Jump to content

Mountain Dew!


HK_47
 Share

Recommended Posts

Någon som vet vart man får tag på denna underbara dryck? helst i närheten av Malmö

Jag var tung missbrukare av mountain dew när jag bodde i australien men nu när man varit utan det ett tag börjar abstinensbesvären tränga sig på ^_^

Tur iaf att KFC finns i danmark så man kan stilla det begäret nån gång i månaden :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 96
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Verkar som att Mountain dew är vanligare i Finland än i Sverige, då det i findland sälj i nästan varje butik.

Vid närmare eftertanke har jag inte sett Mountain Dew nånstans i Sverige, om man nu bortser från piratkopierna som säljs på vissa Turkkiosker för 10kr/2L.

Men dem smakar skit jämfört med äkta Mountain Dew :mellow:

Men annars så är det en underbar dryck.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som att Mountain dew är vanligare i Finland än i Sverige, då det i findland sälj i nästan varje butik.

Japp, finns i varje jävla kiosk hereabouts. Jag köper det dock väldigt sällan.

Jag kan tänka mig att skicka över några korgar MD mot en båtlast Festis btw. yes_645834_0.gif

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AMERIKANSK MAT VIA WEBSHOP?!

Hjulet... alfabetet... cirkeln är fulländad. Ska dra hem en busslast MnMs och dö i frid.

Edit: Klåparna har ju inte Vanilla Coke. Som om jag skulle hala upp lädret...

Fan vad jag avundas trådskaparen... KFC, jag skulle ge båda njurarna för en restaurang här i Sverige. Det har la funnits förr, är det någon som vet varför Herrens gåva till mänskligheten inte finns i Sverige men ställen som exempelvis Island?

Redigerad av Pico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För er som inte fattade det så går det att beställa hem ifrån Grays via deras :: webbshop :: som även har Mountain Dew (Uuuaaach mooountain deeew!? - Homer Simpson)

Vill också tipsa om KOOL AID! en dryck du blandar likt oboy och du bestämmer själv hur mycket socker du vill

ha i eller inte vill ha. www.koolaiduk.com

Dom flesta av dom där produkterna finns på ICA Globen, finns en American Store i Gamla Stan och även en vid Stadion som bara säljer importerade saker från USA, inte bara mat.

Brukar själv köpa mig en Root beer, grymt god läsk som smakar Jenka.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja har aldrig druckir MD,, e d gott?

Ja har en fråga om nån vet nån affär som säljer importerad dricka i stockholm. Jag va beroende av SanSão förut, som har slutats tillverka. Då vill ja köpa Guarana Antarctica som är orginalet från Brasilien. Ja har letat på internet men inte hittat.

ville inte starta ny tråd för dethär men hoppas dt e lugnt att ja skrev i den här tråden.

o hoppas på svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar själv köpa mig en Root beer, grymt god läsk som smakar Jenka.

Drack den rätt mycket i USA, fast jag ska erkänna att det inte var gott i större mängder. Annars är amerikanskt godis/snack/läsk jävligt gott. Amerikanska donuts (alltså riktiga som finns där) är gudomligt gott, fyfan alltså! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AMERIKANSK MAT VIA WEBSHOP?!

Hjulet... alfabetet... cirkeln är fulländad. Ska dra hem en busslast MnMs och dö i frid.

Edit: Klåparna har ju inte Vanilla Coke. Som om jag skulle hala upp lädret...

Fan vad jag avundas trådskaparen... KFC, jag skulle ge båda njurarna för en restaurang här i Sverige. Det har la funnits förr, är det någon som vet varför Herrens gåva till mänskligheten inte finns i Sverige men ställen som exempelvis Island?

Jag drog iväg ett mail till Grays för någon dag sen och undrade varför de inte hade Coca Cola Vanilla.

De sa att den endast säljs i Frankrike och UK.

Då skrev jag "Men eftersom Coca Cola från början är (och fortfarande?) Amerikanskt, kan ni väl köpa in det

från Frankrike eller UK ?"

Svar: "Vi gör vårt bästa, men de kräver alltid minsta ordervärde på 2-3 pallar (

kubikmeter, alltså)"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag drog iväg ett mail till Grays för någon dag sen och undrade varför de inte hade Coca Cola Vanilla.

De sa att den endast säljs i Frankrike och UK.

Då skrev jag "Men eftersom Coca Cola från början är (och fortfarande?) Amerikanskt, kan ni väl köpa in det

från Frankrike eller UK ?"

Svar: "Vi gör vårt bästa, men de kräver alltid minsta ordervärde på 2-3 pallar (

kubikmeter, alltså)"

Hm, skumt. Pallar vet jag inte om jag är så sugen på att skicka efter men ett flak eller två vore kalas. Jakten fortskrider.

Synd att Vanilla Coke bara har en sluten skara fans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...