Jump to content

Silent Hill-serien.


Mikolan
 Share

Recommended Posts

Du som vet mycket om spelen, måste man ha spelat dom tidigare för att liksom förstå 5:an, tycker det ser riiiktigt bra ut och är intresserad av det.

Nej nej. Absolut inte då detta är en helt ny storie med nya karaktärer.

Dock är de tidigare spelen värd att spela oxå!

Edit: Som jag sa i tidigare inlägg så finns det inte ut på markanden. officiellt...

Jag har beställt det och det skall ligga i min brevlåda senast torsdag.

Om allt stämmer och intresse finns kan jag ge dig mailen till säljaren så kan du köpa det av honom. Nytt och inplastat.

Berättar i tråden hur det gått, på torsdag.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej nej. Absolut inte då detta är en helt ny storie med nya karaktärer.

Dock är de tidigare spelen värd att spela oxå!

Edit: Som jag sa i tidigare inlägg så finns det inte ut på markanden. officiellt...

Jag har beställt det och det skall ligga i min brevlåda senast torsdag.

Om allt stämmer och intresse finns kan jag ge dig mailen till säljaren så kan du köpa det av honom. Nytt och inplastat.

Berättar i tråden hur det gått, på torsdag.

Gärna, hör av dig sedan hur det gick ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har rätt nyligen spelat ut Silent Hill 1, 2 och 3 igen. Lite nostalgi över det.. Fast jag hade för mig att spelen var lite svårare. :/ Visst, det är mycket man får gissa sig fram till, men förutom i ettan så finns det i princip en massa ledtrådar överallt. Men, men.

Sista bossen i trean är för lätt.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aa fan vill också haaa :confused:

Hoppas du gillar det :(

Jodå, sjukt kul. De har hittat tillbaka till den äkta Silent hill känslan som de tappade i "Silen hill the room".

Men fy katten vad svårt det är. Mycket mindre vapen i spelet. Fienderna är jobbigare att ha ihjäl, de är som kackerlakor, man slår och slår och sen dör de. Sen visar det sig att de inte är döda så man får slå ihjäl dem igen.

Sen finns det knappt några medkit heller. =/

För att inte snacka om savepoint, jisses, spelade i en 30-40 minuter innan jag kom till nästa savepoint. Irriterande att dö och sen få spela om det...

Ja eller man får inte spela om helt, utan man få spela om från senaste filmen och de kommer ganska ofta.Men man kan inte avsluta spelet förrens man sparat för då får man spela om de där 30-40 minutrarna.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

Silent Hill: Downpour

Handling: Murphy Pendleton är en fånge som blir fast i skogarna kring Silent Hill när hans fångbuss kör av vägen.

Det verkar som att de försöker ge spelet den kännsla som det första spelet hade. Murphy verkar ibland vakna upp och t ex vara tillbaka i fångbussen precis som Harry. Silent Hill kommer ibland förvandlas till Dark Silent Hill. Men istället för den ständigt fallande askan så kommer det regna nästan helatiden istället. Områdena ska vara mycket stor och det pratas om mycket frihet och freeroaming. Faktum är att de säger i pressreleasen att vad som händer i spelet är upp till spelaren själv. De lovar också att man aldrig ska känna sig ensam utan som att där alltid är någon/något där.

Musiken görs av Daniel Licht (TV-serien "Dexter")

Smakprov

Ny Trailer

Pressrelease

Bilder

Spelet släpps på XBox 360 och PS3 i höst!

Redigerad av Crusader
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Silent Hill: Downpour

Handling: Murphy Pendleton är en fånge som blir fast i skogarna kring Silent Hill när hans fångbuss kör av vägen.

Det verkar som att de försöker ge spelet den kännsla som det första spelet hade. Murphy verkar ibland vakna upp och t ex vara tillbaka i fångbussen precis som Harry. Silent Hill kommer ibland förvandlas till Dark Silent Hill. Men istället för den ständigt fallande askan så kommer det regna nästan helatiden istället. Områdena ska vara mycket stor och det pratas om mycket frihet och freeroaming. Faktum är att de säger i pressreleasen att vad som händer i spelet är upp till spelaren själv. De lovar också att man aldrig ska känna sig ensam utan som att där alltid är någon/något där.

Musiken görs av Daniel Licht (TV-serien "Dexter")

Smakprov

Ny Trailer

Pressrelease

Bilder

Spelet släpps på XBox 360 och PS3 i höst!

MOOAAHAHAHAH JAAAAA

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Frihet och nerv funkar utmärkt ihop imo! GTA lyckas, RDR lyckas, Fallout lyckas. Tvivlar inte på att även Silent Hill kommr lyckas!

Ingen av de nämnda spelen ligger ens i närheten av samma genre som Silent Hill. Survival-horror spel grejen är just den klaustrofobiska känslan av att du inte ska ta dig ur situationen eller huset du är i. Trånga korridorer, mörka vrår och sådant är vad Silent Hill och andra survival-horror spel bygger på. Att ta ur den aspekten ur ett spel är samma sak som att göra Call of Duty till ett strategi-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen av de nämnda spelen ligger ens i närheten av samma genre som Silent Hill. Survival-horror spel grejen är just den klaustrofobiska känslan av att du inte ska ta dig ur situationen eller huset du är i. Trånga korridorer, mörka vrår och sådant är vad Silent Hill och andra survival-horror spel bygger på. Att ta ur den aspekten ur ett spel är samma sak som att göra Call of Duty till ett strategi-spel.

Jag tror nog att utvecklarna kommer se till att även de klaustrofobiska elementen finns med i Downpour. Inne i byggnader tex, kanske spelet blir mer linjärt än vad det är utanför byggnaderna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh, öppna miljöer strider ju mot allt som är Silent Hill. Ser mediokert ut.

Där håller jag inte med. Första spelet i serien hade öppna miljöer och 2:an hade också rätt så öppna miljöer. Sedan har det blivit mer och mer trångt och linjärt sedan dess. Jag ser det här som ett steg tillbaka till rötterna av serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där håller jag inte med. Första spelet i serien hade öppna miljöer och 2:an hade också rätt så öppna miljöer. Sedan har det blivit mer och mer trångt och linjärt sedan dess. Jag ser det här som ett steg tillbaka till rötterna av serien.

Ja, men det var aldrig open-world på det sättet. Fanns alltid bara en plats du kunde gå till, kanske en alternativ plats för en del av storyn, som resturangen i första spelet. Förutom det så var det inte open-world alls, mest bara "gå hit, gå dit" och gatan agerade mest bara som en hub mellan platserna där du kunde möta fiender och plocka upp lite mer ammo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men det var aldrig open-world på det sättet. Fanns alltid bara en plats du kunde gå till, kanske en alternativ plats för en del av storyn, som resturangen i första spelet. Förutom det så var det inte open-world alls, mest bara "gå hit, gå dit" och gatan agerade mest bara som en hub mellan platserna där du kunde möta fiender och plocka upp lite mer ammo.

Får nog säga att jag håller med Crusader.

I de första spelen kunde man utforska en hel stad. Det var inte "Gå dit och ingen annanstans"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får nog säga att jag håller med Crusader.

I de första spelen kunde man utforska en hel stad. Det var inte "Gå dit och ingen annanstans"

Man kunde inte utforska en hel stad. Vägar var blockerade, bron var uppe. Inte direkt plocka upp direkt och pang, du kan gå överallt. För att komma till många ställen så var man tvungen att fortsätta i storyn alt. backtracka. Dessutom fanns det aldrig något att göra utöver story-delarna.

Dessutom skrev jag aldrig att det var "gå dit och ingen annanstans", jag skrev att "gå hit och gå dit" så nämnde jag även att staden agerade som en hub. Men som sagt, i första fanns det iaf. ingenting att göra utöver att hitta ammo och slåss mot fiender - så spelet ville mer eller mindre att man skulle fortsätta med storyn hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...