Jump to content

Röster i högtalarna


Renard
 Share

Recommended Posts

Ibland händer det när jag har högtalarna på, att jag hör röster eller musik genom dem, även om jag inte ens har WMP uppe. Vad är det här? Virus? Eller tar datorn in radiosändningar på något vis?

Vet inte om det var här eller någon annanstans jag läste det men jag har för mig om att högtalare kan fånga upp radiosignaler och skicka ut. Det var i alla fall svaret i den tråden jag läste om detta problem den gången.

http://loading.se/forum.php?thread_id=12268

Några med samma problem. (en bit ner)

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här! Alltid på kvällen eller natten.

En gång så hörde jag en röst som sa: Monday, monday, monday... MONDAY MONDAAY!

Fatta att jag hoppade högt!

:):nuke::lol:

Är rätt säker på att det är radiosändningar som dina högtalare plockat upp - kollat så de inte är nära något antennliknande? Testa köra på headset och se om du hör något då.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland händer det när jag har högtalarna på, att jag hör röster eller musik genom dem, även om jag inte ens har WMP uppe. Vad är det här? Virus? Eller tar datorn in radiosändningar på något vis?

Haha, hände mig typ hela tiden när jag hade vanliga datorhögtalare, satte jag volymen på minsta så hörde man bra xD.

Den plockar upp som sagt radiovågor eller något annat konstigt.

Jag fick in finska kanaler >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade en tråd om detta för nått år sen jag med, nu har jag bra lite svagt på natten ibland. Men för mig är det så att om jag vrider ner volymen på högtalarna så blir ljudet högre men höjer jag på högtalarna försvinner det, sänk på ljudinställningarna i datorn och höj volymen på högtalrna, voila =)

Edit: Nu fattar ni nog >_<, blev knepigt :D

Redigerad av Chilli_13
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland händer det när jag har högtalarna på, att jag hör röster eller musik genom dem, även om jag inte ens har WMP uppe. Vad är det här? Virus? Eller tar datorn in radiosändningar på något vis?

Oroa ej dig. Jag har fåt sånt ochså ibland kan jag höra röster musik från P4 västmaland från sov rumet eftersom pappa brukar lyssna där så hör jag i mina högtalare när radion är på inne i sov rumet.

Får mig att tänka på när jag hade Walkie-Talkies som liten. Ibland kunde man höra skrikande britter i dem.

Jag sprang till mamma och grät :wub:

:);P

Kom ihåg när jag och min kompis var ute med såna. Vi fick signaler från polisen när de pratade :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...