Jump to content

Vem är världens bästa gitarrist?


Renard
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fan så värdelöst, det lät rent ut sagt SKIT. Eftersom jag aldrig hört Jimi Hendrix så får jag säga...nån? Kiark Hammet?

Jag betvivlar allvarligt talat att du inte är utvecklingsstörd om du trodde att det var Yngwie på riktigt.

Men visst, på riktigt är han även en tönt av hög kaliber och jag skulle aldrig kalla hans "konst" för musik.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag betvivlar allvarligt talat att du inte är utvecklingsstörd om du trodde att det var Yngwie på riktigt.

<_<

Fan så värdelöst, det lät rent ut sagt SKIT. Eftersom jag aldrig hört Jimi Hendrix så får jag säga...nån? Kiark Hammet?

Även om man inte är intresserad av gitarr och musik så är Jimi en LEGEND inom området och man bör fan känna till honom.

Finns tyvärr inte så mycket bra liveklipp med honom då han dog 1970, men sök på YouTube eller ladda hem låtar som Electric Ladyland, Little Wing, Castles Made Of Sand (för att nämna några) så förstår du.

Som sagt så står jag fast vid att Frusciante är en av nutidens världseliter när det gäller gitarr. Ingen har tidigare gjort mig så lycklig av musik och genom att göra ett halft dussin plattor under några månader laddade med underbar musik är ett gott bevis på att ens kunskaper och passion för gitarr är oändlig.

Under the Bridge, enligt mig en av världens bästa låtar. Här är kameran helt koncentrerad på hans spel dessutom.

Snow, från senaste plattan är återigen ett bevis på hans fantastiska förmåga att skapa musik.

Att man också kan gå från ren funk ill, skön akustisk-lägereld-musik ill kraftfull funkrock är enligt mig unikt.

Er som inte har hört något från honom innan - titta på dessa videor och då förstår ni. :)

Fan, han måste vara världens bästa alltså.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som jag verkligen ogillar är Yngwie. Fan alltså, tycker han är så extremt patetisk. Han, liksom många andra visar bara vad han kan göra med gitarren och det är enligt mig inte imponerande; du skall kunna spela BRA musik och förstå lite vad man spelar. Att spela med distad gitarr på de lägsta tonerna och snabbt som fan ger mig bara huvudvärk.

Han är fortfarande skillad, nåt annat tycker jag inte man kan säga.

edit: Hade aldrig hört John Butler förut faktiskt. Grymt duktig måste jag säga. <_<

Redigerad av Everest
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som jag verkligen ogillar är Yngwie. Fan alltså, tycker han är så extremt patetisk. Han, liksom många andra visar bara vad han kan göra med gitarren och det är enligt mig inte imponerande; du skall kunna spela BRA musik och förstå lite vad man spelar. Att spela med distad gitarr på de lägsta tonerna och snabbt som fan ger mig bara huvudvärk.

Så för att svara på trådtitelns fråga: Jimi Hendrix är enligt mig ett gott exempel på en man som verkligen improvisera, skapa BRA men också simpel musik och samtidigt behärskar många tekniker.

John Frusciante är väl lite av hans arvtagare med musikstil och tekniker, och han är en av mina stora favoriter med.

När började man göra shredsolon på de lägsta tonerna? <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han är fortfarande skillad, nåt annat tycker jag inte man kan säga.

Han är "skillad" och behärskar snabbhet, men i mina öron låter allt likadant (läs: förjävligt) och som jag skrev tidigare handlar inte gitarrspel om att vem som är mest skillad och vem som kan göra häftigast och ovanligast saker med gitarren, utan du skall också kunna göra sköna ljud och ha en tanke bakom det.

Jimi Hendrix, mer behöver jag inte säga.

När började man göra shredsolon på de lägsta tonerna? :P

Men jag menar ju de högsta. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag betvivlar allvarligt talat att du inte är utvecklingsstörd om du trodde att det var Yngwie på riktigt.

Men visst, på riktigt är han även en tönt av hög kaliber och jag skulle aldrig kalla hans "konst" för musik.

Aldrig hörttalas om fjanten förrens nu så hur fan ska jag veta att det inte var han? jävla retard.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När började man göra shredsolon på de lägsta tonerna? :P

Det vet väl alla att tonerna längst ner på halsen är låga. <_<

Själv tycker jag inte att man kan bestämma vem som är den bästa gitarristen. Eller jo, om man delar upp det (som jag tror det var R2 som gjorde) så det är typ

Snabbhet

Tekniskt

Förändrande (något som gjort något nytt liksom)

ja, ni fattar grejen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slash(Typ alla låtar, men andra Sweet Child O' Mine-solot och outrosolot då axl sjunger "where do we go" är världens bästa solon)

Buckethead(Alla låtar här med, men There Was A Time, shit.. seriöst, skrämmande grymt)

Bumblefoot(som han spelar Nightrain och November Rain måste han fan nämnas)

sen finns de självklara som Jimmy Page och Jimi Hendrix etc

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...