Jump to content

Nätagget knastrar


DimpZ
 Share

Recommended Posts

100% säker på att det är din fläkt som sjunger på sista värsen. Finns inget annat som knastrar (om det nu är det du beskriver) i ett nätagg. Mitt nätagg har gått sönder det med, och det började med att fläkten knastrade och lät, för att sedan sluta snurra.

Fläkten går att byta ut, men skulle råda dig att köpa nytt. Dom sitter på en värmereglator, och om den får arbeta länge utan en bra fläkt blir komponenterna i aggregatet dåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

100% säker på att det är din fläkt som sjunger på sista värsen. Finns inget annat som knastrar (om det nu är det du beskriver) i ett nätagg. Mitt nätagg har gått sönder det med, och det började med att fläkten knastrade och lät, för att sedan sluta snurra.

Exakt hur min var också.

Tog ca. 2 dagar sedan kunde man missta mitt nätagg för en fackla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt nätagregad har bokstavligen börjat brinna :)

Läskigt. Mina nätagg brukar bara börja knastra till sen ryka lite. Fast, har dock varit med om att mina RAM minnen har börjat å brinna. Det var inte så kul. :unsure:

ontopic: Byt nätagg, du får fina för inte en så stor penning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min storebrorsbrors nätaggregatfläkt är död och jag har förbjudit honom att använda den datorn tills han köpt ett nytt. Han inser faran, men inte fan gör min storasyster det, så det är bara att ta bort hennes konto snart :)

Eller, som min kompis lillasyster ropade en gång:

"Tobbe, är det normalt att det kommer eld ur datorn!?"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju förbannat läskigt att det kan hända om man lämnar datorn på över natten eller när man är borta...

Ja, som tur var, så var min bror hemma och upptäckte att det kom rök ur datorn.

Jag känner till en person som blivit innebränd pga att en teknisk apparat börjat brinna av okänd anledning.

Riktigt tråkigt att sånt kan hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...