Jump to content

Battlefield 3?


Jacker
 Share

Recommended Posts

Ja, jag vet att det finns en BF- tråd. Men eftersom det här kanske är nytt skulle många miss det om man newsa om det i vanliga tråden Om det blir officiellt bekräftat kan vi slänga denna tråd och fortsätta i den vanliga. <_<

- - -

DigitalBattle.com har kommit över ett PDF- dokument, som skickats runt till andra företag, med uppgifter på vad som eventuellt skulle kunna vara BF3.

* Release in late 2008

* Powered by “Frostbite DX”

* Set in year modern day (just like BF2, ed.)

* Will ship with 8 maps, each supporting up to 40-players per team

* Two playable factions, NATO and MEC (Middle Eastern Coalition)

* Same “ticket-based” gameplay style as before

* Maps are mostly urban, based in Middle East

* Squads and Commanders are present, introduced are “Battalions” which consist of three to four squads.

* Five playable classes; Sniper, Assault, Engineer, Medic and Support

* Will feature 48 different vehicles (24 for each faction)

* Will feature 34 different weapons (17 for each faction) and another 22 unlocks (for both factions), in total 56 different weapons.

* Other unlocks include different types of ammunition, body armor, helmets, camouflage and accessories.

* Possible public beta in “Summer 2008″

* Online stats tracking, awards and “real world ranks”

* “Soldier” feature, looks like MMO-styled characters and avatars

* Ranked servers will be available for resellers weeks before the game ships (for testing, apparently, ed.)

* In-game replay and recording feature

* VoIP, friends list, in-game IM-client and “extensive clan support”

* Built-in auto software updater (no more patches!, ed.)

* Widows Vista and OS X (no XP?!, ed.)

* Announcement and teaser trailer in January 2008.

A map is mentioned by name, called “Baghdad Burning”, and appears to be a massive urban map, similar to BF2’s very popular “Strike at Karkand”. The game is powered by “Frotbite DX”, currently the Frostbite engine is used in Battlefiled: Bad Company on PS3 and Xbox 360. The “DX” could refer to DirectX (10?), a PC version of the Frostbite engine.

Please note that none of this is confirmed, we’ve emailed a few people from EA and DICE (Battlefield developers) and will update the article as soon as we know more. Also note that we cannot, for obvious (legal) reasons, release the PDF document. Stay tuned for more info.

Vilka känslor dyker upp? Inga speciella egentligen, då BF- spel numera tillverkas på löpande band. Tyvärr kan vi nog vänta oss samma ganska buggiga produkt som både BF2 och BF2142 är. Och Mellanöstern igen? :) Snälla, kom med något nytt, åtminstone någon annan scen tillsammans med det. Och om det fokuserar på stadsbanor a lá Karkand så är det ännu värre; man kan utgå från att EA tagit vara på banans popularitet bland BF- spelarna - en skara som till största del består av poängkåta kids som tror de är über-1337 bara för att de får tag på ett vapen med kikarsikte. Ett nytt spelläge skulle faktiskt kännas bra med. Conquest är bra, men ett objektbaserat läge är något som faktiskt passar i BF- serien.

Nä, jag köper inte riktigt detta om det är sant. Det enda som skulle kunna få mig att lägga ut slantar på det här är eventuella moddar, men tyvärr är ju inte EA kända för att vara vänliga mot modskaran. Och så länge inte "extensive mod support" läggs till på listan bör man inte hoppas för mycket.

Och, ja, jag är pessemist i det här fallet om ni inte märkt det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dumheter. If it ain't broke don't fix it!

I can't believe you bought the same bucket-ass car, man!

För att tillföra tråden nåt vettigt kan jag bara generalisera med att allt som EA släpper, allt som EA står för är skit :) Need for Speed var schysst förr, men även denna serie måste ju förstöras med alldeles för många uppföljare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I can't believe you bought the same bucket-ass car, man!

För att tillföra tråden nåt vettigt kan jag bara generalisera med att allt som EA släpper, allt som EA står för är skit :) Need for Speed var schysst förr, men även denna serie måste ju förstöras med alldeles för många uppföljare.

Precis

Vem vill inte lira Far cry 2 t .ex bara för miljöns skull?

Lite rullande bilder

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle lätt hällre vilja ha tillbaka 1942 fast en del av känslan som satt i battlefield 2. Fast inte allt.

Men.. svårt att förklara..

Asball att åka runt med motorcyckel med sidovagn och k-pist, frprprprrrprprttt

C'mon. Ge oss ett roligt, snyggt och "favoristirepris" spel.

Framtiden fungerade inte med 2142.

Och jag vill iaf inte ha BF2 IGEN! >.<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I can't believe you bought the same bucket-ass car, man!

För att tillföra tråden nåt vettigt kan jag bara generalisera med att allt som EA släpper, allt som EA står för är skit :rolleyes: Need for Speed var schysst förr, men även denna serie måste ju förstöras med alldeles för många uppföljare.

Jag förstår inte varför du hyser denna agg mot EA. Jag tycker det är bra att EA gör det dom gör. Dom ser till att det finns något nytt på marknaden hela tiden. Utan EA skulle vi inte alls få lika många spel, och det är absolut inget fel på spelen dom släpper. Det är ju inte ens dom som gör dom, bara lanserar dom. Battlefield1942/2/2142 och alla dess expansions finns det massor av folk som älskar, The Sims/2 och alla dess expansions finns det folk som älskar etc. Själv gillar jag NFS serien. Dom ser till att det finns något för alla gamers, både stora och små. Så, tja. Jag vet inte varför du och alla andra är emot dom.

Förövrigt så tillförde du inte något vettigt till tråden.

För att tillföra tråden något som faktiskt handlar om ämnet så tycker jag inte att Battlefield 3 låter som någon höjdare. Tycker faktiskt att Dice skulle kunna försöka sig på något som t.ex. Ryssland vs USA. Ungefär som WiC fast FPS. Nu det skulle vara intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle lätt hällre vilja ha tillbaka 1942 fast en del av känslan som satt i battlefield 2. Fast inte allt.

Men.. svårt att förklara..

Asball att åka runt med motorcyckel med sidovagn och k-pist, frprprprrrprprttt

C'mon. Ge oss ett roligt, snyggt och "favoristirepris" spel.

Framtiden fungerade inte med 2142.

Och jag vill iaf inte ha BF2 IGEN! >.<

Skulle också vilja ha samma känsla i det eventuella nästa spel, Då skulle det vara grymt. 1942 var bra på sina punkter. är inte alls lika mycket kännsla i bf 2 och 2142

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte varför du hyser denna agg mot EA. Jag tycker det är bra att EA gör det dom gör. Dom ser till att det finns något nytt på marknaden hela tiden. Utan EA skulle vi inte alls få lika många spel, och det är absolut inget fel på spelen dom släpper. Det är ju inte ens dom som gör dom, bara lanserar dom. Battlefield1942/2/2142 och alla dess expansions finns det massor av folk som älskar, The Sims/2 och alla dess expansions finns det folk som älskar etc. Själv gillar jag NFS serien. Dom ser till att det finns något för alla gamers, både stora och små. Så, tja. Jag vet inte varför du och alla andra är emot dom.

Förövrigt så tillförde du inte något vettigt till tråden.

För att tillföra tråden något som faktiskt handlar om ämnet så tycker jag inte att Battlefield 3 låter som någon höjdare. Tycker faktiskt att Dice skulle kunna försöka sig på något som t.ex. Ryssland vs USA. Ungefär som WiC fast FPS. Nu det skulle vara intressant.

Jo, för NFS har ju verkligen förnyats varje gång EA kastat fram ett nytt spel i serien de senaste fem - fyra åren. :rolleyes: Du hängde uppenbarligen inte med under de glada speldagarna under andra halvan av 90- talet, innan The Sims och innan EA blev repetiva producenter utan fantasi. Tycker man att EA släpper "nytt" varje gång bör man nog prova att spela något annat än EA- spel ett tag och utforska den världen. EA:s stora ställning skadar utveckling av spelande och har ständigt gjort det de senaste åren. Eftersom de är så stora innebär det att de har ett stort antal konsumenter, och därmed stort inflytande. Detta inflytande har gett spelare en skev bild av vad som är nytt, bra och värt någonting, eftersom det inte ger rum för andra utvecklare och spel att komma med i den bilden, och dessutom påverkas dessa utvecklare och spel åt samma håll. Klart folk "älskar" EA och deras spel/expansioner/övrigt skit när de inte vet bättre. Och nej, EA gör inte många av "sina" spel - det stämmer. Däremot har de stor makt över företagen eftersom det är EA som har pengarna, och kan därmed ställa krav om vad och hur företagen ska göra med sina spel.

Att det inte skulle finnas lika många spel utan EA är den största hög med bullshit jag hört idag. Det finns gott om spelutvecklare som hela tiden arbetar på spel och idéer, och det behöver inte komma ett nytt spel i en serie varje år och en expansion där emellan för att det ska vara bra. Om en utvecklare går in för att utveckla en kvalitésprodukt kan spelet hålla i flera år. Operation Flashpoint är ett mäkta bra exempel på detta; tack vare att utvecklarna lade ned mycket tid och engergi på produkten, även långt efter release, och aktivt givit stöd till spelarna och dess community har moddingen till detta spel fullkomligt blomstrat, och det är just tack vare detta OFP lyckats leva så länge och kommer förmodligen göra det ett tag till. Samma sak med Half-Life; det är Valves eget engagemang och modscenen som gjort det så stort. Och om man nu inte skulle gilla eller orka hålla på med att installera moddar skulle det iallafall finnas gott om spel att spela.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*alldeles för vacker debatteknik*

Hear hear! Håller med till 100%!

EA har inte släppt nåt nyskapande på evigheter. För nej: att byta ut några gubbar i ett fotbollsspel som fungerar likadant som 1998 och ta bort lite buggar är långtifrån nyskapande. EA lever på sina licenser; de har ingen aning om hur man gör spel längre. Lista fem stora (och då menar jag stora som i BRA, inte storsäljande) spel som EA själva utvecklat, Boomer, som inte är sportspel med nästa års siffra i titeln. Nog för att mitt agg mot EA gjort att jag inte spelat deras spel, men det finns ju skäl till det. Jag är inte fanboy, nejsägare eller fanatiker. Jag bara avskyr spelbolag som släpper """"""nya"""""" spel oftare än de släpper sig.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hear hear! Håller med till 100%!

EA har inte släppt nåt nyskapande på evigheter. För nej: att byta ut några gubbar i ett fotbollsspel som fungerar likadant som 1998 och ta bort lite buggar är långtifrån nyskapande. EA lever på sina licenser; de har ingen aning om hur man gör spel längre. Lista fem stora (och då menar jag stora som i BRA, inte storsäljande) spel som EA själva utvecklat, Boomer, som inte är sportspel med nästa års siffra i titeln. Nog för att mitt agg mot EA gjort att jag inte spelat deras spel, men det finns ju skäl till det. Jag är inte fanboy, nejsägare eller fanatiker. Jag bara avskyr spelbolag som släpper """"""nya"""""" spel oftare än de släpper sig.

Om du nu hatar EA så mycket, varför postar du ens i trådar där EA är med? Tillför ju knappast tråden något, sen att klaga på EA för BF-serien är fel då det är Dice som utvecklar det. Sen var ditt exempel på fotbollsspel rätt dåligt.

Själv tycker jag inte man ska dömma BF3 ännu då EA och Dice själva inte gett ut någon officiell info, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du nu hatar EA så mycket, varför postar du ens i trådar där EA är med? Tillför ju knappast tråden något, sen att klaga på EA för BF-serien är fel då det är Dice som utvecklar det. Sen var ditt exempel på fotbollsspel rätt dåligt.

Själv tycker jag inte man ska dömma BF3 ännu då EA och Dice själva inte gett ut någon officiell info, eller?

DICE är fusionerat med EA numera. Och dessutom äger EA nästan alla av de företag vars spel de ger ut.

Det är relevant till tråden i och med att EA har en stor hand i det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DICE är fusionerat med EA numera. Och dessutom äger EA nästan alla av de företag vars spel de ger ut.

Det är relevant till tråden i och med att EA har en stor hand i det hela.

Det är dock inte dom som gör spelet, inte dom som gör spelkänslan osv, visst dom har såklart en stor hand i spelet, men man borde inte klaga på dom över spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är dock inte dom som gör spelet, inte dom som gör spelkänslan osv, visst dom har såklart en stor hand i spelet, men man borde inte klaga på dom över spelen.

Där svarade du på din egen fråga. Säger EA att ett nytt spel i en serie ska släppas varje år har man inte så mycket annat att välja på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...