Jump to content

Power Metal


Great
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 91
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om jag inte missminner mig är det väl extreme classical groove black grindhouse progressive avant-garde epic celtic speed blackened trash death-metal :rolleyes: ?

Nepps. I det oerhört tunna facket du nämde finner vi band som Child Molesting Wood-Elfs och Grave-digger Supreme. Mycket casual band alltså. Fett mainstreem. Skriker sell-out ju.

Annat är det med Arch Enemy, de är dödsmelodiska.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så ni hör inte skillnad på olika metal? alla metal har olika namn på grund att det låter olika, är det så svårt?

Man hör skillnad, efter ha gått i samma klass som Kalle i 2 år som lyssnar på det mesta som du och försöker growla typ konstat och lyssnat på det sjuka han lyssnar på som hör man skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heard about låttitlar?

Ja men nu e det så att det finns mycket under-genrer till metal, förövrigt är Power metal absolut den sämsta metallen som finns >_< hemsk skit

edit: @ZcruweN: Power metal har oftast "wheil" sång eller hur det stavas, Arch Enemy har Growl, rätt så stor skillnad, Arch enemy är förövrigt inte heller bra, fast nu handlar tråden om Power metal så..

edit2: @Nerheden: Musiken jag lyssnar på består inte av growl, lyssnar knappt på death metal, endast ren Old school Death metal, så det ska spelas, annars lyssnar jag bara på black metal, och i black metal förekommer det inge growl

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men nu e det så att det finns mycket under-genrer till metal, förövrigt är Power metal absolut den sämsta metallen som finns >_< hemsk skit

Så du skulle kunna strunta i att ens ge ett band - som kanske har gitarrsolon som får dig att be till gitarrguden på nätterna och en sångare som trots allt lyckas få till power metal-sången till något underbart - en chans bara för att dom råkar tillhöra en genre som förknippas med töntiga jävla ometalliga fjortisband som Hammerfall ( :) ) och liknande skit? Du stänger ju in dig på en enda liten sorts musik och upptäcker aldrig något nytt. Visst om det får din båt att flyta men är inte det lite tråkigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du skulle kunna strunta i att ens ge ett band - som kanske har gitarrsolon som får dig att be till gitarrguden på nätterna och en sångare som trots allt lyckas få till power metal-sången till något underbart - en chans bara för att dom råkar tillhöra en genre som förknippas med töntiga jävla ometalliga fjortisband som Hammerfall ( >_< ) och liknande skit? Du stänger ju in dig på en enda liten sorts musik och upptäcker aldrig något nytt. Visst om det får din båt att flyta men är inte det lite tråkigt?

Stänger in mig? jag har lyssnat på power metal förr, jag har lyssnat på heavy metal, speed metal, thrash metal, death metal, goth, Industri, rock, hårdrock, doom metal, drone metal, dark ambient, ambient, så stänga in mig är fan inte rätta ordet, snarare valt ut det jag tycker e bäst, förövrigt lyssnar jag fortfarande på Dark Ambient

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är fan jävligt cp att det ska finnas sjuttioelvatusen sub-genrer inom metal. Om det ska räknas som samma genre så ska man inte kunna höra skillnad på banden. Jag säger kort o gott hårdrock, och dödsmetall ifall man inte hör vad de sjunger o det duger åt mig.

Det bästa "power-metal" dandet är enligt mig Dream Evil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edguy

Avantasia(Edguy-sångaren sjunger ju där)

Cellador(Finns ett par bra låtar imo bara men..)

Freedom Call

Halloween

Hammerfall (Även fast de själva säger att de spelar Heavy Metal.)

Sonata Arctica

Rhapsody (of Fire)

Dragonforce

Kamelot

Freedom Call

Dessa är de Power Metal-band jag lyssnar på, speciellt Kamelot, Rhapsody, Dragonforce. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...