Jump to content

Mina små frågor


Renard
 Share

Recommended Posts

Jag har en del frågor om VCS till PS2:

1) Kan man byta kläder?

2) Är stan större än i VC?

3) Hur många storyline uppdrag finns det om man jämnför med VC?

4) Finns det nya vapen och fordon, finns motorsågen kvar?

5) Möter man många karaktärer från VC?

6) Kan man klättra upp på saker som i SA?

7) Finns det många saker att spendera pengarna på? Hatar att ha mycket cash men att aldrig kunna få andvända dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har svar på vissa frågor, observera att jag dock inte spelat spelet myself.

1. Japp, du kan byta klädgrej såsom i Vice City.

2. Den är lika stor tror jag men förändrad.

3. Ingen aning.

4. Finns en del nya vapen, ganska många faktiskt. Motorsågen finns kvar tror jag.

5. Umberto Robina, Ricardo Diaz, Lance Vance, Phil, Biker Mick med flera.

6. Yes.

7. Vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en del frågor om VCS till PS2:

1) Kan man byta kläder?

2) Är stan större än i VC?

3) Hur många storyline uppdrag finns det om man jämnför med VC?

4) Finns det nya vapen och fordon, finns motorsågen kvar?

5) Möter man många karaktärer från VC?

6) Kan man klättra upp på saker som i SA?

7) Finns det många saker att spendera pengarna på? Hatar att ha mycket cash men att aldrig kunna få andvända dem.

1. Ja, om du kört LCS så vet du exakt hur man gör. Du tar en pickup i ditt safehouse, sen byter du med vänster/höger emellan alla dina outfits.

2. Nej, den är exakt lika stor. Några gator har tillkommit och ändrats, och några kvarter ser mycket förändrade ut. Storleken är samma.

3. Ungefär samma, om jag inte minns fel. De som är lätta är lättare än VC, de som är svåra är svårare än VC. Lite obalans i svårighetsgrad med andra ord, men de flesta av de "stora" uppdragen är riktigt kul, och ofta får man försöka många gånger till skillnad från VC.

4. Motorsågen finns kvar. Nya vapen? Ja. Några är utbytta, till exempel finns inte Kruger kvar. Annars är det ungefär samma vapenuppsättning som i VC. Fordon däremot, där finns det en hel del nya. Kolla denna sida jag gjort (printat) för GTAnytt. Där ser du Jetski, Air Ambulance (ambulanshelikopter), Armadillo, Biplane, Little Willie, BMX, Ventoso, Streetfighter, Wintergreen, VCPD Wintergreen samt ett antal bilar. De flesta nyheterna är plan och helikoptrar.

5. Ja, som sagt så är det Umberto Robina, Phil, Diaz och Lance. "Biker-Mick" ska väl antagligen vara Big Mitch Baker. Honom träffar man inte.

6. Nej. Men man kan simma.

7. Ja, på många ställen (bland annat dina safehouses) så finns det pickups där du kan köpa olika fordon. Sen kan du spendera enorma summor pengar på Empire Buildings, men å andra sidan får du varje dag in löjligt stora summor som du aldrig kommer spendera. Så: visst finns det saker att slösa pengar på, men å andra sidan får du in tio gånger så mycket pengar varje dag som du kommer ha spenderat någonsin. Sen finns ju alltid Ammu-Nation, men varför ska man dit när man kan köpa ut sina vapen igen för $2000 efter att du wasted/busted?

:)

EDIT: Nej, man väljer hela dräkter. Inget plagg för sig. Efter storyns (och sidouppdragens) gång låser du upp nya outfits.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går att klättra upp på exempelvis bryggor om man är nere i vattnet. Motorsågen finns kvar. Har själv använt den. Finns fjorton olika plagg.

Staden är inte större men ser annorlunda ut på den flesta ställen. Finns ett parisehjul där Every hade sina byggnader.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går att klättra upp på exempelvis bryggor om man är nere i vattnet.

Ja, det är det enda undantaget: Man kan klättra upp på båtar och bryggor om man är nere i vattnet, annars går det på land bara att hoppa. Men vad jag minns kan man lika väl trycka /\ om man är nere i vattnet för att "teleporteras" till förarhytten i valfri båt, inklusive Jetski.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går att råna. Om du slår sönder butiken lite så får du cirka 100 dollar om jag inte minns fel. :lol:

Har aldrig prövat det. Ska genast göra det :sick:

Hehe, jag älskar R* så jävla mycket. E.T påskägget i det fär uppdraget fick mig att nästan ramla av stolen.

Btw: På kartan man fick med i fodralet så finns det en gitarr utmärkt på Hyman stadium. Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig prövat det. Ska genast göra det :sick:

Hehe, jag älskar R* så jävla mycket. E.T påskägget i det fär uppdraget fick mig att nästan ramla av stolen.

Btw: På kartan man fick med i fodralet så finns det en gitarr utmärkt på Hyman stadium. Varför?

Du kan lyssna på en sångare som sjunger. kostar typ 6000 och det tar säkert fem minuter

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va? Vilket? Det minns jag inget av just nu. Vad var det för påskägg?

Jo så här är det. I ett uppdrag så kör man Lance på en Sanchez på ett hustak. När man sen andvänder en ramp för att hoppa till ett annat tak så står det en stor reklamskylt i bakgrunden med en måne på. De syftar på detta:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...