Jump to content

Power Metal


Great
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 91
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men, kan vi inte bara skita i de här genre-bråken?

Allt är metal, jag skiter i vad det är för subgenre, men jag gillar Death och Black metal mest av dem alla.

Ni som inte är gillar det här med subgenrer kan ju bara kalla det metal? Jag skiter i vad det jag lyssnar på har för genre, men visst tycker jag det är bra att veta vad det är för genre på ett visst band om man är sugen på att kolla upp det bandet, och när man letar efter lite nya band inom den genren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men jag tycker musiken är skit, jag skiter i om det skulle heta satan metal eller vafan som helst, tycker det låter skit. Jag har redan gett power metal en chans o det varade inte länge, jag stänger inte in mig, jag väljer att inte lyssna på dålig musik helt enkelt

Judas Priest är förövrigt Heavy/Speed metal, inte power metal, och kommer aldrig vara power metal, precis som lofon sade... anledningen till att endel kallar hammerfall för power/heavy är att dem har haft ett par låtar med lite power influens. Arch enemy är inte heller döds, utan melodic döds, en jävla skillnad. Riktig döds är old school death metal, typ Repugnant, Dismember, hatar alla mainstream musik som alla lyssnar på, som att alla nu-metal ungar kallar t ex linking park, +44 o allt bögigt som finns nu för tiden, för metal

Nej, nej, nej :angry:

Är det metal för att det låter metal eller för att det är tufft? Nu-metal är inte death-metal men rent musikaliskt är dom ganska lika

Vad gör Nu-Metal bögigt?

Och om jag också får vara sådär härligt genre-besserwisseraktig som du är så är +44 inte nu-metal utan

Pop Punk

Punk Rock

Alternative Rock

Så ska de va :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så när man spelar nu-metal så blir man automatiskt bög? Vad händer med en tjej som spelar nu-metal?

Fan vad desperat du är efter att vara tuff.

Jag kan ju inte säga att man blir bög av det, alla lyssnar på vad man vill, men jag personligen hatar det. Och vad är det som får dig att tro att jag är desperat? Är det "tufft" att ogilla vissa genrer?

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan ju inte säga att man blir bög av det, alla lyssnar på vad man vill, men jag personligen hatar det. Och vad är det som får dig att tro att jag är desperat? Är det "tufft" att ogilla vissa genrer?

Du får hata precis vad du vill men det gör inte att ens sexuella läggning har något med vad man lyssnar på att göra.

Kommentaren om att vara desperat var till Roxxy, ta inte åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mina låttips!

Avantasia - Avantasia

Dragonforce - Starfire

Dragonforce - Through The Fire And Flames

Heed - The Other Side

Heed - Last Drop Of Blood (lyssna på alla låtar de har på Myspace, alla är lika grymma)

Kamelot - The Haunting (Somewhere In Time)

Kamelot - The Black Halo

Kamelot - Soul Society

Kamelot - Ghost Opera

Kamelot - Wander

Masterplan - I'm Gonna Win

Sonata Arctica - Replica

Sonata Arctica - Fullmoon

Sonata Arctica - Victoria's Secret

Lost Horizon - Highlander (The One)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...