Jump to content

Power Metal


Great
 Share

Recommended Posts

Hade väl en period för nåt år sen när jag tyckte om genren, först och främst Hammerfall då.

Har fått höra en hel del power metal på senare tid då många av mina kompsiar lyssnar på det (se ovan för exempel), fast finns inget band som jag har direkt fastnat för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 91
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Lyssnade på Judas Priest ett tag. Även de gjorde ju några Power metal låtar.

Förlå, kan inte hålla mig...VICTIM OF CHAAAAANGEEES!

Judas Priest = ABSOLUT INTE Power Metal! Liote svårt att göra powermetal, innan genren ens var skapad. Helloween skapade genren - punkt slut! Judas är, och har aldrig varit powermetal!

<3

Hammerfall

<3

Hammerfall = INTE HELLER powermetal! Dom var ju för fan tvärförbannade härom året i en intervju i Sweden Rock magazine, där dom bestämt förklarade att dom INTE var power metal!

Iron Maiden

<3

...och Maiden är som sagt NWOBHM - INTE power metal!

NIGHTWISH. :angry:

...och Nightwish är operametal, ja...

Arch Enemy

Mest dom banden om hörs i mina högtalare just nu.

Och Arch Enemy lirar döds, ja...

Grattis! :lol:

--------

Jag har för mig att Pantera har gjort några Power Metal låtar...har jag rätt? >_<

Deras första skiva med Phil Anselmo hette till och med "Power Metal," och dom själva hä'vdade även att dom lirade power metal på den tiden, även om jag själv heller vill klassa det som heavy/thrash metal... Men enligt dom själva så lirade dom likförbannat power som sagt... :P

Övriga bra Power Metal band som jag verkligen är förtjust i är Dragonforce och Helloween! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stänger in mig? jag har lyssnat på power metal förr, jag har lyssnat på heavy metal, speed metal, thrash metal, death metal, goth, Industri, rock, hårdrock, doom metal, drone metal, dark ambient, ambient, så stänga in mig är fan inte rätta ordet, snarare valt ut det jag tycker e bäst, förövrigt lyssnar jag fortfarande på Dark Ambient

Det är inte det jag menar. Byter stil gör alla då och då. Men nu när du bestämt tycker att Power Metal är hur dåligt som helst så skulle du aldrig ens ge en Power Metal-grupp en chans ens vilket är synd, genren gör inte musiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte det jag menar. Byter stil gör alla då och då. Men nu när du bestämt tycker att Power Metal är hur dåligt som helst så skulle du aldrig ens ge en Power Metal-grupp en chans ens vilket är synd, genren gör inte musiken.

Nej, men jag tycker musiken är skit, jag skiter i om det skulle heta satan metal eller vafan som helst, tycker det låter skit. Jag har redan gett power metal en chans o det varade inte länge, jag stänger inte in mig, jag väljer att inte lyssna på dålig musik helt enkelt

Judas Priest är förövrigt Heavy/Speed metal, inte power metal, och kommer aldrig vara power metal, precis som lofon sade... anledningen till att endel kallar hammerfall för power/heavy är att dem har haft ett par låtar med lite power influens. Arch enemy är inte heller döds, utan melodic döds, en jävla skillnad. Riktig döds är old school death metal, typ Repugnant, Dismember, hatar alla mainstream musik som alla lyssnar på, som att alla nu-metal ungar kallar t ex linking park, +44 o allt bögigt som finns nu för tiden, för metal

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hatar alla mainstream musik som alla lyssnar på, som att alla nu-metal ungar kallar t ex linking park, +44 o allt bögigt som finns nu för tiden, för metal

Är det metal för att det låter metal eller för att det är tufft? Nu-metal är inte death-metal men rent musikaliskt är dom ganska lika

Vad gör Nu-Metal bögigt?

Och om jag också får vara sådär härligt genre-besserwisseraktig som du är så är +44 inte nu-metal utan

Pop Punk

Punk Rock

Alternative Rock

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...