Jump to content

Anledningar till förseningen?


Panimala
 Share

Recommended Posts

Bidrar till det tomma GTA IV-forumet med en tråd; varför är GTA försenat? Har Rockstar problem med att optimera PS3-versionen i tid? Med tanke på att det faktiskt är en väldigt annorlunda hårdvara till skillnad från 360n, med den invecklade cell-processorn och så. Eller känner Rockstar en press med tanke på den hype de faktiskt skapat, och vill göra det ännu bättre?

Inga fanboy-kommentarer, plicks. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde jag med men det verkar vara fel... trotts att det ena kan leda till det andra:

Certain elements of development proved to be more time-intensive than expected, especially given the commitment for a simultaneous release on two very different platforms. On a conference call with analysts to discuss the delay, executives said the reason for the move was almost strictly due to technological challenges in completing the game.

T2 gick dessutom kraftigt bakåt förra året efter sexscenerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://games.gearlive.com/playfeed/article...360-comparison/

Är ganska säker på att det som i flera andras fall rör sig om att det är svårt att få spelet att flyta lika fint på PS3. Nu skulle Rockstar kunna gjort som många andra och släppa spelet iaf men de vill inte att det ska vara några skillnader alls och därför tar dom ett extra halvår för att slipa på just den versionen

Detta är bara vad jag tror men visst det kan bero på nått helt annat. Dom kanske har problem med båda versionerna med många buggar att rätta till osv. Oavsett vad det beror på så tycker jag det är skit av Rockstar att så sent gå ut med förseningen. Det här måste dom vetat om flera månader innan eftersom förseningen är så kraftig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan slå vad om att den där förbannade JT har ett kort med i leken här.

Vem annars? Hade inte Rockstar Games tagit chansen och stämt honom kunde utvecklingen av GTA IV blivit ännu svårare att fortfölja. Det var även över 40% av Take Two aktier som var till salu. Hur gick det till, tror du? Förmodligen Jack. Nåja, sen han vart stämd har han lovat att inte ställa Rockstar Games inför det som I allas ögon, förutom Jacks och hans anhängare, onödiga rättegångar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...