Jump to content

Vapen i gta 4


eminem33
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 54
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 weeks later...

Hoppas verkligen dom tar med hur jävla mycket vapen som helst. Rockstar skulle lätt kunna pressa ut det till kanske 100 stycken. Men det skulle vara häftigare om man bara fick välja ut max tre vapen till varje uppdrag, så om man till exempel ska skjuta sönder en bil så kanske man bara endast ska få en UZI istället för en Rocket Launcher. Det gör spelet på något vis mer taktiskt och kanske roligare. Sen när man går fritt uta på gatan och hittar ett nytt vapen, så får man slänga bort det andra om det är sämre. Trots att det är GTA så känns det liksom lite orealistiskt är han helt plötsligt får ett nytt vapen så fort han ska byta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Som jag poängterat tidigare är det viktigt att hitta en schyst blanding av realism-GTAkänsla, så även när det gäller vapen.

Men vem kan egentligen definiera " GTAkänsla"?

Jag tror att det är känslan man har fått, intrycken, från tidigare GTA spel, först och främst 3D versionerna, med Vice City i spetsen, som jag tror för många här inne var något fantastiskt.

Vad det gäller vapen är min personliga åsikt att man kanske skulle kunna ha, låt oss säga, 4-6 vapen samtidgt, men! Möjligheten att ha med sig mer vapen måste finnas! Att skaffa sig någon form av "vapenförråd" som man kan lasta på och av vapen i, kanske som någon nämnt möjlighet att ta med sig vapen i bilen, så man kan byta om man känner att man tvunget vill ha en MiniGun helt plötsligt.

Låt oss säga 4 vapen, kanske då inte 4 former av pistoler eller 4 olika Rocket Launchers, utan som i många, vad jag tycker iallafall bra, WW2 spel, Call of Duty ex, en kniv ( alt. basebollträ, batong, eller vad ni vill som har det stuket ), en pistol ( ljuddämpare borde inte vara i en klass för sig, utan en möjlighet som finns till ex 9mm. En sk. Desert Eagle borde kanske inte ha ljuddämpare ) Ett lättare maskingevär, sk. SMGs, och slutligen ett lite tyngre, ex AK 47. Men! Vi får ju inte glömma vår bästa vänn, " Snipern " . Den tycker jag ska gå att byta ut mot någon av de två maskingevären. Det samma gäller med en Rocket Launcher, MiniGun osv.

Som jag skrivit: En bred arsenal av vapen, gärna. Men inte samtidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag poängterat tidigare är det viktigt att hitta en schyst blanding av realism-GTAkänsla, så även när det gäller vapen.

Men vem kan egentligen definiera " GTAkänsla"?

Jag tror att det är känslan man har fått, intrycken, från tidigare GTA spel, först och främst 3D versionerna, med Vice City i spetsen, som jag tror för många här inne var något fantastiskt.

Vad det gäller vapen är min personliga åsikt att man kanske skulle kunna ha, låt oss säga, 4-6 vapen samtidgt, men! Möjligheten att ha med sig mer vapen måste finnas! Att skaffa sig någon form av "vapenförråd" som man kan lasta på och av vapen i, kanske som någon nämnt möjlighet att ta med sig vapen i bilen, så man kan byta om man känner att man tvunget vill ha en MiniGun helt plötsligt.

Låt oss säga 4 vapen, kanske då inte 4 former av pistoler eller 4 olika Rocket Launchers, utan som i många, vad jag tycker iallafall bra, WW2 spel, Call of Duty ex, en kniv ( alt. basebollträ, batong, eller vad ni vill som har det stuket ), en pistol ( ljuddämpare borde inte vara i en klass för sig, utan en möjlighet som finns till ex 9mm. En sk. Desert Eagle borde kanske inte ha ljuddämpare ) Ett lättare maskingevär, sk. SMGs, och slutligen ett lite tyngre, ex AK 47. Men! Vi får ju inte glömma vår bästa vänn, " Snipern " . Den tycker jag ska gå att byta ut mot någon av de två maskingevären. Det samma gäller med en Rocket Launcher, MiniGun osv.

Som jag skrivit: En bred arsenal av vapen, gärna. Men inte samtidigt!

Håller med dig totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
BEGRÄNSAT UTRYMME!

Fyra vapen max, om alla vapen han har på sig är pistoler, tre om två är pistoler och två om en av dem är ett shotgun , nej ni fattar vad jag menar ser sjukt kasst ut när man springer omkring med 15 vapen på sig. När man scrollar mellan vapnen så ska det vara verkligt, han ska sticka in handen och plocka ut det ur jackan eller byxan eller rocken...

Sen ska det självklart finnas över 50 sorter med alternativ. Ljuddämpare, klistermärken (lol), färg, uppgraderingar and so on.

Backlucka på din bil med lagrinsapacitet (bland annat, vapen). Jag hoppas det här med bilägandet blir lite mera verkligt. Det vill säga att du kanske bytar bil en gång i veckan, ganska störigt när man springer runt ett hus i SA och bilen är borta :D.

Samma här, väldigt jobbigt när man ska leta igenom typ 15 vapen för att få fram ett bra vapen att tex "skjuta han som stal ens bil, när man stannat för att spela lite billjard! :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...