Jump to content

Skoltråden


kicken
 Share

Recommended Posts

Oj, fint jobbat. Tydligt att du kommit in på rätt linje, minst sagt :mf_doof:

Usch, nej. Borde valt sam/media. Motivationen ligger inte direkt i ämnenas rolighet, utan att ha många dörrar öppna efter gymnasiet.

Och att han är väldigt smart? ;)

Naw, <3

det som kommer hända mig imorron är att jag kommer bli slagen både från huvud till knä :P

Aj - Vad menar du?

Gud att jag vill vara dig. Är det där ens möjligt :rolleyes:

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9197706396

Jag missade två sidor :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första dagen i skolan idag. Led av psykisktrötthet, huvudvärk samt magont.

Längtar verkligen tills jag går ut skolan och får börja jobba och göra någon nytta.

Skolan är inte dryg,

den är förjävlig.

Ingen som känner lika som mig? Är extremt less på skolan och alla ämnen, mer eller mindre. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska köpa dirr! Tack.

Neeej. Fick den i julklapp. Hur dålig som helst. Äcklas av den. :rolleyes:

Edit: Fast hans tekniker kan väl fungera för den som inte listat ut sina egna. Men boken är inriktad på plugg, plugg och plugg. Inte att lära sig, förstå, intressera sig, HA ROLIGT UNDER SIN GYMNASIETID, umgås med vänner eller någonting. Bara ha tråkigt, slita, och sen få ett "bra" jobb. Vilket är att man får hög lön och massa respekt. Stör mig skitmycket på författaren. Självgod som få.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och att han är väldigt smart? :mf_doof:

Med tillräckligt mycket vilja och slit kan nog vem som helst som är "normalsmart" få fina betyg, men han är ju tydligen knappast dum :rolleyes:

Usch, nej. Borde valt sam/media. Motivationen ligger inte direkt i ämnenas rolighet, utan att ha många dörrar öppna efter gymnasiet.

Kollade inte igenom ämnena, tog för givet att du gick media. Då förstår jag att du inte går rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ujoj, tisdagen innebar illamående. Jag hade sovmorgon och klev upp vid åtta ungefär. Kände mig illamående direkt när jag ställde mig upp. Det gick över när jag åt frukost. På bussen till skolan började jag känna mig sämre igen. Men det lyckades försvinna igen. Sedan gick illamåendet i vågor hela dagen fram till klockan ett, då jag bestämde mig för att sjukanmäla mig och åka hem. (Missade dock bussen och gick istället hem till systern och lekte med hennes katt Torsten, men det är en annan historia).

Just det, jag gjorde INGENTING idag. På databashanteringen kom det ingen lärare, så vi satt och spelade betapet hela lektionen. Sedan hade jag ingen riktig lektion förrän vid ett, då jag redan hade gått hem. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan vara ''smart'' på olika sätt och bruka det olika. Jag är ''normalsmart'', men dum nog att inte anstränga mig.. Så jag är smart på ett dumt sätt?

Sen finns det personer som är dummare än andra men anstränger sig mer. Jag vet inte varför, men jag har förmågan att skjuta upp saker och ting i skolan även om det bara är skitsaker som att skriva en notis ungefär lika långt som detta inlägg.

Hur får man intresse, hur blir man possitiv och får det enda som kan hjälpa mig med allt i skolan - viljan att vilja något?

Jag tror inte på att böcker om bättre betyg hjälper allt för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första dagen i skolan idag. Led av psykisktrötthet, huvudvärk samt magont.

Längtar verkligen tills jag går ut skolan och får börja jobba och göra någon nytta.

Skolan är inte dryg,

den är förjävlig.

Ingen som känner lika som mig? Är extremt less på skolan och alla ämnen, mer eller mindre. :mf_doof:

W0rd! :P

Mådde förjävligt igår då det var den första dagen, det enda som jag egentligen uppskattar med skolan är den sociala biten, resten föll ner på mig som en hammare under gårdagen :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Neeej. Fick den i julklapp. Hur dålig som helst. Äcklas av den. :rolleyes:

Edit: Fast hans tekniker kan väl fungera för den som inte listat ut sina egna. Men boken är inriktad på plugg, plugg och plugg. Inte att lära sig, förstå, intressera sig, HA ROLIGT UNDER SIN GYMNASIETID, umgås med vänner eller någonting. Bara ha tråkigt, slita, och sen få ett "bra" jobb. Vilket är att man får hög lön och massa respekt. Stör mig skitmycket på författaren. Självgod som få.

Jag har inte läst den, jag länkade bara till den. 'Två sidor'-kommentaren skulle väl anspela på de två betygen som 'bara' blev VG, och var tänkt som... ett skämt. Förlåt, jag ska inte göra det igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...