Jump to content

Empire


T-Bone Mendez
 Share

Recommended Posts

Bäst är om du utrotar ett gäng i taget, har du väl börjat på Sharks kommer du inte bli av med dem förrän du tagit ut alla deras ställen... och det är ju en del. Ta ut Cholos eller Bikers, om du tagit mest/bara från Cholos är det bäst att ta dem, ja. :wub:

Tack för tipset. När jag skulle kolla på kartan vart Cholos hade sina hus visade det sig att dom inte had några. Så jag gav mig ut på en turne för att ta över alla av the bikers. Nu har dom bara två stycken kvar eller nåt. Sen tog jag också över ett på order av Mendez bröderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Ska köpa Vice City Stories i morgon innan jag reser till min stuga. Jag har en fråga. När man tar kål på gäng, funkar det som I San Andreas då? Alltså att man måste provocera fram ett gängkrig? Eller kan man endast ta död på gängen genom att följa storyn?

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska köpa Vice City Stories i morgon innan jag reser till min stuga. Jag har en fråga. När man tar kål på gäng, funkar det som I San Andreas då? Alltså att man måste provocera fram ett gängkrig? Eller kan man endast ta död på gängen genom att följa storyn?

Tacksam för svar.

Det är inte som i San Andreas, utan man förstör istället ett fordon utanför en byggnad. Då kommer det gänget ut och så dödar man dom. Sen så går man in och förstör lite. Då så kan man välja vilket sorts uppdrag du vill göra där och vilket sorts hu det ska vara, förlåt att det är lite otydligt men jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det.

Redigerad av yo.yo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte som i San Andreas, utan man förstör istället ett fordon utanför en byggnad. Då kommer det gänget ut och så dödar man dom. Sen så går man in och förstör lite. Då så kan man välja vilket sorts uppdrag du vill göra där och vilket sorts hu det ska vara, förlåt att det är lite otydligt men jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det.

Vad jag vet så attackerar de rivala gängen dig efter att du startat en verksamhet. Hur blir man veck gängen på gatorna?

Det måste ju gå, annars måste det vara otroligt jobbigt om ens verksamheter blir attackerade helt tiden!

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset. När jag skulle kolla på kartan vart Cholos hade sina hus visade det sig att dom inte had några. Så jag gav mig ut på en turne för att ta över alla av the bikers. Nu har dom bara två stycken kvar eller nåt. Sen tog jag också över ett på order av Mendez bröderna.

Ett tipsom du tycker det är jobbigt att dom attackerar dig alltför ofta. Istället för att köpa HighRoller på en gång så kör Small Time istället, detta gör dom mindre istresserade och kommer inte attcakera dina byggnader lika ofta. Sen när du utrotat alla gäng så kan du köpa upp dig till High Roller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ratt otroligt att trotts att jag utrotat Bikers, sa finns de fortfarande kvar.

Håller med. Utrotade Bikers bikers med jämna mellanrum, eller rättare sagt mina soldater gjorde detta med sina AK'n. Förstod senare att deras verksamheter stoppade min framgång så jag tog över alla de övriga, dvs. de större. När jag sedan gör uppdrag på protection racket så märker jag att man hamnar i luven på dem igen. Väldigt störande! Fick t.o.m. reda på att, när man tagit över alla verksamheter, så betalar skitmånga butiksägare pengar till Bikers.'

Aja. Varvade spelet för två dagar sedan. Storyn var för överdriven och buggar störde mig i mitt spelande, så 7/10. Storyn började bra men spårade sedan ur. Man kunde förutse i princip nästan allt. Kände mig som en jävla dräng.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Håller med. Utrotade Bikers bikers med jämna mellanrum, eller rättare sagt mina soldater gjorde detta med sina AK'n. Förstod senare att deras verksamheter stoppade min framgång så jag tog över alla de övriga, dvs. de större. När jag sedan gör uppdrag på protection racket så märker jag att man hamnar i luven på dem igen.

Så som jag förstår det så är "utrotningarna" uppdragsbaserade. Jag tog över Cholos alla ställen, eftersom jag hade tillgång till dom och jag var fast på ett uppdrag för tillfället, men de attackerade mig fortfarande (de kom i bilar som gäng gör när de är pissed ). Sen när jag gjorde questet då man

lämnar jättepiñatan och sprängde hela cholofabriken

slutade det. jag tror det var så med Bikers också när man

röjjer upp byggnadsplatsen och lance snor en MC som spawnas vid hans hus.

Det jag har lärt mig av Empire stuket är att ge fan i de andra gängen förrän du måste, för deras drive-by's driver mig till vansinne.

Jag hatar Empire-systemet i VCS som jag hatade Turf-systemet i SA (läs: som jag hatade SA... ) eftersom det sabbar tempot i spelet och känns bara onödigt att behöva sitta barnvakt åt en hel stad. Men det är nog bara själva attackerna som jag stör mig på, resten är buskul.

Förresten, är det någon som har märkt någon skillnad på antalet prostituerade på gatorna där man har ett horhus (som förövrigt är mer eller mindre tomt) ?

EDIT: Jag brukar se Bikers åka förbi Downtown men de attackerar mig inte utan beter sig som vanliga peds.

Redigerad av justChris
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig haft problem med något gäng som attackerat mina empires. Biker gänget tog jag det lungt med från början sedan tog jag över allt. Har även börjat att roffa åt mig small-time empires från Sharks. Efter jag gjort det sticker jag från den stadsdelen några dagar (I spelet) tills dem slutat skjuta efter mig. När jag kommer tillbaka är allt lungt.. Har ungefär tagit över 3/6.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...