Jump to content

Armed Assault & Operation Flashpoint


Jacker
 Share

Recommended Posts

Bäst av allt är nog att BI tillsammans med fansen håller på att återskapa både CWC och RES- kampanjerna till ArmA. -_-

http://community.bistudio.com/wiki/Cold_War_Rearmed

http://community.bistudio.com/wiki/Resistance_Rearmed

Jag ska också gå inför att lära mig mission making.

Läste det där för någon månad sen, blev faktist glad när jag läste det :(

Längtar också till Finnish defence force modden till ArmA ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Läste det där för någon månad sen, blev faktist glad när jag läste det ^_^

Längtar också till Finnish defence force modden till ArmA -_-

FDF är en riktigt välgjord mod, ska bli kul att spela den till ArmA. Ser också fram emot en svensk mod, dessvärre har ju SFP- teamet sagt att dem med 90% säkerhet inte kommer konvertera SFP till ArmA. Men, men... Tydligen är det nån mod med skandinaviska enheter på gång. Talades också om en Nordic Battlegroup- mod (NBG).

Återigen, glöm inte att besöka http://www.anrop.net/ . :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, här kommer jag in och förstör stämningen. :) Jag tänker nämligen totalsåga det här skitspelet! :)

Först skall sägas att jag var (och är) ett STORT fan av OFP! Utan tvekan ett av dom bättre spel jag prövat på.

I och med detta faktum hade jag höga förväntningar på ArmA, inte överdrivet höga, men ändå höga.

Till den dagen jag testade demot:

Fick ca 15 FPS på lägsta inställningar, så jag bestlöt mig för att vänta till fullversionen i hopp om att den skulle vara bättre optimerad, men inte var den det, samma sak...

Okej, min dator håller inte direlt toppklass längre - en AMD64 3700+ ,ett 6600GT 256MB och 1,5 GB RAM. Mätt med dagens mått är det en relativt klen spelmaskin,

MEN VISST FAAN SKA JAG KUNNA SPELA DAGENS SPEL PÅ LÄGSTA INSTÄLLNIGAR??!!!!!?!?! :rolleyes:(w00t):)

Trots omfattande prestandaproblem har jag spelat en del, men jag skulle inte ens kunna njuta av spelet om det flöt okej!

I ett av dom första uppdragen bilr jag beordrad att sätta mig i en bil, inget händer! Föraren bara sitter där bakom ratten. Kliver ur jeepen och får då order om att åter ta plats i fordonet. Föraren väljer att fortfarande inte röra sig ur fläcken. Väntade någon minut innan jag i ursinne stängde ner spelet medelst aktivitetshanteraren-> Avsluta process och vidare genomförde en snabb avinstallation.

Tycker att det är helt oacceptabelt att ett spel släpps i detta skick. Bättre optimerad och med AI hälften så intelligent som OFP's och med en gnutta "känsla" av den typ som fanns i OFP skulle detta kunna bli ett bra spel. Men så är inte fallet..

Har sagt det förr och säger det igen: SKITSPEL!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Hej, här kommer jag in och förstör stämningen. :) Jag tänker nämligen totalsåga det här skitspelet! :)

Först skall sägas att jag var (och är) ett STORT fan av OFP! Utan tvekan ett av dom bättre spel jag prövat på.

I och med detta faktum hade jag höga förväntningar på ArmA, inte överdrivet höga, men ändå höga.

Till den dagen jag testade demot:

Fick ca 15 FPS på lägsta inställningar, så jag bestlöt mig för att vänta till fullversionen i hopp om att den skulle vara bättre optimerad, men inte var den det, samma sak...

Okej, min dator håller inte direlt toppklass längre - en AMD64 3700+ ,ett 6600GT 256MB och 1,5 GB RAM. Mätt med dagens mått är det en relativt klen spelmaskin,

MEN VISST FAAN SKA JAG KUNNA SPELA DAGENS SPEL PÅ LÄGSTA INSTÄLLNIGAR??!!!!!?!?! :rolleyes:(w00t):)

Trots omfattande prestandaproblem har jag spelat en del, men jag skulle inte ens kunna njuta av spelet om det flöt okej!

I ett av dom första uppdragen bilr jag beordrad att sätta mig i en bil, inget händer! Föraren bara sitter där bakom ratten. Kliver ur jeepen och får då order om att åter ta plats i fordonet. Föraren väljer att fortfarande inte röra sig ur fläcken. Väntade någon minut innan jag i ursinne stängde ner spelet medelst aktivitetshanteraren-> Avsluta process och vidare genomförde en snabb avinstallation.

Tycker att det är helt oacceptabelt att ett spel släpps i detta skick. Bättre optimerad och med AI hälften så intelligent som OFP's och med en gnutta "känsla" av den typ som fanns i OFP skulle detta kunna bli ett bra spel. Men så är inte fallet..

Har sagt det förr och säger det igen: SKITSPEL!

Vilken version har du? Tror det mesta är löst om några patchar. Vissa delar av spelet levde inte upp till mina förväntningar, men det här spelet har stort framtidspotential.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att man ska behöva patcha och hålla på för att KANSKE kunna spela spelet någorlunda bra styrker bara mitt påstående om att ArmA är ett skitspel, ÄNNU mer.

ArmA är ett spel som kunde blivit SÅÅ BRA! Sorgligt att säga det, men så blev det inte..

Än idag, efter 6 år (!) står Operation Flashpoint kvar på toppen som den bästa stridssimulatorn. Det är givetvis mycket starkt, men det är också ett svaghetstecken för de spel som utvecklas idag. Sex år är en väldigt lång tid i dessa sammanhang, väldigt mycket händer på den tekniska fronten och med tanke på detta är det svagt att inget nytt spel lyckats överträffa OFP i dess genre ännu.

(Iofs växer inte stridssimulatorer på träd men.. :rolleyes: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att man ska behöva patcha och hålla på för att KANSKE kunna spela spelet någorlunda bra styrker bara mitt påstående om att ArmA är ett skitspel, ÄNNU mer.

ArmA är ett spel som kunde blivit SÅÅ BRA! Sorgligt att säga det, men så blev det inte..

Än idag, efter 6 år (!) står Operation Flashpoint kvar på toppen som den bästa stridssimulatorn. Det är givetvis mycket starkt, men det är också ett svaghetstecken för de spel som utvecklas idag. Sex år är en väldigt lång tid i dessa sammanhang, väldigt mycket händer på den tekniska fronten och med tanke på detta är det svagt att inget nytt spel lyckats överträffa OFP i dess genre ännu.

(Iofs växer inte stridssimulatorer på träd men.. :rolleyes: )

Tänk på att Bohemia haft väldigt struligt med ekonomi, utgivare, osv. Dem har haft svårt med att utveckla och kunna testa spelet. Men vilken version har du av spelet? Den tjeckiska/tyska versionen lär inte vara nån hit vad jag har förstått.

Många spel kräver en del patchar innan det flyter på som det ska. Jag tror iaf på det här spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara jag som känner mig besviken på kampanjen i ArmA? Har spelat två av huvuduppdragen och är inte motiverad att fortsätta. Alla uppdrag jag spelat hitills har väldigt kass design, inte alls som kvalité som på OFPs kampanj. Där fanns det ju verkligen en trovärdig och sammanhängande story, dessutom hade man huvudpersoner istället för att bara hoppa mellan random soldater.

Håller med.

Kampanjen är riktigt usel, har dålig story och är dessutom mycket kort. Den känns inte speciellt genomtänkt heller.

Men annars tycker jag att ArmA är ganska bra men inte så bra som OFP iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om det har postats på forumet ännu, Men enligt webbhallen ska det komma en uppföljare till operation flashpoint.

:)

Japp, den riktiga uppföljaren till OFP. Grejen är den att Codemasters äger rättigheterna till namnet Operation Flashpoint, men som det ser ut kommer inte dem utveckla någon uppföljare. BIS håller på med vad som kallas "Game 2", vilket med all säkerhet är fortsättningen på OFP (eller inte).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom där bilderna är nog ArmA.

Men nu hoppas jag på ett OFP2 från en annan utvecklare ( :) ) eftersom Bohemia nyligen bevisade att dom inte kan göra bra spel längre.. ;)

Med hjälp av lite gold coins och lappar med 7 siffriga tal på så kan dom nog göra bättre spel.

Men spelet patchas och patchas, kanske kommer att få expansioner som OFP spelet.

Så kommer det nog att bli bra till sisst ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom där bilderna är nog ArmA.

Men nu hoppas jag på ett OFP2 från en annan utvecklare ( ;) ) eftersom Bohemia nyligen bevisade att dom inte kan göra bra spel längre.. ;)

Säg inte så - enda anledningen till att du ogillar det är för att det inte flyter på din dator. Vilket jag iofs kan förstå, men det gör inte spelet dåligt för oss andra som kan spela.

Och, som I_lol sa, så snart dem säkrat bättre finansiärer lär det bli bättre. De har ju redan Atari som utgivare i USA, och dem är inte precis små. Sen är det 505 Games här i Europa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det är faktiskt inte enda anledningen, som jag nämnde tidigare har jag spelat en stund trots låga fps.

Kunde bara konstatera att datorstyrda gubbarna är idioter. Hur kul är det när man fastnar på ett uppdrag på grund av bristande AI?

Helt vla värdelöst. Sen verkar det inte vara samma 'känsla' som OFP heller.. Och jag är inte den ende som sågat spelet..

Finns för många brister, brister som jag anser inte kan accepteras i ett spel år 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Nej, det är faktiskt inte enda anledningen, som jag nämnde tidigare har jag spelat en stund trots låga fps.

Kunde bara konstatera att datorstyrda gubbarna är idioter. Hur kul är det när man fastnar på ett uppdrag på grund av bristande AI?

Helt vla värdelöst. Sen verkar det inte vara samma 'känsla' som OFP heller.. Och jag är inte den ende som sågat spelet..

Finns för många brister, brister som jag anser inte kan accepteras i ett spel år 2007.

Dålig stil att det släpps i sådant skick, håller jag med om. Men det här spelet har lika stort potential som OFP - om ett år eller så kommer nog de allvarligaste problemen var åtgärdade, sen kommer en hel drös med moddar/addons ha kommit. :wub:

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte hur du orkar/kan/vill tro på ett spel som ArmA. Hade inte du också skyhöga förväntningar som dagen då du testade spelet krossades till tusen bitar? :wub:

Nej. Däremot blir jag besviken om BIS inte fixar alla buggar/performanceproblem. Själv förstår jag inte hur du kan ge upp så lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...