Jump to content

GTA IV - Bilarna


 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 98
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Minns att jag innan ett GTA-spel brukade släppas gjorde listor med bilarna och dess verkliga motsvarigheter. Tänkte prova på med bilarna från GTA IV:

Eleganta bilen i kvarteret, designen är väldigt starkt influerad av BMW's Chris Bangle designade 7-serie, inga midjelister och allt är nästintill identiskt utom frontdetaljerna, undantaget är kofångaren som är nästintill identisk. Notera hur de ändrat om i framlyktorna genom att blinkers delen är på undersidan sidan istället för som på originalet på översidan. Easy match:

BMW 745i E65

Helt klart en amerikansk minibuss, exakt samma modell som den som i Europa säljs som Chrysler Voyager, dock att den i USA säljs som Chrysler Town & Country och Dodge Caravan, denna taxin är dock en Town & Country som ni kan se genom att den har en kromad grill.

Chrysler Town & Country

Den typiska moderna amerikanska taxi och polisbilen, traditionell bakhjulsdrift och runt 5 meter lång. Efter att Chevrolet Caprice lades ner 1996/97 så finns bara Ford Crown Victoria kvar, vilket stämmer in bra med bilden ovan. Dock så är bilen i GTAIV en tidig modell från tidigt 90-tal, gissar på runt 1993-1994.

Ford Crown Victoria

Snygga cabben, riktigt svårt objekt, tycker dock att den liknar nya Mercedes SLK rätt så mkt. Om man bortser från mercedes loggan så är resten av karossen ganska lik, hittade tyvärr ingen bättre bild, men bilen kan ni även se i trailern.

Mercedes SLK Cabriolet

Nästintill identisk - Chrysler 300C!

Chrysler 300C

Kommer fortsätta med listan..... work in progress.

MNice

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min första bil som jag ska sno är fan Escalade o sen cruisa på Manhattan med cool musik!

En sak som jag stör mig på i t ex San Andreas är när man kör en bil så ser man bara några bilmärken på vägarna och tar man en annan bil så kommer det andra bilmärken upp på vägarna. Tycker att oavsett vad för bil man kör så ska ALLA bilar synas. Det var förbannat irriterande på San Andreas!

Men tänk om du måste sno en anna bil för att komma åt den andra då :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

För det första, BMWn är inte i en e65 version

Däremot bara 745 Li (Limousine) större än en "sedan" i tysk stil

För det andra så är Mercedesen inte en SLK utan en klarare version av en SLR McLaren, helt klart.

De andra du lagt till är också självklara men kul idé hur som helst.

En bil du missa som du GENAST måste ta med är BMW M3an som syns mycket i spelet.

Kan göra en lista på några av de du missat:

Dodge Charger

Mercedes-Benz S65

Mercedes-Benz Maybach

BMW M3

Mitsubishi Galant

Mitsubishi Evolution

Land Rover - Range Rover -06 (Tredje Generationen)

Lexus GS -07

Hummer H2

Cadillac Escalade

Aston Martin DBS

Citroen C5

Det första jag börja göra när jag skaffade spelet var att gemföra alla bilar med de verkliga.

Langa lite cred när du hittat dessa >_<

Redigerad av Delinz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För er som har lirat nu GTA IV:

Är det så att om du kör en bil så ser man bara några bilmärken på vägarna och tar man en annan bil så kommer det andra bilmärken upp på vägarna?

Så har det vart för mig iaf tog en Supergt (ferrari) då såg jag ferraris hela tiden sen när jag tog en banche (Viper) då såg jag typ inga Ferraris mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...
Det problemet har funnits enda sedan gtaIII's dagar, och man får verkligen hoppas att dem har rättat till det! :P

Hur är det då i IV?

Samma problem som i de andra spelen?

Så har det vart för mig iaf tog en Supergt (ferrari) då såg jag ferraris hela tiden sen när jag tog en banche (Viper) då såg jag typ inga Ferraris mer.

Såg inte ditt inlägg..

Vafan att inte R* kan rätta till det där nångång. Man tycker inte att det borde vara så avancerat att fixa att få upp alla bilar i bild. Får väl hoppas att dom kan fixa det till nästa GTA-spel. :)

Redigerad av DIEXEL
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

QUOTE (don_salvatore87 @ Apr 29 2007, 16:12) *

Reduced: 91% of original size [ 703 x 193 ] - Click to view full image

Den typiska moderna amerikanska taxi och polisbilen, traditionell bakhjulsdrift och runt 5 meter lång. Efter att Chevrolet Caprice lades ner 1996/97 så finns bara Ford Crown Victoria kvar, vilket stämmer in bra med bilden ovan. Dock så är bilen i GTAIV en tidig modell från tidigt 90-tal, gissar på runt 1993-1994.

Reduced: 80% of original size [ 794 x 220 ] - Click to view full image

Ford Crown Victoria

Visst, men det finns ju även en annan polisbil från LCPD, som är baserad på modernare versioner Chevrolet Impala, vilka också används mycket flitigt av NYPD :)

Redigerad av Officer Hernandez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för polisfordon man ses 01:00 i denna videon: http://www.gametrailers.com/player/36184.html

Aldrig sett det på min 360. Finns bilen bara i PS3-verisionen?

Ser ut som nåt FBI- eller militäraktigt. "Press LB" står det ju, och så heter det bara på Xbox 360. Alltså finns den antingen bara på 360 eller på båda, men jag har aldrig sett nån. Den finns däremot i listan över polisfordon när man kör multiplayer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...