Jump to content

Silent Hill-serien.


Mikolan
 Share

Recommended Posts

Hittade ingen Silent-Hill topic så tycker vi kan ta diskussion om serien här.

För er som inte vet är Silent Hill en framgångsrik horror-spelserie från Konami, som har genererat 3 Uppföljare.

Spelserien består idag av:

  • Silent Hill. 1999, PSX. Spelet som skrämde skiten ur oss alla, trots otroligt kantiga modeller.
  • Silent Hill 2. 2001, PS2. Uppföljaren som inte hade så myket med första spelet att göra, men som ändå lyckades leverera timmar av fruktan och en utomordentlig story.
  • Silent Hill 3. 2003, PS2. Trean gick tillbaks till rötterna i Silent Hill och byggde vidare på storyn från det första spelet.
  • Silent Hill 4. 2004, PS2. Var från början inte ett spel i Silent Hill serien, och har därför inte mycket gemensamt med resterande spel.

+ ett antal spinoffs och dylikt.

Silent Hill 5 har nu bekräftats vara Multi-Plattform, Xbox 360 och Playstation 3 kommer det till.

Det kommer hanla om en ex-soldat vid namn Alex Shepherd, som kommer hem från utomlands och finner att hans far, och senare hans bror, Joshua, har försvunnit. Hans mor har även gått in i ett närmast katakoniskt tillstånd. Alex börjar söka efter sin far och spåren leder honom till Silent Hill, och även den nya staden Shepherd's Glen.

Vi kommer alltså få bekanta oss med en ny omgvning i femman.

Akira Yamaoka komponerar soundtracket även denna gång :D

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får hoppas 5:an är bättre än fyran.

1, 2, och 3:an var suveräna. Mästerverk!

Men 4:an var en fruktansvärd besvikelse. Skaparna hade passerat gränsen "Så fruktansvärt dåligt att man inte ens kan finna ord för det" och gått så långt ifrån den att man inte längre kunnde se den med blotta ögat!

Alla kopier av 4:an borde man lägga i en hög, hälla på bensin, låta en präst läsa lite böner och sedan bränna ner skräpet...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

Har som vanligt lite frågor, denna gång angående Silent Hill 4: The Room.

*Man kan alltså transportera sig till sin lägenhet mitt i en bana? Kan man i så fall även gå tillbaka till samma bana senare för att klara av vissa objectivs man missade eller hur funkar det?

*Är alla banors objectivs lika varandra (tex, ta dig från punkt A till B och döda allt i din väg) eller är varje bana unik?

*Hur många banor finns det? Klarar man spelet på en dag eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej man klarar inte spelet på en dag. Tror inte man kan gå tillbaka hur som helst.

Minns inte riktigt. Gör vad jag kan för att glömma det där spelet.

Fortfarande sårad att de förstörde ett så pass bra spel.

Det enda skräckspel jag kört är RE:4 så sårad blir jag nog inte. Jag vet ju inte vad det är de förstör eftersom jag inte spelat de tidigare spelen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda skräckspel jag kört är RE:4 så sårad blir jag nog inte. Jag vet ju inte vad det är de förstör eftersom jag inte spelat de tidigare spelen :)

Snälla, köp 1, 2 och 3:an med. Du kommer inte ångra dig!

1:an är mycket bra. Men ändå, du vet, de första spelen brukar alltid vara sådär, man känner inte till karaktärer mm....

2:an, säger bara: Love!!!

Sedan kommer kungen i serien! 3:an, man kan bara älska det. Det är det ända spel jag har spelat 5 eller 6 ggr på rad. Man får nya coola grejer varje gång!

Tex kan man få ett lasersvärd!!! Fatta hur coolt det är att gå omkring och leka Jediriddare! Och när man hugger så låter det: Wooing, woom, wooing precis som i starwars. Övercoolt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte varför du inte gillar 4:an. Sitter på helspänn framför tv:n hela tiden. Det tog 10 minuter (jag skojar inte) för mig att våga gå in i hålet i väggen första gången. Skitroligt spel. Ska skaffa 3:an också! No doubt.

Har en fråga. Går det att döda de där jävla äckliga wall-men och spirits över huvud taget? Jag slår dem hårdare än en amerikansk basebollspelare med mitt lilla rör men de bara reser sig upp igen hela tiden. Kan man "förinta" dem? Kan nämna att jag inte andvänt pistolen än. Sparar den tills det att den behövs. Så länge jag kan hantera spöken med järnrör så sparar jag ammon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

l9k5b42gec9n.gif

Som antagligen alla vet, så floppade tyvärr det 4:e spelet i denna annars underbara spel-serie. Men nu är det då äntligen dags för det 5.e spelet i serien, som förhoppningsvis blir ett fruktansvärt bra spel.

Som det stora Silent Hill fan jag är, kommer jag givetvis att skaffa det då det släpps 24/9.

Någon mer som funderat på att införskaffa spelet, ser ni fram emot det?

Trailer:

[youtube-old]za2iYFR-FhI[/youtube-old]

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Spelet släpptes aldrig utan det släpps i November... =(

Men, men gissa vem som har fått tag i det innan ens butikerna fått tag i det? ;)

Nån mer som vill ha det så vet jag vart man kan hitta det. =)

Original alltså. Inget piratkopierat.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet släpptes aldrig utan det släpps i November... =(

Men, men gissa vem som har fått tag i det innan ens butikerna fått tag i det? ;)

Nån mer som vill ha det så vet jag vart man kan hitta det. =)

Original alltså. Inget piratkopierat.

Du som vet mycket om spelen, måste man ha spelat dom tidigare för att liksom förstå 5:an, tycker det ser riiiktigt bra ut och är intresserad av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...