Jump to content

Konvertering av filer


darkjak
 Share

Recommended Posts

Jag undrar om någon av er kan något program som kan konvertera videofiler.

På min dator finns massvis med filmer jag spelat in med min digitalkamera, och jag har viljat göra en stor film med handling och grejer av det. Felet är att min kamera sparar allt i Quicktime-format, vilket WMM inte är så lyckligt över. Dessutom vill jag göra en liten tribute till Terminator-filmerna, men programmet öppnar som bekant inte heller DVD-filer...

Snälla hjälp mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan något gratisprogram?

Eller någon fil som gör att man kan redigera DVD-filer i WMM?

LOL! Sitter just nu och konverterar själv faktiskt.

Jag använder ett riktigt bra program som kostar pengar, men en lika bra trial finns. Du kan konvertera till de flesta format, t.ex. avi » wma eller mpeg » 3gp om du vill ha det på mobilen. Du kan till och med konvertera filmer till .mp3 som jag gör nu, så du t.ex. får RHCP:s Live at Slane Castle DVD i MP3-format.

Det heter ImTOO 3GP Video Converter, och finns och ladda ned gratis här. Rekommenderas.

EDIT: Jag kanske var otydlig. Jag användet trialen, och den fungerar superb. Har inte läst ett enda hjälp-avsnitt, fattade direkt. :rolleyes:

EDIT2: Upptäckte nu att maxtiden på trial-versionen är 5 minuter. Satan! Blir till och köpa programmet då.

Eller har någon snäll själ en länk till en nedladdningsbar (olaglig) variant?

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LOL! Sitter just nu och konverterar själv faktiskt.

Jag använder ett riktigt bra program som kostar pengar, men en lika bra trial finns. Du kan konvertera till de flesta format, t.ex. avi » wma eller mpeg » 3gp om du vill ha det på mobilen. Du kan till och med konvertera filmer till .mp3 som jag gör nu, så du t.ex. får RHCP:s Live at Slane Castle DVD i MP3-format.

Det heter ImTOO 3GP Video Converter, och finns och ladda ned gratis här. Rekommenderas.

EDIT: Jag kanske var otydlig. Jag användet trialen, och den fungerar superb. Har inte läst ett enda hjälp-avsnitt, fattade direkt. :rolleyes:

EDIT2: Upptäckte nu att maxtiden på trial-versionen är 5 minuter. Satan! Blir till och köpa programmet då.

Eller har någon snäll själ en länk till en nedladdningsbar (olaglig) variant?

Skaffade precis det, men skulle du kunna förklara för en noob som mig hur man konventerar, asså hur väljer man vilken fil man ska konva till m.m. Jag är riktigt kass på sånt här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland strular ju skiten...

Vissa filer misslyckas gång på gång att konverteras...

Aja, snart får jag väl göra en simpel trailer på min film (Transgenic vs Terminator, ungefär i stil med Robocop vs Terminator).

F*n!

Dark Angel-skivan är piratskyddad... Nån som vet hur jag går omkring det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yayayay, rapportering på dig. :mellow:

Sure, jag bryr mig faktiskt inte så mycket. Tycker att det är en extremt löjlig regel när man har en hel tråd där det snackas om olagligheter.

Skaffade precis det, men skulle du kunna förklara för en noob som mig hur man konventerar, asså hur väljer man vilken fil man ska konva till m.m. Jag är riktigt kass på sånt här.

Tryck på "Add" i den översta rutan och välj filen du skall konvertera. Längst ned väljer du till vilket format du skall kovertera till och du kan också välja vart den färdiga filen skall hamna. Sedan trycker du på "Encode", ungefär bredvid "Add"-knappen och klickar på "Cancel" när alla typ "Blablabla det här är en bögig trial och maxtiden är 5 min blablab.."-rutor kommer upp. Sedan är det en mätare som visar hur många procent den har koverterat! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:D-->

QUOTE(K¨¨ëbäB) <{POST_SNAPBACK}>
Hahaha, du är skön. :)

zamuelzzon, vilka trådar är dët du syftar på?

Tja, tråden han nämde till exempel. Eller varför inte cannabis-tråden.

Kan vi gå on topic snart?

Köp ett program om du vill få ut det bästa. Trials brukar vara ganska limiterade. Eller google.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...