Jump to content

Battlefield 3?


Jacker
 Share

Recommended Posts

Där svarade du på din egen fråga. Säger EA att ett nytt spel i en serie ska släppas varje år har man inte så mycket annat att välja på.

Men hur kan du veta att EA står för upplägget osv i spelet? Sen släpps väl ändå inte Battlefield en gång om året?

Det är ju bara 2:an och 2142 som släpptes med ett års marginal, 1942 släpptes ju 2002, BF2 2005 och 2142 2006, och 3:an lär ju inte hinna släppas iår.

Nu räknar jag inte med expansioner och booster packs.

@Tweak: Nej, men komplett onödigt när man ska diskutera själva spelet och allt han gör är att bara prata om negativa saker om EA.

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur kan du veta att EA står för upplägget osv i spelet? Sen släpps väl ändå inte Battlefield en gång om året?

Det är ju bara 2:an och 2142 som släpptes med ett års marginal, 1942 släpptes ju 2002, BF2 2005 och 2142 2006, och 3:an lär ju inte hinna släppas iår.

Nu räknar jag inte med expansioner och booster packs.

@Tweak: Nej, men komplett onödigt när man ska diskutera själva spelet och allt han gör är att bara prata om negativa saker om EA.

Pratar inte bara om BF. NFS, The Sims, mm är ännu värre. Jag vet för att det är så det fungerar i branschen, så är det även inom musik- och filmbranschen.

... Och du glömde BFV som släpptes 2004. :innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pratar inte bara om BF. NFS, The Sims, mm är ännu värre. Jag vet för att det är så det fungerar i branschen, så är det även inom musik- och filmbranschen.

... Och du glömde BFV som släpptes 2004. :innocent:

Är inte BFV en expansion till 1942? Trodde jag iaf, hursomhelst är 1942, BF2 och 2142 dom som har stått ut i mängden eller vad man ska säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte BFV en expansion till 1942? Trodde jag iaf, hursomhelst är 1942, BF2 och 2142 dom som har stått ut i mängden eller vad man ska säga.

Road to Rome och Secrets Weapons var expansionerna till 1942. 1942 och BF2 är originalen, medans BFV och 2142 bara är samma spel fast i andra scenarion, med några få förändringar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Road to Rome och Secrets Weapons var expansionerna till 1942. 1942 och BF2 är originalen, medans BFV och 2142 bara är samma spel fast i andra scenarion, med några få förändringar.

Okej, då förstår jag :innocent:

Hur som helst vill jag att de ändrar konceptet i BF3 men behåller "Soldier" grejen och friends osv från 2142. Exempel på koncept skulle ju kunna vara ett simulerat krig här i skandinavien, eller diverse länder i EU. (Alltså inte baserat på verkligheten utan bara för att ha landområdena osv, vore riktigt skoj att spela i de Svenska/Norska skogarna till exempel. Istället för att bara spela i mellanöstern som i alla andra spel (Känns det som)

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 years later...

* Siktar på release fjärde kvartalet i år

* Battlefield 3-konceptet har varit på gång i åratal, men man har tvingats vänta på tekniken

* Den helt nyskrivna spelmtorn Frostbite 2.0 markerar höjdpunkten av denna teknik

* Banförstörelsen blir trovärdig och i princip allt ska kunna förstöras

* AI-karaktärer och flerspelarkaraktärer använder olika animationsuppsättningar

* Inga fler "glidande" animationer som ser konstiga ut, realistiska animationer är målet

* Samlat in egna stridsinspelningar (kulor, stridsvagnar, helikoptrar och så vidare) från olika avstånd för att förbättra realismen

* Bättre och mer omedelbara planer för DLC-material

* Fler saker att låsa upp än i Battlefield: Bad Company 2

* 4 klasser

* Innehåller co-op

* Innehåller kill-cam som kan stängas av

* BF3-teamet är nästan dubbelt så stort som Bad Company 2-teamet

* Balanserad enspelarupplevelse med både intensiva och lugna ögonblick

* En del av enspelarkampanjen utspelas i Sulaymaniyah, irakiska Kurdistan

* Mycket svordomar så en garanterad vuxen-märkning (därav Pegi-märkningen 18 år i den första teasern)

* En jordbävning sker på en bana och en sjuvåningsbyggnad kollapsar på ett imponerande sätt

* Välgjort narrativ i singelkampanjen

* Mer än en miljö, hela spelet utspelar sig inte i Mellanöstern

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110208/stekheta-battlefield-3-nyheter

längtar så jävla mycket efter det här spelet !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...