Jump to content

Mountain Dew!


HK_47
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 96
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tack för tipset, Kiedis! :teehee:

Jag skall även till Åbo om några veckor med mitt innebandylag, och vad jag har förstått så finns Mountan Dew i stort sett i varenda litet livs i Finland? Eller finns det bara på stormarknader? Vore tacksam för svar! :rolleyes:

Japp, här i Finland finns Mountain Dew i varenda livsmedelsaffär, kiosk, bensinmack osv. De största flaskorna (1,5 liter) finns kanske inte på alla riktigt små ställen, men leta i valfri livsmedelsaffär så ska du nog hitta dem.

Redigerad av Aggee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, här i Finland finns Mountain Dew i varenda livsmedelsaffär, kiosk, bensinmack osv. De största flaskorna (1,5 liter) finns kanske inte på alla riktigt små ställen, men leta i valfri livsmedelsaffär så ska du nog hitta dem.

Tack! Vad kostar 1,5L? Nån Euro eller två?

Längtar, längtar, längtar.. :rolleyes:

Kan för övrigt säga att jag tog en MD innan middagen, utan överdrift så var det nog det godaste jag druckit. :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack! Vad kostar 1,5L? Nån Euro eller två?

Längtar, längtar, längtar.. :rolleyes:

Kan för övrigt säga att jag tog en MD innan middagen, utan överdrift så var det nog det godaste jag druckit. :teehee:

Det var så lite så, var du på Globen eller?

På Åland kostade (har kvar kvittot, kollar) Mountain Dew 2 Euro och 25 cent, ca 25 svenska kr, rätt så dyrt egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

OK, bump! Men jag har faktiskt lite och komma med.

Jag har försökt ta reda lite på var Montain Dew finns, och i mitt fall blir det runt omkring mig. Jag har sett på olika forumsidor att det finns på några ICA-butiker, t.ex. Bromma och även City Gross. City Gross i Kungens Kurva vet jag är ganska stort, så jag begav mig dit.

Vad är det jag ser? Mountain Dew, MD Diet, MD Code Red, White Rock Root Beer, White Rock Cream, Dr. Pepper, Cherry Coke och möjligtvis någon till. Andra amerikanska produkter fanns också.

Jag rekommenderar starkt att ni drar till någon City Gross-affär, jag tror att de flesta har!

OK, nyhet nr. 2:

jag mailade Coca-Cola ang. Mountain Dew, och skrev att jag tror att det skulle bli stor succé här i Sverige. Detta var efter jag upptäckte att det är PepsiCo som leverar (enligt flaskorna från Åbo). Någon mailadress dit har jag dock ej, hittar ni en så bifoga den gärna här!

Jag fick svaret:

Hej David!

Tack för ditt mail.

I dagsläget har vi inga planer på att börja lansera Montain Dew på den svenska marknaden, naturligtvis vidarebefodar jag dina önskemål och förslag till ansvarig.

Det är alltid lika kul att få spännande ideér och förslag från våra konsumenter!

Trevlig helg!

Vänliga Hälsningar,

Veronica

Konsumentkontakt

Coca-Cola Drycker Sverige AB

Tyvärr får man väl klassa svaret som negativt, men jag tror att PepsiCo skulle snappa på idén.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
Sitter och smuttar pa en harlig Mountain Dew code red just nu (befinner mig i Florida). godare lask har jag ta mig fan aldrig smakat! vi maste borja importera mer Mountain Dew till Sverige. den saken ar klar

Vad är Code Red då?

Har druckit orginal Mountain Dew och den tyckte jag om, så jag funderar på att dra en beställning på Vanilla Coke, Mountain Dew och något mer från Greys ..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...