster III)


Crusader
 Share

Recommended Posts

jag kan ju säga som såhär; detta ser direkt ut som ett barnspel typ. kan riktigt tänka mig att storyn och allt är utvecklad för yngre.

så själva spelet och kontrollerna kommer inte va särskilt roliga eller avancerade för äldre personer.. vilket är ett annat ord för tråkigt :)

och snygg grafik är väl inte lätt att få nej, men om man kollar på dagens spel. så ser vi tydligt att tekniken finns för det. och oftast barn spel är simpla i sig, vilket lämnar mkt plats åt ingenting på skivan, så dom kan väl iaf slänga in lite extra tid på grafiken så det ser bra ut.

Kolla gameplayfilmer innan du yttrar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag kan ju säga som såhär; detta ser direkt ut som ett barnspel typ. kan riktigt tänka mig att storyn och allt är utvecklad för yngre.

så själva spelet och kontrollerna kommer inte va särskilt roliga eller avancerade för äldre personer.. vilket är ett annat ord för tråkigt :)

och snygg grafik är väl inte lätt att få nej, men om man kollar på dagens spel. så ser vi tydligt att tekniken finns för det. och oftast barn spel är simpla i sig, vilket lämnar mkt plats åt ingenting på skivan, så dom kan väl iaf slänga in lite extra tid på grafiken så det ser bra ut.

Spelet har Teen-åldersgräns, alltså inget barnspel.

Och kontrollen kommer vara rätt avanserat. Man måste först skjuta en energi-stråle på spökena och haka fast dem i den och sedan slänga dem i väggar och föremål för att försvaga dem innan man tillsist för över dem till en fälla och fångar dem. Och de mer avanserade spökena måste man komma på hur man ska besegra.

Sedan ska man försöka förstöra så mycket som möjligt samtidigt för att få bonus.

När det gäller storyn så är de de som gjort filmerna som skrivit den och de gör inte barnfilmer. Orginal storyn var att Ghostbusters skulle kämpa mot Djävulen och hamna i helvetet men jag vet inte om så mycket av den storyn är kvar.

ghostbusters-the-video-game-20080714114948622_1035277_0.jpg

ghostbusters-the-video-game-20080714114957559_1035277_1.jpg

ghostbusters-the-video-game-20080424012307965_1035277_2.jpg

Video 1

Video 2

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså, nu har jag sett video's oxå. och ja, grafiken ser lite bättre ut där. men jag står fast vid att detta kommer va ett barnspel typ.

alla spel jag spelat som är rated teen, har varit simpla barn spel.. ingen utmaning direkt. och sen så lockar just detta inte mig alls..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
Filmen fick kritik för dåligt manus redan innan,

Och ändå blev filmen kult och älskad av så många.

spelet kommer komma till alla konsoller (massproduktion is teh shit),

PS3, Xbox 360 och Wii, ja. Inte så ovanligt nu förtiden precis.

spelet och filmen kommer hänga ihop (licensspel is teh shit t00)

Spelet kommer vara en uppföljare på filmerna med manus skrivet av de som skrev filmerna, samma röstskådespelare, samma musik osv.

Visst, jag håller med om att licensspel ofta är hastigt skit men i det här fallet har de jobbat länge på spelet och redan fått bra kritik av de journalister som prövat det.

Jag tänker iallafall vara positiv tills resensionerna kommer. Få filmer har gett mig så mycket underhålning under mitt liv some Ghostbusters och finns det en chans till ett riktigt bra spel, som dessutom är officiell uppföljare, så tänker jag hålla tummarna. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet väl vad som brukar hända när man försöker pressa pengar ur ett och samma franchise hur länge som helst? Om inte så kan jag bara tipsa dig om Hajen 4.

Jag gillar också Ghostbusters och vill gärna se ett bra spel, men min spontana reaktion var bara att det skulle bli ett dåligt licensspel. Men det är ju klart, det finns ju bra licensspel också. Goldeneye :lol:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet väl vad som brukar hända när man försöker pressa pengar ur ett och samma franchise hur länge som helst? Om inte så kan jag bara tipsa dig om Hajen 4.

Jo, tack. Jag har tyvärr sett den. Men där var det ju, som sagt, ingen av de som gjorde orginalet som var med (om man inte räknar med hon som spelade frugan).

Får väl hoppas att det här spelet blir ett av de få bra licensspelen då det har varit ett perfekt sammarbete mellan de som gjorde filmerna och de som gör spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det får vi hoppas på :). Bilderna ser ju inte allt för taskiga ut i alla fall. Gillar det där spöket som ser ut som en marshmallow i sjömanskostym <_<

Ett tips till er som längtar ihjäl er! Kör spelet Ghosthunter! Samma koncept och skitroligt!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...