Jump to content

Armed Assault & Operation Flashpoint


Jacker
 Share

Recommended Posts

Förstår inte hur du orkar/kan/vill tro på ett spel som ArmA. Hade inte du också skyhöga förväntningar som dagen då du testade spelet krossades till tusen bitar? :angry:

Hade du inte skyhöga förväntningar när första rymdfarkosten byggdes,

som dagen då de testade farkosten krossade till tusen tals lik och bitar? :)

Aja, du levde kanske inte på 60-talet. Men spelet blir iaf bättre med tiden.

Så ta en paus från det ända tills det godkänns av någon expert,

för det kommer det att göra!

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 1 month later...

*BUMP*

Någon som har några bra Singlemissions till SFP? Finns iofs några CO-OP- uppdrag i MP man kan köra ensam med AI, men dem är lite sådär just eftersom de är anpassade efter MP. :unsure: Har inte heller gjort några större framsteg inom missionediting (varken i OFP eller ArmA). Det mest "avancerade" jag gjort hitills är ungefär att man startar på punkt A och ska inta punkt B, som hålls av fienden. Uppdraget avslutas genom att man springer in i en trigger vid B, och n00b som jag är på det behöver man inte döda några fiender för att triggern ska aktiveras. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*BUMP*

Någon som har några bra Singlemissions till SFP? Finns iofs några CO-OP- uppdrag i MP man kan köra ensam med AI, men dem är lite sådär just eftersom de är anpassade efter MP. :D Har inte heller gjort några större framsteg inom missionediting (varken i OFP eller ArmA). Det mest "avancerade" jag gjort hitills är ungefär att man startar på punkt A och ska inta punkt B, som hålls av fienden. Uppdraget avslutas genom att man springer in i en trigger vid B, och n00b som jag är på det behöver man inte döda några fiender för att triggern ska aktiveras. ;)

Du har väl gjort så att triggern aktiveras när "Du, Ditt lag" är "PRESENT", den ska aktiveras när "Fienden" är "NOT PRESENT". Så är det i OFP iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Patch 1.08 på gång - 500 fixar!

Patchen kommer också att inkludera A-10 åt jänkarna, samt polisenheter. Ser fram emot det, hoppas patchen innehåller lite optimeringar också.

Kan rekommendera Perpetuas kampanj, där man spelar som RAC- soldat. Även om jag bara provat litegran känns den mycket bättre än orginalkampanjen, då det finns en huvudkaraktär, rösteskådespel och mer av en story, osv.

http://d5914232.u93.surftown.se/news.php?readmore=233

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Patch 1.08 på gång - 500 fixar!

Patchen kommer också att inkludera A-10 åt jänkarna, samt polisenheter. Ser fram emot det, hoppas patchen innehåller lite optimeringar också.

Kan rekommendera Perpetuas kampanj, där man spelar som RAC- soldat. Även om jag bara provat litegran känns den mycket bättre än orginalkampanjen, då det finns en huvudkaraktär, rösteskådespel och mer av en story, osv.

http://d5914232.u93.surftown.se/news.php?readmore=233

jag har en väldigt bra dator men jag måste fråga dig eftersom du verkar väldigt engagerad inom ArmA och grafikkort och allt vad de nu heter. Jag har ett Ati Radeon x600 256mb. Kommer jag kunna klara spela spelet? (Min andra delar på datorn klarar de?) Vad jag har hört så är x600 en av de sämre korten som finns på marknaden och stöjder inte vissa DirectX 9 funktioner, men måste fråga nån some kan mer. Om jag inte kan spela Arma, måste jag fråga om det är värt att fixa fram OFP.

Vad jag har läst verkar de som du sagt att spelet har optimerats ju mer patchar de kommer, men men.. jag har ingen koll alls.

Redigerad av Lallaren
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har en väldigt bra dator men jag måste fråga dig eftersom du verkar väldigt engagerad inom ArmA och grafikkort och allt vad de nu heter. Jag har ett Ati Radeon x600 256mb. Kommer jag kunna klara spela spelet? (Min andra delar på datorn klarar de?) Vad jag har hört så är x600 en av de sämre korten som finns på marknaden och stöjder inte vissa DirectX 9 funktioner, men måste fråga nån some kan mer. Om jag inte kan spela Arma, måste jag fråga om det är värt att fixa fram OFP.

Vad jag har läst verkar de som du sagt att spelet har optimerats ju mer patchar de kommer, men men.. jag har ingen koll alls.

Minium

Graphics card: Nvidia Geforce FX series or ATI Radeon 9500 series or higher (Pixel Shader 2.0)

Stöder ditt kort Pixel Shader 2.0 som det säkert gör så borde väl du kunna spela det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Provade demot igår. Det gick och köra med lägsta inställningarna och hade dålig FPS ändå. Det var riktigt kul, men lite tråkigt med dålig fps och dålig grafik. Får väl bli OPearion flashpoint då

Kom ihåg att skaffa expansionen Resistance till det (och sedan patch 1.96), då det är normen. Du får med den om du köper Game of the year edition.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...
  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...