Jump to content

Motley Crue konsert i Globen


Renard
 Share

Recommended Posts

Så du kommer? Bra. Det glädjer mig att fler och fler har börjat lyssna på Crue. Hoppas att de blir lika poppis som på det glada 80-talet nu när filmen kommer också.

Oja. Det var just Mötley Crüe som introducerade mig till musik. Innan dess var det typ Nordman och Ricky Martin så jag nämner tyvärr inte dom. Nej, jag köpte New Tattoo när den kom ut, vet tyvärr inte varför. Tyckte den var skön i alla fall, sen när jag lyssnat in mig i den så köpte jag allt annat, och fan vad bättre den var. Sen gick det 4 år av konsant dunkande av Mötley Crüe. Så i den banan är det. Fick även 2005 reda på att de skulle komma till Sweden Rock och redan då var Mick Mars halvt döende. Jag trodde då endast jag skulle få se Mötley i mina drömmar och ner till Sölvesborg pallade jag inte att åka. Nu kommer dom, och mina drömmar har gått i uppfyllelse.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vette fan alltså, skulle väl vara för att det är just Mötley Crüe, jag gillar "old" Mötley Crüe men enligt utskicken vi har fått (som jobbar vid globen) så ska dom spela mest nytt.

Rent musikaliskt så har inte Mötley Crüe betytt så mycket för mig, visst jag har lyssnat på dom länge och tycker det är bra men inget mer än det.

Synd att Tommy Lee har fått en sån jävla töntstämpel på sig dom senaste åren också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vette fan alltså, skulle väl vara för att det är just Mötley Crüe, jag gillar "old" Mötley Crüe men enligt utskicken vi har fått (som jobbar vid globen) så ska dom spela mest nytt.

Rent musikaliskt så har inte Mötley Crüe betytt så mycket för mig, visst jag har lyssnat på dom länge och tycker det är bra men inget mer än det.

Synd att Tommy Lee har fått en sån jävla töntstämpel på sig dom senaste åren också.

Äsch. Ser inget negativt med att de skulle spela massa nytt. Det mesta av deras nya från Generation Swine till senaste Red, White är riktigt underskattat faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Fan vad jag hatar glamrockare, fan inget drag i dom. Fjollor. En ny låt spela dom, fantastiskt hela vägen igenom. Hatar alla GN'R och Metallica fan som sminkar sig som jävla Nikki Sixx på tidigt 80-tal och använder Mötley som en jävla sidekick oh bara kan hitsen. Då kan man torka bort sminket och ta av sig Mötley tröjan och fortsätta lyssna på det andra istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kunde inte hålla mig, jag gick på konserten, blandade känslor, den var bra och dom körde sina klassiker (utom Too Young To Fall In Love till min stora besvikelse)

Konserten var för kort, 1 timme och 30 min, tycker man kan kräva 2 timmar av dom.

Men helheten så var det jävligt bra, dom hade publiken med sig från första till sista låten och man såg att dom njöt över att spela för sina svenska fans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kunde inte hålla mig, jag gick på konserten, blandade känslor, den var bra och dom körde sina klassiker (utom Too Young To Fall In Love till min stora besvikelse)

Konserten var för kort, 1 timme och 30 min, tycker man kan kräva 2 timmar av dom.

Men helheten så var det jävligt bra, dom hade publiken med sig från första till sista låten och man såg att dom njöt över att spela för sina svenska fans.

Exakt mina tankar efter konserten också. Varför inget Too Yong...? Men man kan inte ha allt. Tiden var jag faktiskt inställ på, dom börjar ju bli gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saknade liksom ni Too young to fall in love. Ljudet hade också kunnat vara bättre och det var sjukt mycket explosioner på scenen, tur att man hade öronproppar! Men det är ju helheten som räknas och stämningen var på topp. 300 spänn var det iaf värt.

Det som räddade konserten var Papa Roach fantastiska spelning. 5/5 för den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Saknade liksom ni Too young to fall in love. Ljudet hade också kunnat vara bättre och det var sjukt mycket explosioner på scenen, tur att man hade öronproppar! Men det är ju helheten som räknas och stämningen var på topp. 300 spänn var det iaf värt.

Det som räddade konserten var Papa Roach fantastiska spelning. 5/5 för den!

Explosioner är halva grejen med Mötley, så jävla härlig eldkanon ibörjan. Papa Roach tycker jag faktiskt inte var så bra, sångarens energi var liksom lite för mycket, och måste vi göra världens mosh-pit för ett band man egentligen inte ens tycker är så bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...